Battery Pack voor laptop

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
NielsH
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Niet iedereen zal er behoefte aan hebben, maar ik zou een soort van battery pack willen kopen om mijn laptop op te laden op reis. Ik heb een Apple Macbook Pro 13 inch (2017).

Online vind je hier en daar wel wat aanbevelingen. Het 'beste' wat ik vond was Anker PowerCore+ 26800 PD. Dit zou in staat zijn om een laptop 1-malig op te laden. Ik ken hoegenaamd niets van wattage, ampère of welke andere kennis er nodig is om correct te snappen wat je koopt (dus ik vertrouw op externe sites).

Bijgevolg kom ik even naar de UB-dudes en -dudettes met de volgende vragen: iemand al zo een battery pack voor een laptop gebruikt? Positieve ervaringen/negatieve? Andere suggesties voor mijn specifieke vraag?

Alvast bedankt.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik heb zelf de Xtorm Infinity Powerbank USB-C 45W 27.000 mah aangeschaft bij coolblue. Werkt heel goed, en de laadtijd is mits je een pd3 lader hebt ook heel acceptabel.

Wat van belang is: capaciteit vd batterij, de wattage dat die kan leveren (kijk eens wat je huidige voeding van je laptop geeft), en eventuele quick charching opties. Usb power delivery 3 is de recentste variant ervan en geeft je de meeste opties.

Edit: https://satechi.net/blogs/news/whats-th ... usb-pd-3-0
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
NielsH
Plus Member
Plus Member

Bedankt!

Net iets meer "juice" dan die Anker. Ik vraag me alleen af of je die spullen in de handbagage van een vliegtuig moogt meenemen?
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Meeste maatschappijen laten battery packs tot 100Wh toe in de handbagage
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De mijne heeft al gevlogen, maar zit op het maximum wat toegelaten wordt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Kenniey schreef:Meeste maatschappijen laten battery packs tot 100Wh toe in de handbagage
Idd, is ook de FAA regel. Met de bedenking dat sommige autoriteiten de regel "niet meer dan 100Wh" en anderen de regel "tot 100Wh" hanteren. Om met die laatsten niet in de problemen te komen (want "tot "is niet hetzelfde als "tot en met") zijn consumentenbatterijen doorgaans rated op ~99.5Wh als de marketing 100Wh zegt. Maakt voor de gebruiker quasi geen verschil, behalve dan dat hij nooit aansprakelijk gesteld kan worden voor het aan boord brengen van een 100Wh batterij terwijl de regel "tot 100Wh" is.
NielsH
Plus Member
Plus Member

Misschien ook even laten weten dat ik die Anker Battery Pack gekocht heb (zie link bericht hierboven).
Was in promo aan 65 euro via Amazon (met snellader erbij).

Voorlopig oordeel: laadt mijn Macbook Pro 13 inch (2017) aan (schijnbaar) zelfde snelheid op dan als hij in lader steekt dus dat is positief.
Bij mijn Pixel 3 lijkt snelladen ook te werken. De 'speciale' lader lijkt me echter niet nodig geweest. Ik denk dat met pakweg mijn lader van mijn macbook het opladen even snel zou gaan.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

NielsH schreef:De 'speciale' lader lijkt me echter niet nodig geweest. Ik denk dat met pakweg mijn lader van mijn macbook het opladen even snel zou gaan.
Waarschijnlijk dat die ook PD aan boord heeft ;)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”