Netflix stopt betaling via Google Play
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik kreeg een mail met de melding dat Netflix alle actieve betalingen via Google Play zal stoppen. Nog iemand deze mail gekregen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Yep, hier ook. Zie ook : http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p805422 . EDIT: zie nu pas dat die post daar ook van jou was .
Wel zonde, maar het was te verwachten dat we vroeg of laat prijs gingen hebben.
Wel zonde, maar het was te verwachten dat we vroeg of laat prijs gingen hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik heb die mail ook gekregen, ging er sebiet een topic over aanmaken...
Spijtig, nu ga ik even bekijken wat ik met die ene Orange prepaid kaart voor in de auto ga doen...
Spijtig, nu ga ik even bekijken wat ik met die ene Orange prepaid kaart voor in de auto ga doen...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik snap het niet goed. Betaling gaat niet meer lukken via google play in de toekomst? Ik heb er niets over gehad. Er gaat iedere maand 13,99 af van mijn orange belkrediet. De laatste betaling was 30/11. En dit.staat er verder :
Maandabonnement ‐ De volgende betaling wordt automatisch in rekening gebracht op 30 dec. 2019
Totaal: €13.99 per maand(Inclusief €2.43 Btw)
Betaalmethode:Orange
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Maandabonnement ‐ De volgende betaling wordt automatisch in rekening gebracht op 30 dec. 2019
Totaal: €13.99 per maand(Inclusief €2.43 Btw)
Betaalmethode:Orange
-
- Elite Poster
Bij mij staat er in mijn Google Play account ook dat het op 28/12 wordt verlengd. Wat moet ik nu geloven?
-
- Elite Poster
Zou het kunnen dat ze op 1 januari stoppen, en iedereen dus een mail krijgt net na zijn laatste Google Play renewal ? Dan zou het wel zo moeten zijn dat bij @kurtcockaert en @Vaganzza hun abonnement ook van de 1ste of de 2de van de maand lopen.
EDIT: hmm, op mijn Google Play account zie ik ook staan dat mijn volgende renewal op 2 januari 2020 is... Maar als Netflix op 1 januari stopt met Google Play, is het goed mogelijk dat ook dan pas alle renewals geannuleerd worden. Zal sowieso afwachten en zien wat er gebeurt op 2 januari. Ik zal het wel rap genoeg horen van mijn Netflix verslaafde echtgenote als het ineens niet meer werkt .
EDIT2: ik zie overigens nu op Google Play bij Payment Methods "Unavailable" staan onder Orange. Dat is dus niet eens gerelateerd aan Netflix... @bartman : waar zie jij trouwens die betalingsinfo staan die je hierboven postte ? Want dat is een verwoording/formattering die ik nog nergens tegengekomen ben.
EDIT: hmm, op mijn Google Play account zie ik ook staan dat mijn volgende renewal op 2 januari 2020 is... Maar als Netflix op 1 januari stopt met Google Play, is het goed mogelijk dat ook dan pas alle renewals geannuleerd worden. Zal sowieso afwachten en zien wat er gebeurt op 2 januari. Ik zal het wel rap genoeg horen van mijn Netflix verslaafde echtgenote als het ineens niet meer werkt .
EDIT2: ik zie overigens nu op Google Play bij Payment Methods "Unavailable" staan onder Orange. Dat is dus niet eens gerelateerd aan Netflix... @bartman : waar zie jij trouwens die betalingsinfo staan die je hierboven postte ? Want dat is een verwoording/formattering die ik nog nergens tegengekomen ben.
-
- Elite Poster
Bericht is afkomstig van [email protected]Tomby schreef:Zou het kunnen dat ze op 1 januari stoppen, en iedereen dus een mail krijgt net na zijn laatste Google Play renewal ? Dan zou het wel zo moeten zijn dat bij @kurtcockaert en @Vaganzza hun abonnement ook van de 1ste of de 2de van de maand lopen.
Ik heb het al voorgehad dat er niet meer genoeg belwaarde op orange stond en kreeg dus bericht dat betaling was mislukt, maar blijkbaar probeert het systeem meerdere keren want kort nadat ik mijn belwaarde terug aangevuld had kwam het bericht van google dat de betaling van de belwaarde was afgegegaan en er komt ook een sms bericht van orange zelf
-
- Elite Poster
Ah ja, ben die mails al zo gewoon dat ik er niet eens meer aan dacht. Maar inderdaad, ik kreeg vandaag dus ook nog zo'n mail :
Maar dat is dus een mail van Google, terwijl we het hebben over een mail die van Netflix kwam. Zal wel zien wat er op 2 januari gebeurt . Maar ik vermoed dat Google Play het zelf nog niet 'weet' en dat Netflix dus tegen dan wel die betaalmethode zal ingetrokken hebben.
Premium (Netflix) (door Netflix, Inc.) €11.99 per maand
Maandabonnement ‐ De volgende betaling wordt automatisch in rekening gebracht op 2 jan. 2020
Totaal: €11.99 per maand
(Inclusief €2.08 Btw)
Betaalmethode:
Orange
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Is dit wereldwijd of is het weer alle landen behalve de VS waar ze het wel nog aanvaarden?
Wat iTunes betreft blijven ze dit voorlopig aanvaarden in de VS (waar mijn account staat). Echter alleen voor bestaande contracten, er worden geen nieuwe aanvaard sinds een jaar. Ook daar gelden de "grandfathered" prices, dus de oude goedkopere tarieven (en dan moet je weten dat Amerikanen ook nog eens minder tax betalen én veel meer content aangeboden krijgen...).
Wat iTunes betreft blijven ze dit voorlopig aanvaarden in de VS (waar mijn account staat). Echter alleen voor bestaande contracten, er worden geen nieuwe aanvaard sinds een jaar. Ook daar gelden de "grandfathered" prices, dus de oude goedkopere tarieven (en dan moet je weten dat Amerikanen ook nog eens minder tax betalen én veel meer content aangeboden krijgen...).
-
- Elite Poster
Nadat ik de mail kreeg ben ik eens gaan googlen, en het viel me op dat ik er niets over vond. Dus het lijkt bijna of het enkel hier is (of hooguit EU). Ik weet eigenlijk niet of Google Play ook in de US al geblokkeerd is voor nieuwe subscriptions. Aangezien je zegt dat dat met iTunes ook al is, vermoed ik van wel. Ik denk dat ze beseffen dat ze helemaal Apple of Google niet nodig hebben om nieuwe abonnees aan te trekken en ze die 30%, of hoeveel het ook is dat ze moeten afdragen, liever kwijt dan rijk zijn. Netflix is tegenwoordig zo'n household name wereldwijd dat ze geen tussenpartij meer nodig hebben voor het afsluiten van abonnementen.CCatalyst schreef:Is dit wereldwijd of is het weer alle landen behalve de VS waar ze het wel nog aanvaarden?
EDIT: eens via de VPN van mijn werk gecheckt en dan kom ik op UK help pages terecht en daar is de FAQ identiek aan de onze, met melding dat Google Play niet meer gesupporteerd is, en bvb je abonnement onderbroken kan zijn omdat je enkel Google Play als betaalmethode hebt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Via de Netflix chat kreeg ik gisteren de bevestiging dat ze stoppen met Google Play. Zal aan teveel transactiekosten liggen zeker? Dan lijkt betalen vua Facebook al een doodgeboren kindje voor mij.
-
- Elite Poster
Betaalde tot nu ook netflix met het saldo van wat op orange staat maar helaas dat zal niet meer gaan en zal dus voor de eerste keer gaan moeten betalen voor netflixPetrikske schreef:Hier tot op heden ook nog geen mail ontvangen, heb het Ultra abonnement.
Als betaling via Orange niet meer gaat lukken dan hoeft het voor mij alvast niet meer.
-
- Elite Poster
Ondertussen zou iedereen toch al een mail moeten gehad hebben, en anders eens in je Spam folder kijken. Ik heb de mail ondertussen al 3 keer gekregen. Sowieso zal wie de mail niet gekregen hebben, het misschien ook al gewoon ondervonden hebben. Op Facebook waren er al van begin december meldingen van mensen bij wie hun Netflix ineens niet meer betaald werd met Google Play.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Ja ik heb een tijdje geleden ook desbetreffende mails gehad van Netflix en Google.
One day left to update your payment method
Hi Patrick,
Unfortunately, we are no longer accepting your current payment method.
Payment
Google Play
Please add a new payment method before December 28th 2019 to continue streaming your favorite TV shows and movies.
ADD PAYMENT
We're here to help if you need it. Visit the Help Center for more info or contact us.
–The Netflix Team
[!!] Your account is on hold.
Please update your payment details
Hi Patrick,
We're having some trouble with your current billing information. We'll try again, but in the meantime you may want to update your payment details.
UPDATE ACCOUNT NOW
Voorlopig dan maar geen Netflix meer.
One day left to update your payment method
Hi Patrick,
Unfortunately, we are no longer accepting your current payment method.
Payment
Google Play
Please add a new payment method before December 28th 2019 to continue streaming your favorite TV shows and movies.
ADD PAYMENT
We're here to help if you need it. Visit the Help Center for more info or contact us.
–The Netflix Team
[!!] Your account is on hold.
Please update your payment details
Hi Patrick,
We're having some trouble with your current billing information. We'll try again, but in the meantime you may want to update your payment details.
UPDATE ACCOUNT NOW
Voorlopig dan maar geen Netflix meer.
-
- Elite Poster
Blijkbaar zitten er nog wat glitches in, want mijn Netflix blijft gewoon werken.
Ik had een pre-paid Netflix kaartje gekocht (actie van Carrefour waarbij je 500 bonuspunten, i.e. €5, kreeg bij een giftcard van €50). Zoals ik al verwachtte van een vroeger voorval, kon ik het kaartje nog niet inwisselen omdat mijn abonnement gekoppeld was aan Google Play. Je moet dan eerst je abonnement ten einde laten lopen, en dan pas kan je switchen van abonnementstype.
Voor alle zekerheid had ik op mijn Play account ook het abonnement van Netflix gecanceld en verliep het normaal op 2 januari. Ik ging dan wel mijn pre-paid code gebruiken van zodra Netflix niet meer werkte. We zijn echter 2 dagen verder, en ik kan nog altijd Netflix kijken. Op mijn Play account is geen actief abonnement meer te zien. Op mijn Netflix account staat echter nog altijd dat er gefactureerd wordt via Google Play. Benieuwd hoe lang ik zo gratis ga kunnen kijken...
Ik had een pre-paid Netflix kaartje gekocht (actie van Carrefour waarbij je 500 bonuspunten, i.e. €5, kreeg bij een giftcard van €50). Zoals ik al verwachtte van een vroeger voorval, kon ik het kaartje nog niet inwisselen omdat mijn abonnement gekoppeld was aan Google Play. Je moet dan eerst je abonnement ten einde laten lopen, en dan pas kan je switchen van abonnementstype.
Voor alle zekerheid had ik op mijn Play account ook het abonnement van Netflix gecanceld en verliep het normaal op 2 januari. Ik ging dan wel mijn pre-paid code gebruiken van zodra Netflix niet meer werkte. We zijn echter 2 dagen verder, en ik kan nog altijd Netflix kijken. Op mijn Play account is geen actief abonnement meer te zien. Op mijn Netflix account staat echter nog altijd dat er gefactureerd wordt via Google Play. Benieuwd hoe lang ik zo gratis ga kunnen kijken...
-
- Elite Poster
Mijn abonnement liep tot 28/12 via Google Play en vandaag kon ik niet meer kijken. Ik kreeg een mail om een andere betalingsoptie toe te voegen met bijhorend abonnement. Dus je kan een weekje gratis kijken ongeveer.