pivpn

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
baggins
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik had een Openvpn server draaien op een rpi maar door een SD card crash moest die opnieuw geïnstalleerd worden.
De vorige had ik zelf in elkaar geknutseld maar nu dacht ik het eenvoudig te houden en gewoon pivpn te gebruiken.
Het installeren zelf is een fluitje van een cent, maar hij doet het wel niet...

Als ik van buiten inlog dan kan ik een verbinding maken en ik kan in een browser op het internet surfen. Als ik echter met ssh een verbinding wil maken met een server op mijn thuisnetwerk dan krijg ik geen verbinding.
Als ik inlog vanop mijn eigen thuisnetwerk dan lukt dat wel...

Een zoektocht op het web wijst uit dat ik niet de enige ben in dat geval, maar geen enkele van de 'oplossingen' die daar aangegeven worden geeft enig resultaat. Het zal wel iets te maken hebben met routing maar wat dan juist wel is mij niet echt duidelijk...

Ik heb pivpn al verschillende keren geïnstalleerd op zowel jessie, stretch en nu ook buster maar steeds met hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Thx.
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Je hebt de juiste UDP port geforward?

Draai hier ook pivpn, werkt uitstekend.
baggins
Starter Plus
Starter Plus

Uiteraard, anders zou ik geen verbinding kunnen maken... Die stond al ingesteld van de vorige versie.
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Duplicate IP adressen zijn er ook niet? Het adres bereik van buiten is een ander?
Lukt pingen?

Ist inderdaad vreemd...
baggins
Starter Plus
Starter Plus

Mysterie opgelost...
Ik had tot nu toe onmiddellijk proberen in te loggen op een server met Termius op mijn telefoon. Pingen had ik nog niet gedaan.

Toen dat wel lukte heb ik eens een andere ssh client op mijn telefoon geprobeerd en daarmee lukt het wel! Blijkbaar heeft Termius een probleem als er gewerkt wordt over VPN. Merkwaardig want ik heb Termius in het verleden wel degelijk gebruikt via VPN...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”