Kan ik een telenet modem verhuizen zodat hij blijft werken?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Even een situatieschets

Ik heb internet bij telenet, nieuwe witte modem
M'n ma heeft een zwarte telefoniemodem bij Telenet.

Door omstandigheden (ziekte) wonen wij een tijdje in bij m'n ma, omdat m'n ma niet alleen kan zijn.

1 probleem : We hebben daar geen internet...

Kan ik m'n witte modem thuis afkoppelen en bij m'n ma terug aankoppelen, en zou ik daar dan internet hebben?
Kan de telefonie van m'n ma dan ook nog werken, of is dit teveel van het goede :)
iemand ervaring mee???
mvg,
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Enkel als je ma vlak bij jou woont (op dezelfde node zit). Een Telenet-modem kan enkel registreren op de node waarop die besteld is. Bij de buren of één straat verder verhuizen kan doorgaans wel, maar als je bv in een ander dorp woont gaat het niet werken.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

ach ok, We wonen wel in dezelfde straat, maar kabel komt wel totaal van de andere kant.....
Van m'n moeder komt m'n vanuit het dorp, van mij komt m'n vanuit het landelijk gebied andere kant dorp...
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Dan zou ik toch zeggen: probeer het eens. Als je NIU twee modemaansluitingen heeft kan je de modem van je ma laten hangen zodat haar telefoonlijn blijft werken. En anders heb je zo'n splitter nodig: https://www.kabelshop.nl/Hirschmann-Kab ... 22118.html
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ik bekijk het vanavond en laat iets weten bedankt voor uw hulp SpecialK
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Zopas modem even verplaatst, en zowaar het werkt. !

dank voor de tip
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ter info, dit is een schending van Telenets algemene voorwaarden bruiklening:
Bruikleenvoorwaarden Modem schreef:De Gebruiker zal de modem in zijn exclusief bezit en onder zijn exclusieve controle houden op de installatieplaats. De Gebruiker zal het Toestel niet verkopen, verhuren, overdragen, in pand geven of op enige andere wijze overdragen of ter beschikking stellen van derden en zal de modem vrij houden van enig beslag of enige andere last.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

raf1 schreef:Ter info, dit is een schending van Telenets algemene voorwaarden bruiklening:
Bruikleenvoorwaarden Modem schreef:De Gebruiker zal de modem in zijn exclusief bezit en onder zijn exclusieve controle houden op de installatieplaats. De Gebruiker zal het Toestel niet verkopen, verhuren, overdragen, in pand geven of op enige andere wijze overdragen of ter beschikking stellen van derden en zal de modem vrij houden van enig beslag of enige andere last.
Geld stelen is wettelijk toegelaten door Telenet ( bvb extra kost voor beveiliging waar men reeds abbo voor betaald.
Doet men zelf iets waar ze moeilijk over doen niet willen kunnen oplossen is het een schending ????
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

In de praktijk kan telenet daar eigenlijk niks aan doen.
Ze hebben graag dat je de modem laat hangen voor de volgende klant wanneer je verhuist.
Maar de volgende inwoner is mss geen tn klant, en dus helemaal niet aan die overeenkomst gebonden, en durft dat dan al wel ns weg te smijten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit gaat niet over een verhuis, maar over iemand die tijdelijk bij zijn zorgbehoevende ma intrekt, en daar ook (tijdelijk) internet wilt ...

Het meenemen van zijn modem is dan ook een pragmatische oplossing zonder enige administratieve poespas ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”