Digicorder

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Kort vraagje...is het normaal dat ik steeds 2 digicorders zie op mijn router ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Ik veronderstel dat je maar 1 Digicorder hebt.

Als de MAC adressen dezelfde zijn op 1 karakter na (het ene begint met 68, het andere met 6A, voor de rest is het adres hetzelfde), dan is het dezelfde Digicorder. Het ene adres wordt gebruikt voor interactie met de Telenet-diensten, het andere adres wordt gebruikt voor DLNA services op je LAN.

Het feit dat je beide op je router ziet betekent dan wellicht dat je geen interactiviteit hebt, tenzij je een router hebt die geavanceerd genoeg is dat hij dat verkeer transparant kan laten passeren naar het Telenet netwerk.

Als de MAC adressen totaal anders zijn is er iets anders aan de hand. Waaruit leid je dan af dat het 2 Digicorders zijn?
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Hi CCatalyst,

De MAC adressen zijn inderdaad op 1 karakter na hetzelfde, zoals jij aangeeft. Omdat het 2 verschillende MAC adressen waren, was ik van gedacht dat er iets mis was, vermits ik maar 1 digicorder heb.
En inderdaad, ik heb geen interactiviteit daar mijn digicorder achter mijn router staat. Blijkbaar moet hij direct achter de modem staan, doch dat is practisch niet mogelijk op dit moment (misschien met VLAN wel).
Alvast bedankt voor de uitleg.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”