Ring video doorbell geen beltonen lijst

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb nu een Huawei mediapad T5 en hiervoor had ik een medion tablet. Op de medion stond de ring app geïnstalleerd en ik had een back-up in de cloud gemaakt van die medion. De back-up heb ik nu terug geplaatst op de Huawei. De ring app staat ook op mijn Huawei smartphone. Op de tablet krijg ik om een of andere reden niet meer de lijst te zien met de verschillende ringtones die je kan instellen. Op de smartphone heb ik die lijst wel. Op de tablet heb ik de app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd maar de lijst blijft onvindbaar. Iemand die raad heeft? Op de medion tablet had ik die lijst wel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Afbeelding

Is blijkbaar in een recente versie verwijderd uit de Android app. Op de Apple App store zie ik die kritiek niet dus ik zou eens proberen op een iPad? Ring is een Amerikaans toestel dus iOS development zal wel prioriteit krijgen en Android wordt gedaan als men eens wat tijd over heeft.

Hou er ook rekening mee dat Ring door een schandaal gaat in de VS omwille van hackers die kinderen lastig vielen in hun kamer dus men is bezig met security wijzigingen aan te brengen waardoor sommige functionaliteit tijdelijk niet kan werken.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

Met 2e kerst nog zitten spelen om geluid van de chime in de stekker te veranderen, wat werkte.
Vandaag staat de lijst nog steeds in mijn Android Nokia die up-to-date is.
Misschien eens proberen de windows-app te installeren op de PC?
Domme vraag, maar men weet nooit? Je bent toch ingelogd via de hoofdgebruiker (admin) account in Ring?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Voor alle duidelijkheid: ik heb geen chime, wel een gewone ring video doorbell. Ik heb met support van ring gesproken en daar werd gezegd dat Huawei niet (meer) ondersteund werd. Op mijn Huawei smartphone werkt het wel maar daar was de app al op geïnstalleerd voor "de hel is los gebroken" met Huawei en hun vermeende spionage software. Mijn smartphone heeft Android 7, de tablet heeft versie 8. Ik heb ook geen pc maar een Mac.
Wat veiligheid bij ring betreft: had ik mail van gekregen met de vraag om 2weg authenticatie in te stellen. Heb ik ondertussen gedaan maar de lijst met geluiden blijft nog steeds achterwege.
Even gecontroleerd: ik ben eigenaar van de ring en er zijn geen gedeelde gebruikers.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Ik heb met support van ring gesproken en daar werd gezegd dat Huawei niet (meer) ondersteund werd.
Dit is dus je antwoord? Toestel wordt niet (meer) ondersteund door de app omdat je tablet van een fabrikant is die op de US Entity List gekomen is. Alle functionaliteit die je nog hebt kan je nog gebruiken maar je hebt geen garanties meer.

Je kan nog steeds de Aldi tablet gebruiken hiervoor?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Over die US entity list heeft support niet gesproken. Enkel dat Huawei niet door ring ondersteund wordt. Maar ik vond het raar dat het wel werkt op mijn Huawei smartphone. Maar zoals gezegd is de smartphone al wat jaartjes ouder dan de tablet én met ouder Android OS. Op de medion/lenovo werkt het wel.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Aangezien die smartphone een oudere Android draait is het misschien ook niet meer de laatste versie van Ring die erop draait omdat ze op een bepaald moment gestopt zijn met updates te publiceren voor die oudere Android? De huidige Ring app werkt alleen op Android 5 of hoger, maar vroegere versies werkten ook op Android 4.

In dat geval heeft dat je gered, want de code voor beperkingen op Huawei toestellen zal pas in een recentere versie van de app toegevoegd zijn.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ring versie op Huawei smartphone is 3.21.1. Smartphone heeft Android 7. Was dus dezelfde ring app versie als op de medion tablet. Versie die nu op de Huawei tablet staat (Android 8 ) is... 3.21.1.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Ring versie op Huawei smartphone is 3.21.1. Smartphone heeft Android 7. Was dus dezelfde ring app versie als op de medion tablet. Versie die nu op de Huawei tablet staat (Android 8 ) is... 3.21.1.
Dan mogelijks omdat die smartphone de functie al geactiveerd had. Als het mogelijk is kan je eens proberen een backup van de app-gegevens van de smartphone naar de tablet te plaatsen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Na lang zoeken ben ik dit tegengekomen

Een dezer dagen mij eens in verdiepen. OK, in dit geval gaat het om een Samsung maar ik heb zo een vermoeden dat ik dit ook kan toepassen voor mijn Huawei tablet.
Edit: alle apps werden geïnstalleerd vanaf een backup van de Medion tablet. Alleen draait die Medion versie 7 van Android en de Huawei versie 8. Heeft het te maken met een verschillende bestandsindeling? Ik ga gewoon noteren welke apps ik allemaal geïnstalleerd heb, de Huawei een reset geven, de backup van de Medion in de prullenbak en alle apps opnieuw downloaden uit de PlayStore. Op die manier ben ik zeker dat alles geïnstalleerd wordt zoals het hoort.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Geen succes. Ondertussen nog wat gezocht en op een Duits forum iemand met hetzelfde probleem gevonden. Volgens die gebruiker is ring op de hoogte van dit euvel. Na wat meer zoekwerk blijken meerdere toestellen van Huawei met dit probleem te kampen. Het is dus wachten op een update van ring... Of een deurbel van een ander merk.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”