Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

ihlk
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:39, in totaal 1 gewijzigd.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Weer een automobilist die het niet heeft voor speedpedelecs op de baan moest het zo nodig laten horen met z'n claxon. Terwijl ik ook maar op weg was naar huis in de kou, regen en het donker.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

MichelJ schreef:Weer een automobilist die het niet heeft voor speedpedelecs op de baan
https://www.standaard.be/cnt/dmf20191209_04758918
Fietsen en auto’s op dezelfde weg hutselen, verloopt niet vlot en leidt tot polarisatie. Het debat wordt snel versmoord met commentaren over ongemanierde fietsers die door het rood rijden en voorrangsregels negeren. Er zijn inderdaad lompe fietsers. Er zijn ook boertige slagers, sporters en ­ministers. Ze zijn het gelukkig lang niet allemaal.

Hoe zit dat trouwens met auto­bestuurders? Houden die zich collectief aan de snelheidslimiet in de zone dertig? Is er niemand die al rijdend iets met de smartphone doet? Of in de wagen stapt met wat meer dan 0,5 promille in het bloed? Groot is de pakkans niet, maar de gevolgen kunnen vernietigend zijn. Een fietser brengt zichzelf in gevaar, een dronken of te snelle bestuurder maakt anderen dood.

Fietsers op de weg vertragen het verkeer en dat lokt blijkbaar ergernis uit. Veel autobestuurders zien het als een fundamenteel recht om 50 of 70 kilometer per uur te rijden als dat de maximumsnelheid is. Daar zijn geen compromissen mogelijk, behalve bij dichte mist en hevige sneeuwval, als de winterbanden nog niet gemonteerd zijn. Maar geen fietser die het hen beletten zal. Fietsers zijn obstakels, tergend en tartend traag. Daar zit je dan, gehaast en te laat vertrokken, in een kar die 120 kilometer per uur haalt, in slakkengang achter een fietser. Die ziet er bovendien irritant welgemutst en fleurig uit, zeker bij meewind en een vrolijk zonnetje.

Een uur aanschuiven aan de Kennedytunnel, tot daaraan toe. Maar twaalf seconden verliezen vanwege een fietser die niet staandevoets aan de kant gaat? Dan is het bij sommige bestuurders tijd voor de claxon en de krachttermen, om daarna met gierende banden op te trekken en kort in te voegen.

Een mentaliteit bijsturen is moeilijk. In Madrid kan onze minister vragen aan de Denen hoe zij het regelden om iedereen op de fiets te krijgen. Het is goed voor de planeet en fietsers zijn meestal blijer en opgewekter dan iemand die opgefokt uit de wagen stapt.
Die automobilist is (niet onterecht) jaloers dat jij het beter geregeld hebt, met uw dagelijkse portie beweging en een klokvaste reistijd.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Goedgeluimd en fleurig zou ik niet zeggen, fietsen is nu niet iets wat ik graag doe :)
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Gisteren besteld bij Coolblue met vandaagnog bezorging omdat ik de komende dagen niet in een postkantoor geraak. Wordt blijkbaar geleverd via Dynalogic. Tijdsvak schuift telkens op, natuurlijk niemand gezien en uiteindelijk bericht om nieuwe leverafspraak in te plannen "omdat ik niet thuis was". Je kan dat volgen op een kaartje, koerier is vertrokken in Boom en zou volgens de track & trace drie kwartier later voor onze deur gestaan hebben, in die tijd geraak je onmogelijk in Zuid-West-Vlaanderen. Idioten.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Dynalogic is altijd miserie.
Klacht indienen bij Coolblue, maar het recente verleden leert me dat je bij Coolblue heel lang moet volhouden om eindelijk gehoord te worden.
vverbeke
Premium Member
Premium Member

Had ik geweten dat dat via Dynalogic had ik nooit dat soort levering genomen. Swat, van mijn oren gemaakt bij Coolblue, we zullen zien. De klantenservice van Coolblue is al enige tijd niet meer wat het geweest is. Dat ze al jaren met een partij als Dynalogic met zijn "fantastische" reputatie samenwerken zegt eigenlijk al genoeg.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Op visite bij de schoonfamilie. Gezien de schoonbroer een luie tamzak is doe ik de IT van de schoonmoeder. Echter, met een internet verbinding van 6mbit is dat geen pretje....

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
vverbeke
Premium Member
Premium Member

vverbeke schreef:Had ik geweten dat dat via Dynalogic had ik nooit dat soort levering genomen. Swat, van mijn oren gemaakt bij Coolblue, we zullen zien.
Intussen pakket wel geleverd. Coolblue betaalt de verzendkost terug en voorziet nog een cadeaubon ter compensatie. Op zich correct opgelost door Coollbue, maar had uiteraard liever een tijdige levering gehad.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

mlhkhj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:40, in totaal 1 gewijzigd.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:Er zat zelfs een indoctrinatie 'de voordelen van niet de snel te rijden' flyer bij de boete, alsof dat gaat helpen ...
Dat heet "nudging" en onderzoek wijst uit dat het helpt :)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Een ezel stoot zich geen...

Als het niet helpt draag je toch een klein beetje bij voor een nieuwe flitser :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

nkmknkn
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Misschien toch iets trager gaan rijden. En dat geld aan iets uitgeven waar je zelf nut van hebt ;-)

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ghohja, laatst ook eentje gehad in zone 30, bij mij was het 73 Euro want ik reed 50 per uur, geen idee meer hoeveel na correctie. Ik had het bord zone 30 gemist (en de verkeersbordlezer van de wagen ook). Laatst er nog eens gepasseerd, nu weet ik het staan. Erg zuur geld, zeker als je niet met opzet te snel rijd. Op sommige plaatsen kan je het aan de baan zien, dat was daar niet het geval. De wagen voor en achter mij zullen het dus ook gehad hebben.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

kmkk
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

ub4b schreef:Aan deze paal stonden ze, er staat nog een parkeermeter ook het draait allemaal om kassa kassa:
https://www.google.be/maps/@51.0440463, ... 312!8i6656
Nochtans, als je je in streetview naar het begin en einde van de straat verplaatst staan de Zone 30 borden toch redelijk goed in 't zicht. Je kan het uiteraard altijd missen, maar dan nog moet je eerder naar jezelf kijken waar de fout ligt ipv naar de politie, niet?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Een onbekend nummer belt (zag ik achteraf pas, had headset op), ik neem op.
Ik zou ergens opgegeven hebben dat ik op zoek ben naar een betere prijs voor energie. Niet dat ik me kan herinneren, dat laat ik ook vriendelijk weten.
Dan vraagt ze mijn huidige energieleverancier(s) en meld ze dat Essent in hun vergelijking als beste is uitgekomen. Jaja, de vergelijking die ze gedaan had voor mij maar 2 seconden geleden wist men men energieleverancier niet eens... Ik zeg dat ik de v-test gebruik en geen interesse heb. Begint ze te neuten dat de huidige promo niet op de V-test staat want promo's staan daar niet op blablabla. Swat, tkwam er op neer dat ik "het niet begreep". Het opleggen ging er iets minder vriendelijk aan toe :roll: . Tis dat ik de naam van het bureau niet goed gehoord heb want ik sta op dat belmijnietmeer register (niet dat klagen helpt, van vorige klacht ook nooit wat gehoord).
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

https://www.standaard.be/cnt/dmf20191219_04774596
Het gaat in het artikel over Luminus, maar aan misdadigerspraktijken geen gebrek in de energiesector :).
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

MClaeys schreef:Tis dat ik de naam van het bureau niet goed gehoord heb want ik sta op dat belmijnietmeer register (niet dat klagen helpt, van vorige klacht ook nooit wat gehoord).
Er wordt inderdaad niet veel gedaan met de klachten, maar ze stijgen wel: https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 92488.html
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:https://www.standaard.be/cnt/dmf20191219_04774596
Het gaat in het artikel over Luminus, maar aan misdadigerspraktijken geen gebrek in de energiesector :).
Die staan elke feestperiode en solden periode in de Mediamarkt. Ga ik altijd met een bocht rond want opdringerig zijn ze wel. Met hun manier van werken snap ik niet dat Mediamarkt zo iets in zen winkel wil. En altijd komen ze uit de lucht gevallen dat ze niet achter die manier van werken staan, tis al jaar en dag zo zowel aan de deur als in de winkels :roll: .
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Dit doet me terugdenken aan de "meterkaping" die bij mij gebeurde.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 9&p=694681
Nooit geweten waar het misgelopen is: overijverige verkoper of identiteitsfraude. Maar Luminus was er bij betrokken en heeft niets gedaan om het recht te zetten.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dinsdag bestelling gedaan bij Alternate. Eén van de artikelen had "verwachte levertermijn 1dag". Geen probleem want ik had voorzien om donderdag langs te gaan... donderdag geen update dus maar eens gemaald, vandaag antwoord... we verwachten het artikel in de week van 13 januari. Ondertussen op de website: "verwachte levertermijn 1dag".

Ik denk dat ik best mijn bestelling cancel. (iemand ervaring met gecancelde bestellingen en terugbetaling bij alternate)?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mensen die zagen over 2fa welke ik afdwing op admin accounts op een WordPress site..... Grrr.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Kopers voor een iPad aan een bepaalde prijs (want verschillende geïnteresseerden). Komen dan langs, en willen dan toch afgesproken bedrag niet geven. Voet bij stuk gehouden, dus zijn ze het maar afgedropen. Ondertussen wel iPad willen testen, en in het Arabisch geconfigureerd, zodat ik achteraf nog schrik had dat die ondertussen aan hun account ging hangen en ik nog miserie ging hebben om terug te resetten.
Note to self: nooit een iPad resetten vóórdat je die verkocht hebt, zodat ze hem kunnen testen met wat jij wil hoe ze kunnen testen.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Ergens deze ochtend een hoge pieptoon in de keuken, nergens anders in huis te horen. Nog niets gevonden. Stroom al eens afgesloten naar de keuken, blijft aanhouden. Nergens geen lek in water of gas te bespeuren.

En gisteren band kapotgereden.

Een goed begin van het einde van het jaar :beerchug:
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Rookmelder ?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 194 keer

Thermos die lekt?
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Rookmelder? :)

Nee, niets, ondertussen nog steeds dezelfde toon. Gas en water ook al eens afgesloten.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Inbouwspots met een transfo in uw vals plafond steken? TL armatuur (starter of elektronische VSA)?
Microgolfoven? Gewone oven? Vaatwasser?
Zet al die toestellen tijdelijk eens zonder stroom en check of het geluid weg is?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Via een black friday deal een account geregistreerd op linuxacademy. Billing bleef uit, al een ticket geopend maar niks van reactie op gekregen.
Vandaag zie ik dat de account cancelled is... en een full price account scheelt toch rap 200$.

EDIT: Uiteindelijk rechtgezet via het billing ticket ;)
Laatst gewijzigd door devilkin 01 jan 2020, 19:52, in totaal 1 gewijzigd.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:..
Zet al die toestellen tijdelijk eens zonder stroom en check of het geluid weg is?
Heb heel het huis stroomloos gezet, bleef piepen :)
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

MichelJ schreef:
Tinnitus?
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

@quovadis : dan hebben we het ineens met z'n allen in huis en enkel in de keuken ;)
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Muizen ... of ander ongedierte?
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Ordon schreef:Muizen ... of ander ongedierte?
het is een monotone continue toon, non-stop
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

MichelJ schreef:
Dus is het iets
a) met een batterij (of minstens een condensator die wat energie kan stockeren)
b) niet elektr(on)isch

a: rookmelder, indicator dampkamp die nog wat na-pingt als de stroom af is, wasmachine, droogkast, diepvries/koelkast die open staat
b: een klepje van de dampkamp dat reageert op wind of op vogels in de pijp?

> is het in een bepaald ritme of een zich herhalend patroon?
> kan het iets van de buren zijn (appartement) of via een schouw?
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

@heist_175 : allemaal gechecked, geen patroon, gewoon een continue toon, van waar juist in de keuken is moeilijk te bepalen. Dag en nacht, 24/7. Tenzij er ongedierte in de spouw zit die er iets elektronisch mee in gesleurd en houdt die batterij is er wel eens mee op :)

Voor de rest, maandag starten de werken hier. Mijn tijelijke proximus kabel ligt nog in de weg want sinds de eerste herstellingen(bovengrondse lasverbinding en stukje kabel tussenplaatsen) is mijn verbinding zeer armoedig. 100/30 die ik voorheen had bij edpnet is al lang niet meer haalbaar. Een zeer onstabiele verbinding, soms ineens veel errors en boem eruit. Soms dagen vrij goed, dan plots elke 10 minuten, of elk uur, en zeer onregelmatig uitval
rates.png
rates2.png
In de eventlog zie ik dan deze meldingen steeds.

Dus hopelijk leggen ze een iets permanentere kabel aan nu, want de huidige improvisoire ligt toch in de weg, volgende week bezoekje brengen aan de werfleider om te horen wat de plannen zijn. Ik heb ook coax tegen de gevel hangen(die kabel is ook verhuisd geweest en ligt nu over dak buren tot bij mij) en werfleider dacht dat ik die proximus kabel niet meer nodig zou hebben want ik heb toch telenet :evil:

Edpnet gaat hier weinig aan kunnen doen, maar als dit nog 2 jaar gaat duren ....
2lan
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Ivm de pieptoon.
Kijk eens naar de compressor etc van de frigo.
En naar de waterleiding, zo een oude metalen kan trillingen transporteren.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Toevallig geen radiatorkraan die fluit? Ik kom dat hier thuis soms tegen... Oplossing: de kraan iets meer open/dicht draaien.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”