Onlangs de B-Box 3 V1 ontvangen van scarlet, was al jaren klant met een Sagem modem VDSL, na configuratie krijg ik het volgende te zien.
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 30 057 kbps
Upstream current bit rate: 3 058 kbps
Downstream max bit rate: 43 212 kbps
Upstream max bit rate: 5 568 kbps
Downstream attenuation: 16.2 dB
Downstream noise margin: 17.8 dB
Upstream noise margin: 12.5 dB
Vectoring down: no
Vectoring up: no
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: no
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: unknown
Estimated distance: 539 m
Proximus profile name: 30/3
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Blijkt dat in Pervijze (Diksmuide) geen Vectoring vooorhanden is, anno 2020 lijkt me dat vreemd, de uitrol dateert al van 2014, kan iemand hier meer duidelijkheid over brengen graag.
Wat snelheid betreft ben ik er niet op vooruit gegaan met de B-Box 3, of het zou de wifi moeten zijn.
De test verliep bekabeld.
Nog geen Vectoring anno 2020
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Of je nu in de uithoek van de Westhoek zit, of in Brussel, maakt niets uit: er zitten overal nog klanten die geen vectoring hebben.patper schreef:Blijkt dat in Pervijze (Diksmuide) geen Vectoring vooorhanden is, anno 2020 lijkt me dat vreemd, de uitrol dateert al van 2014, kan iemand hier meer duidelijkheid over brengen graag.
Zoals alle aansluitingen die VDSL2 krijgen vanuit een centrale (LEX) en niet vanuit een ROP.
Misschien toch eens bellen naar de Helpdesk of je niet hoger kan gezet worden, je lijn blijkt toch 40/6 aan te kunnen.
Indien snelheid voor jou heel belangrijk is, dan is er (voorlopig) maar één alternatief, en dat is de coax (en die passeert ook in Pervijze

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Zal eens bellen, laat nog wat horen .
Lex of Rop hier, hoe weten we dat.
De Coax hier is een ramp die hangen nog bovenaan de straat te bengelen, en zijn al 40 jaar oud, rampzalig / veel uitval /storingen, niemand wil ze vervangen kortom helemaal geen optie zolang ze niet ondergronds gaan, en geen TN hier graag.
Waarom duurt het allemaal zo lang voordat we kwa techniek mee zijn hier.
Na ongeveer 10 jaar trage VDSL had graag een kleine boost gehad, al een half wonder dat ik van Scarlet een nieuwe B-Box 3 ontvangen heb, alleen heb ik geen Boost gekregen, benieuwd wat ze daar gaan zeggen.
Lex of Rop hier, hoe weten we dat.
De Coax hier is een ramp die hangen nog bovenaan de straat te bengelen, en zijn al 40 jaar oud, rampzalig / veel uitval /storingen, niemand wil ze vervangen kortom helemaal geen optie zolang ze niet ondergronds gaan, en geen TN hier graag.
Waarom duurt het allemaal zo lang voordat we kwa techniek mee zijn hier.
Na ongeveer 10 jaar trage VDSL had graag een kleine boost gehad, al een half wonder dat ik van Scarlet een nieuwe B-Box 3 ontvangen heb, alleen heb ik geen Boost gekregen, benieuwd wat ze daar gaan zeggen.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
De BBox2 aka Sagem 3464 wordt voor zover ik weet niet meer uitgeleverd wegens hopeloos achterhaald. Dat je een BBox3 krijgt wil echter niet zeggen dat je ook betere snelheden krijgt. Het toestel laat echter toe dat als vectoring geactiveerd is (zou worden), je daar meteen kan van genieten. De BBox2 was in die zin vector-compliant (lees: stoorde andere lijnen die wél vectoring ondersteunen niet) maar niet vector-capable.patper schreef:al een half wonder dat ik van Scarlet een nieuwe B-Box 3 ontvangen heb, alleen heb ik geen Boost gekregen, benieuwd wat ze daar gaan zeggen.
Computer(k)nul