E-mail populairder dan telefoon

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Op lange afstand gebruiken de Europeanen meer e-mail dan telefoon. Gemiddeld telefoneren zij nog één keer om de 51 dagen naar familieleden of vrienden die ver weg wonen. terwijl ze om de 45 dagen een e-mail sturen. De post is helemaal uit de gratie gevallen. De Europeanen schrijven gemiddeld maar eens op de 279 dagen een echte brief. Dat blijkt uit een onderzoek bij 6.000 Europeanen.

De sms is het populairste middel om afspraken te maken en af te zeggen. Opmerkelijk is dat de ondervraagde Europeanen vinden dat sms en e-mail er voor zorgen dat steeds meer mensen te laat op afspraken komen.

Bron: Nieuwsblad
eldiablo
Pro Member
Pro Member

men heeft weer eens een studie gedaan hoor, in belgie alleen al wonen 10miljoen mensen en belgie is dan nog zo een klein landje en dan kan men over heel europa een besluit trekken door 6000mensen te interviewen, ja hoor :| . Kweet ook wel dat het onmogelijk is om iedereen te interviewen maar komaan 6000mensen maar?

Enja waarom zou je niet meer emails gebruiken, eens je je internet hebt is het toch gratis en telefoneren kost geld.

//edit: ze zijn denk ik ook vergeten de instant messengers vergeten te vermelden want deze is meer het vervangmiddel voor telefoons vind ik persoonlijk, email is meer de vervanger van de gewone brief.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

eldiablo schreef:Kweet ook wel dat het onmogelijk is om iedereen te interviewen maar komaan 6000mensen maar?
Gij hebt precies nooit statistiek of onderzoeksmethoden gehad :)
Ik denk dat 6000 mensen al vrij representatief kan genoemd worden.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Mja daar hangen toch veel dingen vanaf,welke plaats,welk tijdstip van de dag,...
eldiablo
Pro Member
Pro Member

meon schreef:
eldiablo schreef:Kweet ook wel dat het onmogelijk is om iedereen te interviewen maar komaan 6000mensen maar?
Gij hebt precies nooit statistiek of onderzoeksmethoden gehad :)
Ik denk dat 6000 mensen al vrij representatief kan genoemd worden.
er zijn een heleboel landen in europa hoor (kdacht 43 ofzo??)
das gemiddeld 139personen per land, als je in zo een klein land als belgie kijkt is dit nog 0.0000139% van belgie, en dan is belgie nog een klein land, dus heb je in andere landen nog een kleiner percentage, ik weet niet wat je echt representatief noemt, maar kvind dit toch echt wel te weinig hoor.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

en dan blijft de vraag : "Is het onderzoek telefonisch, per post of per e-mail gebeurd?" :lol:
m.a.w. is de doelgroep wel representatief? laat staan het aantal onderzochten...

ciao ;)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
wem
Premium Member
Premium Member

eldiablo schreef:ik weet niet wat je echt representatief noemt, maar kvind dit toch echt wel te weinig hoor.
om het 100% representatief te maken moet je gewoonweg iedereen interviewen (en hopen dat die z'n mening/gedrag niet verandert tijdens de verwerking van de gegevens ;-) )

Maar je kan wel beginnen met bv. 638 mensen te ondervragen, en de kans dat het eindresultaat van hen gelijk is aan de werkelijkheid, is dan bv. 95%
(In de veronderstelling dat die mensen willekeurig gekozen zijn).
Zo kan je wel berekenen hoe groot de kans is dat de uitslag die ze geven correct is als ze 6000 mensen interviewen ...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”