Thunderbird en United Telecom

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
doglover
Member
Member

Door een Crash van Thunderbird ben ik mijn inlog settings voor e-mail van mijn provider kwijt. (United Telecom)

Mij webmail bij United Telecom werkt wel.

Ik heb geprobeerd de inlog gegevens te reconstueren met de info op de telecom help pagina's

POP3 or IMAP Setting

Code: Selecteer alles

Secure SSL/TLS Settings (Recommended)
    Username: 	[email protected]
    Password: 	Use the email account’s password.
    Incoming Server: 	mail.unitedtelecom.be

IMAP Port: 993   POP3 Port: 995 

Outgoing Server: 	mail.unitedtelecom.be

SMTP Port: 465 

IMAP, POP3, and SMTP require authentication.
Samen met mijn inloggegevens (username en paswoord) zou dit voldoende moeten zijn om in Thunderbird een inlog te bewerkstelligen.
Echter geen success. Kan geen connnectie bewerkstellingen.

De help desk is niet erg behulpzaam. Antwoord gebruik webmail of Outlook.

Kan iemand helpen?

Willy
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Heb zelf geen UT maar "993" voor IMAP klinkt als een poort dat SSL enabled is. Je hebt dat weldegelijk ook ingesteld?

Wat heb je als authentication method ingesteld staan?
Als je al over SSL werkt met geldige certs is "Normal password" vaak voldoende tenzij anders aangegeven.

Zelfde met connection security, ook gewoon SSL/TLS? Geen STARTTLS of "None"?
doglover
Member
Member

Alle combinaties geprobeerd, maar geen succes.
Ik denk dat ik echt iemand moet treffen die Thunderbird en UT samen gebruikt.

Heb het op een andere manier geconfigureerd. Ik heb nog een outlook360 account. En daarin kan ik de UT mail synchroniseren. En via daar kan ik ze wel downloaden.
Maar ik zou willen dat dat niet hoefde.

Willy
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Die instellingen lijken mij niet juist te zijn; je gebruikt 2x dezelfde server voor zowel in- als uitgaande mail.
Kijk hier eens op de klantenservice page van UT bij 'Instellingen e-mail'.
Had je daar al gekeken?
Gelukkig & gezond 2022!
doglover
Member
Member

Dat heft geholpen voor de uitgaande mail.
Dat werkt terug.

Echter inkomende mail werkt nog steeds niet.

Mijn config:

Code: Selecteer alles

username: [email protected]
Password:

Inkomende mailserver (POP): in.unitedtelecom.be
Poort 110
GEEN SSL
Dat is toch hoe het beschreven is.
Het enig dat ik nog kan bedenken dat er iets mis is met mijn paswoord.

De paswoorden in Thunderbird nagekeken en er staat er geen in voor de inkomende mail van UT.
Maar aangeklikt dat ie de paswoorden niet automatisch moet invullen. Ik verwacht dat ie mij dan om een paswoord zou vragen.
Niets van dat alles. Thunderbird blijft zeggen, Wachttijd voor de verbinding is verstreken.
Zonder om een paswoord te vragen. De verbinding gaat voordien al fout.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster

Als alles juist is volgens u, kan dat idd het probleem nog zijn.
Kan je dat nergens verifiëren (documenten/mail/helpdesk/...)

Heb je het ww in browser tbv webmail opgeslagen ipv het opnieuw te typen?
Als je het typt, zet dat dan evt eerst in een tekstbestand om zeker te zijn wat je typt en dan met copy/paste uittesten in de browser.
Is er bij UT geen mogelijkheid om in uw gebruikersgegevens/account op de site het ww voor die mailbox te wijzigen?

LET OP: als je het zou opgeslagen hebben in uw browser dat je jezelf niet buitensluit door het opnieuw in te typen.

In het slechtste geval: helpdesk bellen, evt met deze nieuwe info hulp vragen of ww laten resetten.
De paswoorden in Thunderbird nagekeken en er staat er geen in voor de inkomende mail van UT.
Kan je het ww dan alsnog niet daar gewoon invullen?
Gelukkig & gezond 2022!
doglover
Member
Member

[quote="Ernie"
Kan je het ww dan alsnog niet daar gewoon invullen?[/quote]

Neen dat gaat niet.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster

Ben je iets wijzer geworden mbt dat wachtwoord?
Gelukkig & gezond 2022!
doglover
Member
Member

Nee.

Het paswoord dat in Thunderbird opgeslagen is, is goed.
Trouwens met dat paswoord en mijn username kan ik op de webmail wel netjes inloggen.

Alleen Thunderbird schijnt het niet te aanvaarden voor het ophalen van mail. Verzenden van mail via UT werkt wel. Hier pikt ie het paswoord wel.

Ik heb nog 2 andere e-mail adressen en die worden wel netjes aanvaard door Thunderbird.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster

Ok, het is dus geen kwestie van onjuist ww.

Heb je dat TB profiel opnieuw aangemaakt of zat het er nog in na de crash?
Indien nog niet opnieuw aangemaakt, bij deze doen maar opletten dat je niets anders kwijtraakt.
Ik ken TB niet genoeg om je meer gericht te helpen.
Gelukkig & gezond 2022!
doglover
Member
Member

TB profielen gewist. nadat ik een kopie gemaakt had naar ergens anders.
TB opnieuw geïnstalleerd. Weliswaar boven de oude installatie.

Alle inlog gegevens manueel ingevoerd. Voor Gmail en Outlook was dit in 1 minuut gepiept.
UT blijft dwarsliggen. En zeg mij nu niet dat als ik dat van de eerste keer voor gmail en Outlook klaar krijg, ik dat ook niet zou moeten kunnen voor UT.

Daarna de Mail, adressenboek en kalender uit de kopie gevist en gekopieerd naar het nieuw profiel.

Willy
openaf
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Hier met Gmail en Hotmail zijn de instellingen hetzelfde: POP poort 995, SSL/TLS, normaal ww, maar met mijn domeinnaam is het POP poort 110, en STARTTLS, normaal ww.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster

Verder geraakt?
Geeft TB geen status/foutmeldingen waarmee je aan de slag kan?
Nadeel als je voor Nederlands als interface gaat, kan zijn dat het moeilijker is om op te zoeken naar oplossingen...

Kan je bij wijze van test niet op een ander toestel proberen of een ander mailprogramma?
Zo ja, opletten dat je daar je mail niet download en dus nog enkel daar op hebt.
Gelukkig & gezond 2022!
doglover
Member
Member

De enige foutmelding die TB geeft is dat UT te lanf wacht met antwoorden, als ik een connectie probeer.

Ik kan UT benaderen met outlook en Gmail (webmail)

Ik heb eM client geprobeerd. Zelfde probleem. Connecteerd niet met UT.
Ook Seamonkey geprobeerd. Heeft hetzelfde probleem, maar dat is niet verwonderlijk, gezien dat gebaseerd is op de TB code.

Een andere mail client niet geprobeerd. Ik wil eigenlijk niet af van TB, en om dan een betalende te gaan proberen vind ik wat ver.

De oplossing die ik gevonden heb, is Outlook de mails laten ophalen van UT. Hierna met TB de mails van Outlook ophalen, en alles staat in TB. Dit is een workaround die ik liever niet zou doen, maar ja...

Ik vraag mij nog steeds af wat ik verkeerd doe bij de configuratie van UT.
Trouwens, de uitgaande mail wordt zonder problemen verzonden via UT.

Willy
Ernie
Elite Poster
Elite Poster

Hoe kom je aan die e-mailinstellingen die je in je openingspost schrijft?
Die blijken ook niet juist te zijn.

Ik begrijp dat je TB wilt blijven gebruiken en zou omwille van dit probleem ook niet een omweg nemen om een betalend programma aan te schaffen maar naar de oorzaak op zoek gaan.
Kan je TB niet op een ander toestel proberen?

Heb je met deze nieuwe kennis al eens opnieuw met de helpdesk van UT gesproken?
Vraag hun naar gedetailleerde informatie om een mailclient in te stellen!
Dat op hun website is echt wel zéér basic en onvolledig.
Gelukkig & gezond 2022!
doglover
Member
Member

Die gegevens staan in de help tekst op de klantenpagina's.
Kan hiervan geen link geven, omdat je daarvoor moet kunnen inloggen.

Heb het nog niet op een ander toestel geprobeerd. Kan het wel eens op de laptop proberen. Bijkomend voordeel (of nadeel) die draait op Linux.
Heb ook nog een tablet, maar daar doe ik normaal geen e-mail. (alleen een beetje google mail lezen) En zodoende is daar eigenlijk geen fatsoenlijk e-mail programma geïnstalleerd.

De reactie van UT: gebruik een ander mailprogramma... Thunderbird geeft nogal veel moeilijkheden. Lekker eenvoudig.

Willy

PS: tot een week of twee geleden werkte UT perfekt op TB.
Maar omdat UT niet meer connecteerde, ben ik gaan zoeken, en ik zo de crash van TB veroorzaakte. Daardoor was ik de juiste settings kwijt.
De rest was geen probleem om te recuperen.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ernie schreef:Zo ja, opletten dat je daar je mail niet download en dus nog enkel daar op hebt.
Dat er nog mensen/services zijn die enkel POP leveren of gebruiken. Zeker in deze tijden dat je meer dan 1 apparaat hebt waarmee je een mailbox kan inkijken beter gebruik maken van IMAP eigenlijk.
Of levert UT dat niet? Zou me verbazen maar de "wonderen" zijn de wereld nog niet uit.

Bij het checken van hun documentatie (wat de OP gepaste heeft in het begin) lijkt het van wel. ( https://my.united-telecom.be/knowledgeb ... ticle&id=9 )
Al lijkt het dat ik ook met een non UT IP aan die service aan kan? Poort 993 op dat IP lijkt gewoon open te staan.

Als je geen antwoord krijgt van hun server lijkt het me gewoon dat je gewoon een fout IP/adres ingevuld hebt, je routing niet helemaal in orde is, of UT hun mailserver niet deftig geconfigureerd is...

Zoals ik al zei is in deze tijden nog POP gebruiken wat bedenkelijk (bij een crash als je geen backup hebt ben je al je mail kwijt), gezien alle voordelen van IMAP. Bij IMAP blijft alle mail op de server staan.

Kan je eens een screenshot maken van wat thunderbird geeft als foutmelding? Dan is het voor ons misschien duidelijk om te kijken wat je misschien fout ingevuld hebt ofzo.
doglover
Member
Member

Op een andere PC (laptop) krijg ik dezelfde foutmelding.
Hier wat screenshots van de verschillende mogelijkheden.
pop3.automatic.jpg
pop3.geen.jpg
pop3.normaalWW.jpg
pop3.SSL.jpg
IMAP.SSL.jpg
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb dit ook al veel gehad,maar het is al een aantal jaar geleden. Volgens mij is dat een bug in thunderbird.

Ik denk dat ik dan altijd maar dingen aanpaste en op opnieuw test klikte tot ik uitgebreide configuratie kon kiezen.
doglover
Member
Member

dragonflo schreef:Ik heb dit ook al veel gehad,maar het is al een aantal jaar geleden. Volgens mij is dat een bug in thunderbird.

Ik denk dat ik dan altijd maar dingen aanpaste en op opnieuw test klikte tot ik uitgebreide configuratie kon kiezen.
Al diverse malen geprobeerd. Geen resultaat.

PS: op mijn tablet kan ik ook niet inloggen op het UT account.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”