Hallo iedereen,
Als ik mijn Zyxel Armor Z1 (*.10) instel in Access Point mode, verschijnt er altijd een vreemd ip (223.254.253.252) op mijn orange router. De MAC code schilt niet veel van die van de Zyxel en als ik naar die ip ga, kom ik terecht bij quantenna communications... Is dit iets op me zorgen over te maken?
https://ibb.co/4T5MkD2
vreemde ip in mijn netwerk
Zie het inderdaad ergens staan in een afbeelding (welke overigens niet overeen komt met mijn interface ) Thanks voor de snelle reactie
EDIT: net ff mijn volledige handleiding gechecked en ik vind die note nergens terug. Enkel op afbeelding 37 op pagina 61 staat de bovenvernoemde ip op... (handleiding is degene van Zyxel website)
EDIT: net ff mijn volledige handleiding gechecked en ik vind die note nergens terug. Enkel op afbeelding 37 op pagina 61 staat de bovenvernoemde ip op... (handleiding is degene van Zyxel website)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ziet er mij uit als misbruik van een publieke range/ip.
223.0.0.0/8 is de laatste blok in de voormalige class C range (en dus de facto de laatste IP range, want class D is nog altijd reserved voor multicasting en class E blijft reserved for future use).
Niet de eerste keer.
Hoeveel bedrijven en providers misbruiken de 1.0.0.0/8 range intern wel niet (ask cloudflare, die de 1.1.1.1 dns service voorzien, met alle miserie daarbij) ?
Laatst nog eentje gehad die voor hun "intern tv netwerk" een of andere (publieke) ip range gebruikten die eigenlijk toegekend was aan een provider in Ohio.
En het misbruik van de private 10.0.0.0/8 range om aan cgnat te doen (ipv de shared ip range 100.64.0.0/10 te gebruiken) is bij momenten ook hallucinant.
Bottom line: nobody uses IPs correctly, want iedereen denkt "als ik deze range gebruik zijn er geen conflicten want niemand anders gebruikt die".
223.0.0.0/8 is de laatste blok in de voormalige class C range (en dus de facto de laatste IP range, want class D is nog altijd reserved voor multicasting en class E blijft reserved for future use).
Niet de eerste keer.
Hoeveel bedrijven en providers misbruiken de 1.0.0.0/8 range intern wel niet (ask cloudflare, die de 1.1.1.1 dns service voorzien, met alle miserie daarbij) ?
Laatst nog eentje gehad die voor hun "intern tv netwerk" een of andere (publieke) ip range gebruikten die eigenlijk toegekend was aan een provider in Ohio.
En het misbruik van de private 10.0.0.0/8 range om aan cgnat te doen (ipv de shared ip range 100.64.0.0/10 te gebruiken) is bij momenten ook hallucinant.
Bottom line: nobody uses IPs correctly, want iedereen denkt "als ik deze range gebruik zijn er geen conflicten want niemand anders gebruikt die".
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb waarschijnlijk een oudere versie gevonden via Google. (Revo_Fx schreef:EDIT: net ff mijn volledige handleiding gechecked en ik vind die note nergens terug.
https://www.manualslib.com/manual/97720 ... =57#manual). Titel spreekt over wzf56r16, maar de pdf zelf verwijst naar de handleiding van de nbg6816, v1 uit 2015.
^ vat het volgens mij mooi samen.ITnetadmin schreef: Ziet er mij uit als misbruik van een publieke range/ip
[...]