Online banken

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

liegebeestig schreef:Ik leer bij. Merci. Iemand een idee of monese instant overschrijvingen ondersteunt? Hoe weet je dat zeker van N26. Ik werk idd meestal met keytrade als hoofdbank vandaar is heel het instant verhaal me een beetje ontgaan.
N26: omdat ik het letterlijk in 1 seconde zag binnenkomen na een overschrijving gedaan te hebben.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

liegebeestig schreef:Ik leer bij. Merci. Iemand een idee of monese instant overschrijvingen ondersteunt? Hoe weet je dat zeker van N26. Ik werk idd meestal met keytrade als hoofdbank vandaar is heel het instant verhaal me een beetje ontgaan.
Instantbetalingen werken alleen als beide banken het ondersteunen:
Hier vind je de actuele lijst.
In België is dit enkel KBC. Bij de Neobanken enkel N26 en bunq.

Daarnaast zijn er banken die wel instantbetalingen van andere banken ontvangen maar er geen zenden(Hello Bank).

Als 1 van beiden Monese of Keytrade is, zal het geen instantbetaling zijn.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Argenta kan dit ook.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Net geprobeerd van bunq naar N26... Niks instant. Althans niet op een zondag.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

liegebeestig schreef:Althans niet op een zondag.
Wat het concept is. Steeds, elke dag, elk uur, gaat een overschrijving een paar tellen laten op de ander zijn rekening staan. Niet alle banken doen mee maar toch veel meer dan KBC. Zover ik weet bijna alle banken buiten Keytrade. Wel hebben niet alle klanten van de banken die meedoen toegang tot die functie. Bij sommige banken, zoals KBC, moet je een betalende rekening hebben.

Denk dat het gewoon een kwestie van tijd is. Uiteindelijk is dat nog vrij nieuw. En in de meeste gevallen maakt het niet echt iets uit of het direct op de rekening staat of een dag of twee later.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Akkoord Walter, maar het vervelende is dat je soms de draad kwijt raakt en dus niet meer goed weet wat waar naartoe is vertrokken of moet aankomen.
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Kan je makkelijk bijhouden met een spreadsheet. Hou al je rekeningetjes bij, onthoud de dingen waarvan je geen rekeningetje hebt of noteer ze, en voer het allemaal in in de spreadsheet wanneer je thuis je laptop of desktop op hebt staan. Vermijd domiciliëringen zoveel mogelijk en betaal alles wat kennelijk juist is onmiddellijk, dan weet je meteen wat er al wel of nog niet van de zichtrekening moet zijn. Crediteer en debiteer de juiste rekeningen (portefeuille, cash thuis, zichtrekening, spaarrekening, spaarrekening andere bank, pensioensparen, prepaid kaart, kredietkaart,...) in de spreadsheet door de formule aan te vullen met plus of min zoveel en voila je hebt meteen een overzicht van hoeveel op elke rekening zou moeten staan. Kan je een keer per week of zelfs een keer peer maand inloggen met digipassen, de inkomsten of uitgaven die je enkel exact via je zichtrekening kan zien (bv. loon als je loonbrief nog niet gekomen is) toevoegen aan de formule, en checken of alles overeenkomt. Voor de kredietkaart (althans bij Beobank) kan je kijken of het "beschikbaar bedrag" overeenkomt met saldo van je spreadsheet vermeerderd met de kredietlimiet, dan zijn gedane maar niet niet geboekte uitgaven ook gecheckt. Analoog voor zichtrekening, vergelijken met "beschikbaar saldo" indien je een trage bank zoals Beobank hebt. Is geen dubbele boekhouding natuurlijk maar is ook de bedoeling niet, daarvoor gebruik je beter GnuCash o.i.d. Gewoon handig om te zien of er geen over het hoofd geziene inkomsten of uitgaven zijn. Dan moet je ook niet zo snel mogelijk checken via bank-apps of alles aankomt omdat je het anders vergeet. Je merkt het wel, gewoon niet onmiddellijk. En dan ga je ook niet wantrouwig worden indien iets een dag langer duurt dan voorzien.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Sorry, maar in de huidige wereld mag je er toch wel stilaan van uit gaan dat betalingen instant gebeuren he... Waarom nog werken met een spreadsheet? Ik doe al mijn betalingen via GSM dus dat is al niet ideaal om dan nog lijstjes gaan bij te houden. Het is ook fijn om aan andere mensen te betalen. Iemand van de vrienden die dringend wat geld nodig heeft tegen het einde van de maand even 20 euro storten is wel zo prettig dat het er dezelfde moment op staat en niet drie dagen later.

Idem voor aankopen en verkopen op 2e hands en dergelijke. Als je al 2 dagen moet wachten voor iemand zijn storting er op staat is het al weer bijna weekend en is jouw pakket precies lang onderweg geweest. Nu betalen ze en ik rij naar de post 5 minuten later.

Bij de KBC app krijg je trouwens ook meteen een push melding als er een betaling klaar staat of je er eentje hebt ontvangen. Vind ik wel heel makkelijk.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik hou alles bij in een app en doe dit al vele jaren zo. Heel handig om zaken op te zoeken, want opzoekingen in de bankomgevingen vind ik meestal bagger. Ook kan ik zo eigen stramien van benamingen aanhouden wat het voor mij veel gemakkelijker te beheersen is.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Vaganzza, benieuwd naar die App. Ik gebruik voor mijn uitgaven Spendee. Maar voor bankbewegingen heb ik niks.

Net getest: N26 naar ing, zogezegd twee instant banken. Helemaal niet onmiddellijk overgeschreven. Bunq naar N26 dan weer wel, althans op weekdagen.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Vreemd, van ING naar een andere bank lukt bij mij altijd instant als de andere bank het ondersteunt.
Omgekeerd ook, ik ontvang het ook instant als het via een instantbetaling wordt verzonden.
Ik heb wel niet met N26 geprobeerd.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

En wat de zaak niet bevordert is dat er niet 1 globaal systeem is. Sommige banken in Belgie volgen het STET systeem (de meeste) maar er zijn ook banken die het RT1 systeem hanteren en instant betaling tussen de 2 systemen zal niet zo snel gaan. Als de bank dus zegt dat ze instante betaling aanbiedt weet je nog niet welk van de 2 systemen ze gebruikt.
Welke banken in RT1 zitten vind je hier. Staat je bank er niet bij dan zitten in het andere systeem.
https://www.ebaclearing.eu/services/ins ... ticipants/

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Goh ik heb een account bij Bunq aangemaakt in het weekend en als test 2 kleine bedragen overgeschreven van Keytrade en argenta. Argenta deed ik zondagavond laat rond middernacht en dat stond vanmorgen 8:13 op Bunq. Keytrade deed ik zaterdag al maar dat liep pas later vandaag binnen op Bunq. Bij de storting van argenta zat het argenta logo er bij, de storting van keytrade was blanco logo

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

stefan1234
Plus Member
Plus Member

Slafes schreef:Sorry, maar in de huidige wereld mag je er toch wel stilaan van uit gaan dat betalingen instant gebeuren he... Waarom nog werken met een spreadsheet? Ik doe al mijn betalingen via GSM dus dat is al niet ideaal om dan nog lijstjes gaan bij te houden.
Waarom, tsja? Waarom werken sommigen met Arch, Gento of Slackware terwijl een Mac "gewoon werkt"? Misschien is het omdat een goed uitgewerkte LibreOffice spreadsheet een verzamling feature bloat- en microtransactie-vrije apps is die platform-onafhankelijk werkt met vrije software en periodiek automatisch gebackupt kan worden op off-site infrastructuur waarover de gebruiker de volledige controle heeft. Ik open m'n 's morgens m'n laptop, typ m'n paswoord, sluit en open m'n LibreOffice-bestand (informatie wordt helaas niet live bijgewerkt wanneer de datum verandert om middernacht). Tijd nodig: 10-15 seconden. Agenda, takenlijst, financiën en nog veel meer zit er allemaal in. Willen Google of Apple me liggen hebben en blokkeren/verwijderen ze m'n account met alle apps en app-data omdat m'n smartphone in Brussel eens gedetecteerd werd in de buurt van een terrorist of wat dan ook, dan ben ik niets van deze informatie kwijt. En nu gaat iemand opmerken: ja maar je kan een jailbroken iPhone gebruiken of een gerootte Android-telefoon of een niet-gerootte Android-telefoon waarmee je niet inlogt in je Google-account, en dan de apps downloaden van die of die site en periodiek manueel bijwerken, dan kunnen ze je niets doen... ja, maar los van het veiligheidsrisico is dat uiteindelijk véééél meer werk.

Met een spreadsheet bijhouden of totalen op bankrekeningen en in portefeuilles kloppen is trouwens heus niet veel werkt hoor. Als je met een app betaalt is de betaalgeschiedenis in de betaalapp het lijstje in te voeren getallen. En papieren rekeningen zijn samen ook een lijst. Enige wat je eventueel moet noteren zijn prijzen van cash betaalde dingen waarvan je geen rekening hebt als je ze niet kan onthouden.

Dat betalingen instant gebeuren is uiteraard fijn. Ik misgun niemand z'n handige instant betalingen, z'n handige betaalapps, z'n handige Apple of Google Pay of wat dan ook. Ik stel enkel maar dat het veel bijkomende systeemcomplexiteit is voor een bepaalde hoeveelheid nut, meerbepaald gebruiksgemak. En dat 90% van dat gebruiksgemak niet van toepassing is indien je een beetje inventief en gedisciplineerd bent in het toepassen van simpele oplossingen, terwijl aan de toenemende complexiteit niets te doen valt.

Als je iemand geld geeft via instantbetalingen: handig, maar dat er vroeger geen instant-betalingen waren is niet de root cause van het feit dat die persoon geld nodig heeft. En ik heb nog nooit iets besteld op internet waar ik geen week op kon wachten. Sommigen zijn misschien zo, en het is leuk als je mensen snel kan bedienen, maar ik zie niet in waarom dit nu weer een standaard-aanname moet worden dat iedereen instant-betalingen moet kunnen ontvangen omdat de kopers geen geduld hebben.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

De wereld is niet meer zoals jij hem ervaart. Het lijkt mij dat je vastgeroest bent in het verleden.

Het is niet dat iets voor u werkt dat dit ook maar voor anderen moet werken.

Vroeger moest je naar de bank voor een overschrijving, dan kon het via de pc, nu via de smartphone.

Bestaat er trouwens een libre office app voor de smartphone? Jij gaat er precies maar los van uit dat iedereen nog een pc heeft. Misschien moeten we beter pen en papier gebruiken. Denk dat die oplossing nog een pak beter is. :-)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

liegebeestig schreef:Je hebt gelijk. Alvast ontdekt dat argenta en ING gratis instant overschrijvingen aanbieden. Kbc enkel voor klanten met betalende rekening wat ik uiteraard niet ben (ik ben niet gek).

Edit: het lijkt alsof hello bank ook instant overschrijvingen doet maar ik vind geen bevestiging of ze gratis en standaard zijn.
Wat zou goedkoop zijn.
Een betalende Kbc rekening met mastercard.
Of bij elke reis een annulatie verzekering of jaar polis betalen.
Geld afhalen moet gratis zijn , de rest mag wat kosten.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

fendtje schreef: Geld afhalen moet gratis zijn , de rest mag wat kosten.
Tgoh ja ik ben nu toch op een gratis kbc basisrekening overgestapt en eerlijk gezegd de kosten die ik dacht te hebben nog niet gehad. Maar als je er echt alles wil mee doen begrijp ik het wel.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Reisannulatie verzekering neem ik zelf nooit, maar reisbijstand voor Medische dingen, repatriëring etc uiteraard wel. Ik heb een jaarpolis van rond de 65 euro en verander elk jaar van merk.

Ik overweeg dat inderdaad ook nog wel eens via kredietkaart van kbc of belfius te doen. Ben niet zeker of het goedkoper is. Misschien het eerste jaar.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster

liegebeestig schreef:Reisannulatie verzekering neem ik zelf nooit, maar reisbijstand voor Medische dingen, repatriëring etc uiteraard wel. Ik heb een jaarpolis van rond de 65 euro en verander elk jaar van merk.

Ik overweeg dat inderdaad ook nog wel eens via kredietkaart van kbc of belfius te doen. Ben niet zeker of het goedkoper is. Misschien het eerste jaar.
om een idee te hebben
in bezit van mastercard gold bij kbc , ge boekt een reis enkel via bvb bankcontact te betalen = gratis reis annulatie.
u gebruikt een Kbc betaal middel ( dus overschrijving ook geldig).
bij Belfius en vele andere reis annulatie dekking alleen als betaald met mastercard.
Bij mijn weten Kbc de enige.
Er zijn wel zoals bij alle andere bepaalde maxima die gedekt worden.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

En de prijs? Zichtrekening plus kaart.
stefan1234
Plus Member
Plus Member

liegebeestig schreef:En de prijs? Zichtrekening plus kaart.
EUR 6,50
https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... kaart.html
liegebeestig schreef:Reisannulatie verzekering neem ik zelf nooit, maar reisbijstand voor Medische dingen, repatriëring etc uiteraard wel. Ik heb een jaarpolis van rond de 65 euro en verander elk jaar van merk.
Was persoonlijk wel tevreden van de ING Lion Assistance de ene keer dat ik een verzekering voor medische bijstand in het buitenland nam: https://www.ing.be/nl/retail/insurances ... assistance

Reisverzekering van Revolut is misschien ook interessant: 1 Euro per dag de eerste 30 dagen, daarna gratis de rest van het jaar.
https://www.revolut.com/en-BE/pay-per-d ... -insurance
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Voor KBC maakt dat dus 78 euro. Mijn reisverzekeringen kosten rond de 65 euro en ik wens niet bij te betalen voor annulaties. Die van ING zou ik zeker nog overwegen. 66 euro zie ik (geen annulatieverzekering, wel medische bijstand).

Revolut: heb ik bekeken vorig jaar, veel te weinig dekkingen. Te kleine bedragen. In the worst case heb je dit soort verzekeringen het meeste nodig, en van hun bedragen kon je - als ik me goed herinner - geen repatriëring of zware reddingsoperatie betalen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

liegebeestig schreef:Revolut: heb ik bekeken vorig jaar, veel te weinig dekkingen. Te kleine bedragen. In the worst case heb je dit soort verzekeringen het meeste nodig, en van hun bedragen kon je - als ik me goed herinner - geen repatriëring of zware reddingsoperatie betalen.
Ik heb daar inderdaad ook al eens naar gekeken, en algemeen kwam je bij Revolut vrij slecht uit.
stefan1234
Plus Member
Plus Member

liegebeestig schreef:Revolut: heb ik bekeken vorig jaar, veel te weinig dekkingen. Te kleine bedragen. In the worst case heb je dit soort verzekeringen het meeste nodig, en van hun bedragen kon je - als ik me goed herinner - geen repatriëring of zware reddingsoperatie betalen.
Ik meen me ook te herinneren dat ik het eens bekeken heb maar weet niet meer waarom ik het niet genomen heb. Het hogere remgeld van GBP 75 per claim maakt me niet uit, ik verzeker me om niet financieel geruïneerd te worden, niet om volledig schadeloos gesteld te worden wanneer er een schadegeval is. Hun basisdekking van GBP 15.000.000 lijkt me bijzonder goed, meen met te herinneren dat het bij ING België EUR 100.000 en bij Belfius EUR 50.000 (meer in de V.S.) is. Vraag is ook hoeveel die medische kosten realistisch zouden kunnen zijn. Over opsporings-en reddingskosten rept Revolut geen woord, maar repatriëring is wel gedekt. De PDF met de gedetailleerde voorwaarden is trouwens enkel van toepassing op het V.K. Nou ja een smartphone-only neobank richt zich natuurlijk op een publiek dat nog minder geneigd is contractsvoorwaarden door te nemen dan dat van een traditionele grootbank of verzekeraar.
macamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik gebruik KBC als hoofdbank met een MasterCard gold, dat maakt het het geld waard i.v.m. die annulatie verzekering.

Daarnaast Hello bank voor Apple Pay (maestro)
En Bunq voor Apple Pay (MasterCard)
Bij bunq heb ik de gratis prepaid Travelcard hiervoor.

Ik betaal dus enkel aan KBC.
Overschrijvingen van KBC zijn instant, zelfs naar Bunq!

Vanuit Bunq terug naar KBC ook instant.
Vanuit hello bank naar KBC of Bunq verloopt extreem traag, gaan dagen overheen. Dat maakt Fortis voor mij een waardeloze bank op ICT gebied.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Bunq prepaid travel card? Dat is nieuw voor mij. Ik dacht dat alles van kaarten betalend was bij bunq. Even checken.
stefan1234
Plus Member
Plus Member

https://www.bunq.com/assets/media/legal ... ing_EN.pdf p.4
The bunq Travel Card membership is a type of bunq subscription that basically gives you the best card for your travels. Please also check our bunq card rules to find out more about the bunq Travel Card. Here is anoverview of the included costs, fees and features
:-the bunq Travel Card is a Mastercard credit card but works just like a debit card. Every payment will beimmediately deducted from your Travel Card balance;
-there are no account fees involved, the bunq Travel Card itself costs €9.99 which is a one-time fee for one card;
-to top up your bunq Travel Card, we offer you our top up feature, with a minimum of €10 per top upwith a maximum of €500 each day. It is possible to use any consumer Visa or Mastercard card to top up your bunq Travel Card. We will charge you 0.5% when you top up with an EU card, or 2.5% when you use a non-EU card;
-when available in your country, you can also use Apple or Google Pay with your bunq Travel Card;
-you never pay foreign exchange fees because of our ZeroFX feature, non-euro payments are subject to the Mastercard exchange rates;
-you are able to withdraw money at ATMs worldwide, we charge you €0.99 per withdrawal.
Een halve percent betalen enkel al om er geld op te zetten? Thanks but no thanks. Beo betaalt me een Euro telkens ik om de drie dagen EUR 100 op Revolut zet.

Los daarvan heeft die baas van bunq een beetje een sekteleider-vibe telkens je hem een presentatie ziet geven. Net de Steve Jobs van de lichtjes aangepaste standaard-IBANs en standaard MasterCard-producten.

Off-topic: de eerste keer dat ik het "basically" in een juridisch document las en dat in dat document geclaimd werd dat een product het beste was. Volgende stap: "like, you know".
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Ook even bekeken. Ik had blijkbaar nog een oude bunq account van eind 2017. Toen was een rekeningnummer bij Bunq nog gratis, al was het zonder kaarten. Nu, door wat te zoeken, drukte ik per ongeluk op premium, en hop, zonder bevestiging, zat ik op dat 'abonnement'. Gelukkig kon ik dat weer snel annuleren zonder kosten, maar volgens sommigen van de community zou ik nu mijn IBAN rekeningnummer kwijt zijn en op het gratis 'travel card' abonnement vallen, maar dan zonder kaart (tenzij ik 10 euro eenmalig betaal om ze te ontvangen, neen dank u)... Allemaal een heel vieze manier van zaken doen met half verborgen of onduidelijke kosten links en rechts, en helemaal niet fintech-stijl. Eerder Belgische grootbank-stijl. Bunq? Nee dank u. Ik hou het voor bekeken daar.

Revolut en Monese doen krak hetzelfde maar dan gratis. Wat een boeltje bij Bunq!

We zullen zien of ik inderdaad mijn IBAN, en dus mijn betaalmogelijkheden met iDeal kwijt ben.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

fendtje schreef: bij Belfius en vele andere reis annulatie dekking alleen als betaald met mastercard.
Fout. Er moet enkel met de platinum rekening betaald worden. Overschrijving is dus ook geldig.

Het spaart ons in elk geval veel uit per jaar, annulatie, huurwagenverzekering, bagage enz. Plus natuurlijk pechverhelping.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

liegebeestig schreef:Ook even bekeken. Ik had blijkbaar nog een oude bunq account van eind 2017. Toen was een rekeningnummer bij Bunq nog gratis, al was het zonder kaarten. Nu, door wat te zoeken, drukte ik per ongeluk op premium, en hop, zonder bevestiging, zat ik op dat 'abonnement'. Gelukkig kon ik dat weer snel annuleren zonder kosten, maar volgens sommigen van de community zou ik nu mijn IBAN rekeningnummer kwijt zijn en op het gratis 'travel card' abonnement vallen, maar dan zonder kaart (tenzij ik 10 euro eenmalig betaal om ze te ontvangen, neen dank u)... Allemaal een heel vieze manier van zaken doen met half verborgen of onduidelijke kosten links en rechts, en helemaal niet fintech-stijl. Eerder Belgische grootbank-stijl. Bunq? Nee dank u. Ik hou het voor bekeken daar.

Revolut en Monese doen krak hetzelfde maar dan gratis. Wat een boeltje bij Bunq!

We zullen zien of ik inderdaad mijn IBAN, en dus mijn betaalmogelijkheden met iDeal kwijt ben.
Ik moet even terugkomen op dit gevalletje. Ik had bij bunq per ongeluk Premium geactiveerd door even te tikken in de app. Ik heb vanochtend kunnen chatten met Support en zij hebben eenmalig mijn account gereset naar free. Dat vin ik toch redelijk correct. Ik heb mijn ideal betalingen voor marktplaats en in Nederland dus terug.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat bunq en aanverwanten vooral gericht zijn op jongeren die met een vriendengroepje op reis of citytrip gaan en allemaal bij dezelfde neobank ziten en dan vlug geld heen en weer kunnen overschrijven onder elkaar.
Nu ik ben al 53 (jaja) maar heb toch eens een account gemaakt en de bunq kaarten zijn onderweg.

mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Bon ondertussen staat er al 15K een maand vast bij Revolut. En kan daar niet aan.

Al 1 maand over en weer bezig met Supportdesk. Heb bewezen hoe ik mijn geld legaal upload. Maar ze willen op dit moment bewijzen hebben hoe ik aan mijn geld kom van 15 jaar geleden.

Begrijp dat ze moeite hebben met terroristen en geldwitwassers. Maar ze moeten dan wel competente mensen erop zetten. De eerste de beste pipo die niet kan begrijpen dat mensen ook geld verdienen buiten loon om, zit daar niet op zijn plaats.

.....
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

liegebeestig schreef:Revolut en Monese doen krak hetzelfde maar dan gratis. Wat een boeltje bij Bunq!
Ik heb ook naar deze banken gekeken voor Apple Pay… uiteindelijk bleek de gratis oplossing veel dichter bij huis te liggen (en bij banken heb ik dat toch nog steeds graag)... Hello Bank.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

bartman schreef:Ik denk dat bunq en aanverwanten vooral gericht zijn op jongeren die met een vriendengroepje op reis of citytrip gaan en allemaal bij dezelfde neobank ziten en dan vlug geld heen en weer kunnen overschrijven onder elkaar.
Nu ik ben al 53 (jaja) maar heb toch eens een account gemaakt en de bunq kaarten zijn onderweg.

Dat zal dan alleszins niet gratis zijn. Voor gebruik als wisselkoers kaart ben je beter af bij revolut of N26 of zelfs monese. Zie hogerop.

Vergeet je iban ook niet aan te geven bij nbb
stefan1234
Plus Member
Plus Member

mgo72 schreef:Bon ondertussen staat er al 15K een maand vast bij Revolut. En kan daar niet aan.

Al 1 maand over en weer bezig met Supportdesk. Heb bewezen hoe ik mijn geld legaal upload. Maar ze willen op dit moment bewijzen hebben hoe ik aan mijn geld kom van 15 jaar geleden.

Begrijp dat ze moeite hebben met terroristen en geldwitwassers. Maar ze moeten dan wel competente mensen erop zetten. De eerste de beste pipo die niet kan begrijpen dat mensen ook geld verdienen buiten loon om, zit daar niet op zijn plaats.

.....
Wie EUR 15.000 bij een neobank plaatst, zit daar niet op zijn plaats.
Neobanken richten zich op een publiek dat zijn geld op een hippere manier wil uitgeven:
- met Apple Pay of Google Pay
- met instant P2P betalingen van kleine bedragen tussen vrienden
- met fysieke kaarten die via een bepaald premium design moeten suggereren dat je geld hebt (realiteit: als je EUR 15 per maand voor een metalen kaart betaalt toon je dat je een parvenu bent, eerder dan een succesvol persoon).
- met gewone virtuele kaarten en virtuele kaarten met een veranderend nummer
- met heel veel grafiekjes en overzichtjes om je de indruk te geven dat je je geld rationeel/efficiënt aan het beheren bent. Terzijde gelaten dat de data waarop de grafiekjes zich baseren niet volledig kunnen zijn: overschrijving met gestructureerde mededeling vanaf traditionele bank, loonstorting bij traditionele bank wegens hypotheek of gewoon risico van neobank, betalingen bij handelaars die geen VISA/MC aanvaarden met een ander betaalmiddel,... En dat uitgaven verkeerd gecategoriseerd worden, dat verschillende vestigingen van dezelfde keten bij de ene keten wel, bij de andere niet als aparte handelaars gezien worden, dat het land waaraan een online uitgave toegewezen wordt juridisch wel klopt, maar niet de ervaring weerspiegelt...

Of dat niet per se hipper wil zijn, maar kansen ziet om te besparen door een neobank te gebruiken.

En niets van dat alles veronderstelt dat je daar meer dan enkele honderden Euro moet hebben staan. Hooguit een klein beetje meer als je op reis bent en je hebt geen echte kredietkaart waarmee je onmiddellijk meer geld op de rekening kan zetten als het moet. Hoop echt niet dat iemand meer geld bij een neobank plaatst gewoon omdat hij of zij de PR copy van neobanken wil geloven dat alle "traditionele banken" per definitie slechts en inefficiënt zijn.
Laatst gewijzigd door stefan1234 15 jan 2020, 12:34, in totaal 1 gewijzigd.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

bartman schreef: Nu ik ben al 53 (jaja) maar heb toch eens een account gemaakt en de bunq kaarten zijn onderweg.
Midlife crisis en dus doen alsof je nog bij die jongeren hoort is nogthans op 47.2 jaar :lol:
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

stefan1234 schreef:
mgo72 schreef:Bon ondertussen staat er al 15K een maand vast bij Revolut. En kan daar niet aan.

.....
Wie EUR 15.000 bij een neobank plaatst, zit daar niet op zijn plaats.
Neobanken richten zich op een publiek dat zijn geld op een hippere manier wil uitgeven:
- met Apple Pay of Google Pay
- met instant P2P betalingen van kleine bedragen tussen vrienden
- met fysieke kaarten die via een bepaald premium design moeten suggereren dat je geld hebt (realiteit: als je EUR 15 per maand voor een metalen kaart betaalt toon je dat je een parvenu bent, eerder dan een succesvol persoon).
- met gewone virtuele kaarten en virtuele kaarten met een veranderend nummer
- met heel veel grafiekjes en overzichtjes om je de indruk te geven dat je je geld rationeel/efficiënt aan het beheren bent. Terzijde gelaten dat de data waarop de grafiekjes zich baseren niet volledig kunnen zijn: overschrijving met gestructureerde mededeling vanaf traditionele bank, loonstorting bij traditionele bank wegens hypotheek of gewoon risico van neobank, betalingen bij handelaars die geen VISA/MC aanvaarden met een ander betaalmiddel,... En dat uitgaven verkeerd gecategoriseerd worden, dat verschillende vestigingen van dezelfde keten bij de ene keten wel, bij de andere niet als aparte handelaars gezien worden, dat het land waaraan een online uitgave toegewezen wordt juridisch wel klopt, maar niet de ervaring weerspiegelt...

Of dat niet per se hipper wil zijn, maar kansen ziet om te besparen door een neobank te gebruiken.

En niets van dat alles veronderstelt dat je daar meer dan enkele honderden Euro moet hebben staan. Hooguit een klein beetje meer als je op reis bent en je hebt geen echte kredietkaart waarmee je onmiddellijk meer geld op de rekening kan zetten als het moet. Hoop echt niet dat iemand meer geld bij een neobank plaatst gewoon omdat hij of zij de PR copy van neobanken wil geloven dat alle "traditionele banken" per definitie slechts en inefficiënt zijn.
Niet iedereen is zelfde!

Als je met 6 man personeel meer dan 1 maand in buitenland zit, dan kan die 15K heel snel peanuts lijken.

Als je een creditcard hebt dat u 5% cashback geeft, dan is het net heel interessant om de waarborgen van uw studenten via Revolut te betalen.

Als je veel valutazaken doet...

Dus neen neobanken zijn niet enkel voor enkel mensen zonder creditcard of die willen laten zien dat ze metalen kaart hebben ( heb ik dankzij mijn studenten naar hen te verwijzen)

Nu zijn denk ik traditionele banken ook allemaal in een kramp geschoten IVM zwart geld, dat wellicht ook daar sérieuse shit eens je getriggerd wordt.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Trouwens ze hebben een Europese banklicentie. Enkel die 100K bescherming niet. Das iets raars
fendtje
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:
fendtje schreef: bij Belfius en vele andere reis annulatie dekking alleen als betaald met mastercard.
Fout. Er moet enkel met de platinum rekening betaald worden. Overschrijving is dus ook geldig.

Het spaart ons in elk geval veel uit per jaar, annulatie, huurwagenverzekering, bagage enz. Plus natuurlijk pechverhelping.

Fout en de kost prijs van 17,5 € per maand ipv 7,5 €.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”