Sites laden niet meer

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Sommige sites laden gewoon niet meer.

bv Tweakers :
PING tweakers.net (213.239.154.30) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=1 ttl=51 time=9.58 ms

1 fritz.box (x.x.x.x) 0.422 ms 0.549 ms 0.661 ms
2 bras01.bxl.be.edpnet.net (213.219.132.16) 6.229 ms 6.873 ms 7.069 ms
3 router01.bruix.be.edpnet.net (212.71.11.1) 9.844 ms 10.377 ms 10.363 ms
4 router02.bruix.be.edpnet.net (212.71.11.225) 10.336 ms router02.bruix.be.edpnet.net (212.71.1.230) 10.622 ms 10.613 ms
5 xe-11-0-3.cr1-bru2.ip4.gtt.net (87.119.121.137) 10.338 ms 10.331 ms 11.183 ms
6 et-0-0-35.cr6-ams1.ip4.gtt.net (213.200.117.58) 15.401 ms 10.482 ms 10.449 ms
7 * * *
...
29 * * *
30 * * *

Sommige zoals userbase dan weer wel, alleen toen ik deze post schreef en op Verstuur drukte 'Kon https verbinding niet tot stand brengen'

Nog een andere site moest ik steeds herladen op de startpagina om opnieuw door te kunnen klikken.

Enig idee vanwaar deze problemen zouden kunnen komen.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Heb je al een andere browser getest ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Of gewoon andere DNS servers. Die van Google zijn te vermijden, dan gebruik ik liever die van OpenDNS.

eAwdKEC.png
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 31 keer

Zijn ip wordt toch gewoon resolved?

Nieuwe router of van isp veranderd?
Mss (max segment size) aanpassen naar 1450
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

DNS servers geprobeerd gehad, geen nieuwe router geen nieuwe provider. Net alles getest en blijkt weer te werken.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Is het enkel HTTPS dat niet lijkt te werken? Met tweakers heb ik geen problemen maar het kan inderdaad een MTU probleem zijn.
Sommige sites op het net lijken PMTU (deels IPv6?) niet deftig te ondersteunen. Dit merkt je het snelst als je over een VPN werkt eigenlijk.

Probeer eens op je PC een lagere MTU in te stellen, zoals 1400 inderdaad en kijk of het wel werkt.
Over DSL (zonder baby jumbo frames, waar edpnet niet aan doet) zit je met een max MTU van 1492.

Dit zou je FB normaalgezien moeten opvangen maargoed kan zijn dat er iets misloopt natuurlijk.

EDIT: Zie nu pas dat alles "terug werkt", mooi. Maar DNS zit hier niet aan de oorzaak indien het enkel lijkt voor te vallen met HTTPS.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Terug hetzelfde probleem, via smartphone op LTE werkt alles OK.

Op Windows laptop werkt alles ook goed, geen enkel probleem.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

De perikelen hier thuis zijn nog niet voorbij.

De onstabiele verbinding is er nog steeds, echter nu heb ik toch al meer dan 12u een ip adres.

Echter sinds deze morgen kan ik zo goed als niet meer op het internet zelf.
Firefox geeft volgende foutmelding "PR_END_OF_FILE_ERROR" . Mijn OS is een spiksplinternieuwe install, maar zou kunnen. Dus met de smartphone op de wifi, ook daar geen verbinding op te bouwen.

Ik zie eigenlijk nog maar 2 mogelijkheden, mijne fritzbox doet raar(of doet niet meer wat die moet doen) of het probleem ligt buiten mijn huis. Enig idee of het inderdaad aan mijne fritzbox zou kunnen liggen?
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Stel de vraag aan jouw ISP? Ze hebben toch meer tools om te kijken wat er scheelt?
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Of stel de vraag aan uw Fritzbox zelf?
Log in op 192.168.1.1 en zie wat je krijgt?

Of gebruik een ander toestel om de verbinding op te bouwen en uw netwerk van internet en IP-adressen te voorzien?
Dan weet je het meteen...
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

FB af en opgezet op 8/1 's avonds en alles werkte terug. De dag daarop (had reeds ticket aangemaakt) een lijntest en die was ok

External Summary Diagnose at 09/01/2020 12:48:56 for xxxxx WBA VDSL2 WOV Red Diagnose Result The measurements indicate a fault. --- If you decide to create a case you will be able to create a field intervention
copper analysis
CABLELENGTH = Unknown
AE_Insulation = 26 kOhm
BE_Insulation = 14 kOhm
AB_Insulation = 13 kOhm
BA_Insulation = 13 kOhm
AE_Capacitance = N/A
BE_Capacitance = N/A
AB_CAPACITANCE = N/A
Copper test type = AGW

Een zelfde lijntest op eerder lijkt me beter :)

External Summary Diagnose at 12/03/2019 12:38:28 for 036647912-101073013731 WBA VDSL2 WOV Green Diagnose Result The measurements indicate no fault. --- A DLM profile is active. Before the repair ticket creation, be sure that this profile is not the reason of your problem (instability, quality issue, ...). If you suspect it, first launch a TBF and wait for the results. --- If you decide to create a case it will be analysed by our helpdesk
copper analysis
CABLELENGTH = 50 m
AE_Insulation = 10 MOhm
BE_Insulation = 10 MOhm
AB_Insulation = 10 MOhm
BA_Insulation = 10 MOhm
AE_Capacitance = 4 nF
BE_Capacitance = 5 nF
AB_CAPACITANCE = 643 nF
Copper test type = AGW

Of deze relevant zijn voor de problemen weet ik niet.

De problemen zijn in ieder geval terug, eventlog was ook volledig leeg van de FB(die heb ik niet gedelete in ieder geval), eerste entry is nu van de herstart op 8/1/20. Ondertussen laden sommige sites niet meer, userbase wel, maar als ik iets wil posten blijft die een hele tijd hangen met als error 'Beveiligde verbinding mislukt'. Youtube/google werken maar moeizaam. Ik kan surfen op userbase, maar plaatsen reactie gaat dus niet. Deze reactie is geplaatst via smartphone. Slechte lijn waarbij de fritbox het moeilijk heeft, fritzbox zelf die het aan begeven is? Enigste optie die ik nog heb is een nieuwe modem aanschaffen om alle hardware problematiek uit te sluiten.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

'Beveiligde verbinding mislukt'.
duidelijk een HTTPS probleem. mogelijk een certificaat niet in orde. Je hebt dit maar op 1 apparaat of op meerdere ?

geef de linken die niet werken eens in met https:// voor ipv http://

en test met een andere browser ook eens

hardware probleem kan je mogelijk testen met het pingcommando.

in command promt geef je in

ping google.com -t (stoppen doe je met ctrl-C)
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb dit op alle apparaten. Ik kan gerust surfen op userbase via https maar een reactie plaatsen ging dus niet. Midori ook geprobeerd, ook daar een probleem. Ping is geen probleem.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

MichelJ schreef: AE_Insulation = 26 kOhm
BE_Insulation = 14 kOhm
AB_Insulation = 13 kOhm
BA_Insulation = 13 kOhm
dit is *NIET* ok. zowel A als B draad tegenover aarde, als de A/B is slecht.
beschadigde kabel (buiten, invoer, stijgleiding, binnen) , oxidatie, slechte ntp, kortgesloten kabel, ...
een "dead giveaway" van een slechte kabel buiten met zo een meting zou zijn: duidelijk verschil in lijnkwaliteit bij warme, droge dagen vs natte dagen.

Laat EDP ook een keer een test doen terwijl je fritzbox NIET is aangesloten op de ntp (om kortsluiting door de fritz uit te sluiten),
en ik zou in ieder geval ook een keer de ntp en bekabeling nakijken.

en door het verschil met de eerdere test van +/- 50m lengte en perfecte waardes vraag ik me dan ook af of er werken in je buurt zijn geweest waarbij de grond heeft open gelegen...

mailracer schreef: duidelijk een HTTPS probleem. mogelijk een certificaat niet in orde
niet perse, je kan die foutmelding ook krijgen door een timeout en/of packetloss als ik me niet vergis.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Splitter in vorige posts heb ik al aangegeven dat er werken zijn. Kabel kapot, nieuw stuk tussengezet, dus 2 aanzetten die gewoon buiten lagen. Nadien opnieuw kabel beschadigd en opnieuw hersteld. Naargelang het weer, kan het niet anders verwoorden, continu onderbrekingen en dan weer iet of wat stabiel. Nooit geen snelheidsverhoging meer gekregen. De wachtbuis ligt klaar, maar wanneer die kabel er gaat komen weet ik niet. In april moeten ze wel iets doen want dan ligt de kabel in de weg. Ik vrees wel dat ze gewoon een nieuwe kabel gaan trekken tot waar de mijn oude niet meer in de weg ligt voor de werken en daar aan hechten(zullen zien wat dat gaat geven).

Via 4G werkt alles perfect, via de fritzbox/vdsl niet meer.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

sja, dan is het of edp laten komen (zodat zij de lassers van pxm kunnen sturen) ofwel gewoon doorjanken met deze problemen.
vanzelf gaan ze niet opgelost raken, en als je van perfecte waarden naar deze waarden gaat op een jaar tijd zonder wijziging aan jou kant, dan moet je het eigenlijk niet verder meer zoeken.

dus: edp aansporen om iets te (laten) doen eraan, of de problemen slikken in de hoop dat die kabel ooit misschien weleens gemaakt zal worden
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Heb al met de werfleider gesproken, proximus moet enkel het werk nog inplannen. Ik jank al een paar maand. Werken duren nog 2 jaar, ik vrees nog regelmatig problemen met elek, gas, water, coax en telefoonkabel. Ik begrijp de situatie. Of Edpnet er veel aan kan doen weet ik niet, buiten ook wat aan de mouw gaan trekken bij proximus. En Edpnet volgt gewoon hetzelfde draaiboek bij elk ticket(binnenbekabeling,modem,lijntest,...,- niet evident om het allemaal op te schalen. :)

Dus echt janken niet, beetje moedeloos wel. Maar je weet nooit dat de symptomen voor iemand herkenbaar zijn en die ik zelf wel kan oplossen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

ach, nog maar 2 jaar... valt toch mee? :twisted:

enige wat je kan doen om sneller gedepaneerd te worden is.... bij proximus klant worden.
dan zit er geen tussenpartij bij en met grote werken zijn ze het bijna gewend om vast een lasploeg in een straat neer te planten.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

De fysieke verbinding zal wel is in orde geraken.

De huidige problemen, blijven aanhouden.
Google/youtube niet te doen, op de windows laptop iets beter, maar ellenlang wachten en niet echt vlotte response allemaal.
In firefox(linux pc) ipv6 is afgezet, dan leek op z'n minst google.be wat te werken, youtube nog niet.

In de fritzbox ook ipv6 afgezet, dan werd het ook daar moeilijk navigeren(heropstart bezig?) maar zag ik wel in de geavanceerde view onder Account Information een nieuwe invoeging : Mobile Communications.

Firefox gestopt en gestart, ingelogd op de FB, en weg was de invoeging. In de eventog : "No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Timeout."
Ook mijn telefoon wordt niet geregistreerd vanwege time out, en af en toe gederegistreerd(error 400)

Alternatieve browsers, smartphones, laptop win10, allemaal blijven ze veel problemen ondervinden. Soms werkt het wel, soms werkt het niet. Laptop werkte niet, opnieuw poging gedaan via Edge, en dan werkt het weer wel, ook in firefox. Wel wat lage laadtijden.

Lijkt me meer en meer een probleem met de fritzbox.

Update : net eens gesnuiterd in de push mails, sinds een paar maanden zie ik veel piekjes met Bit Error Rate, die had ik niet voordien.

Update 2 : FB herstart(door stroomonderbreking), en nu werkt alles terug vlotjes
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag een stukje kabel(tijdelijk?) tussengezet. Lengte toegenomen van 150-170m naar 270m.
Attenuation van 7-8 naar 18-15 gegaan. Dit gaat mijn snelheid niet doen toenemen :)

Gelukkig nog geen nieuwe FB aangeschaft. In maart kan ik eens zien voor internet@home via het werk. Misschien dat ik gewoon overstap naar Telenet. na zovele goede jaren, van versateladsl zo naar edpnet, zonde eigenlijk.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”