https://www.bipt-data.be/nl
Telenet/Base hinkt nog altijd achterop in mijn regio.
https://www.bipt.be/nl/operatoren/press ... kkwaliteit
Mobiele netwerkdekking eind 2019
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 9 keer
Bedankt om te delen!satsurfer schreef:https://www.bipt-data.be/nl
Telenet/Base hinkt nog altijd achterop in mijn regio.
https://www.bipt.be/nl/operatoren/press ... kkwaliteit
Ik zit zelf bij orange voor mobiel internet, en ben eigenlijk wel tevreden. Deze kaart bevestigt mijn gevoel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik heb kleine 2j geleden nog eens met alle 3 getest : base, proxi en orange.
Ik kan alleen maar praten over de streek en omstreek waar ik woon, heb het op ong 30 plaatsen getest.
1) orange het beste en meeste 4G
2) Proximus al liggen die op zich niet zoveel achter.
3) Base , minste 4G en ook toch hier en daar nog soms sneller nog datje op edge zit maar wel een stuk beter geworden dan veel veel jaren geleden.
Het hangt er ook vanaf op welke plaats je bent: soms gebeurde het dat ik toch eens op een plaats zat waar base bereik had en proxi en orange noppes (was binnen in een MM toen).
En bij mijn ouders zijn alle 3 de providers met slecht bereik. Ze weten ervan en ze zeggen tege onze politici hier dat ze niks aan gaan doen, brengt nie genoeg op zegt proximus lol. Echt schandalig.
Ik kan alleen maar praten over de streek en omstreek waar ik woon, heb het op ong 30 plaatsen getest.
1) orange het beste en meeste 4G
2) Proximus al liggen die op zich niet zoveel achter.
3) Base , minste 4G en ook toch hier en daar nog soms sneller nog datje op edge zit maar wel een stuk beter geworden dan veel veel jaren geleden.
Het hangt er ook vanaf op welke plaats je bent: soms gebeurde het dat ik toch eens op een plaats zat waar base bereik had en proxi en orange noppes (was binnen in een MM toen).
En bij mijn ouders zijn alle 3 de providers met slecht bereik. Ze weten ervan en ze zeggen tege onze politici hier dat ze niks aan gaan doen, brengt nie genoeg op zegt proximus lol. Echt schandalig.
Tttsss
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Zoals verwacht kloppen die kaarten weer voor geen meter. Maar wat wil je? Als de operatoren zelf de gegevens moeten aanleveren.
Volgens de Atlas van vaste lijnen zou het gebied waar ik woon 100Mbps moeten krijgen. Ik train (ocharme) amper in op 20/1. Of loop ik hier weer tegen het verschil tussen geadverteerde en effectieve snelheden aan?!?
Kortom: neem deze gegevens maar weer met een grote zak zout...
Volgens de Atlas van vaste lijnen zou het gebied waar ik woon 100Mbps moeten krijgen. Ik train (ocharme) amper in op 20/1. Of loop ik hier weer tegen het verschil tussen geadverteerde en effectieve snelheden aan?!?
Kortom: neem deze gegevens maar weer met een grote zak zout...
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Haha die kaarten zijn inderdaad gewoon een leugen...
Ken meerdere plaatsen waar je beter niet de 112 wilt bellen. Zelfs niet in een mast van 14meter met richt antennes. Gewoon geen ontvangst van de telecom providers in België. BIPT steekt gewoon hun kop in het zand, zelfs na 10+ mensen die dossiers aangemaakt hebben. Gewoon afgesloten bij iedereen...
Snap het niet dat ze op basis van 'berekeningen' dit mogen aanleveren.
Ken meerdere plaatsen waar je beter niet de 112 wilt bellen. Zelfs niet in een mast van 14meter met richt antennes. Gewoon geen ontvangst van de telecom providers in België. BIPT steekt gewoon hun kop in het zand, zelfs na 10+ mensen die dossiers aangemaakt hebben. Gewoon afgesloten bij iedereen...
Snap het niet dat ze op basis van 'berekeningen' dit mogen aanleveren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
BIPT heeft het personeel niet om dit zelf te doen noch om de data te verifiëren. En het personeel die er dan wel nog werkt heeft vaak niet de kennis terzake. In 2018 hebben ze 7 man aangeworven, en er vertrokken er aanzienlijk meer dan dat, in de telecomsector valt er overal wel meer te verdienen dan bij het BIPT.Tim.Bracquez schreef: Snap het niet dat ze op basis van 'berekeningen' dit mogen aanleveren.
Sommigen in de federale regering zijn ook niet happig om BIPT meer werkingsmiddelen te geven, al dan niet wegens hun connecties met een operator.