Opnames Orange kopiëren naar pc?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Kopiëren niet, capteren wel.
HDMI-uitgang Orange TV-decoder > HDCP-stripper > HDMI-ingang video capture card PC (bijv. Hauppauge Colossus 2).
Tijdrovend, maar kwaliteit is goed.
Info HDCP-stripper: https://www.tweaking4all.nl/thuis-biosc ... pparatuur/
HDMI-uitgang Orange TV-decoder > HDCP-stripper > HDMI-ingang video capture card PC (bijv. Hauppauge Colossus 2).
Tijdrovend, maar kwaliteit is goed.
Info HDCP-stripper: https://www.tweaking4all.nl/thuis-biosc ... pparatuur/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
HDMI -> DVB-T Modulator
https://www.amazon.de/dp/B00KBXKJ2A
en dan opnemen met bvb
- TV met USB stickje
- computer met USB TV Dongle
Werkt perfect, en kwaliteit is zeer goed.
https://www.amazon.de/dp/B00KBXKJ2A
en dan opnemen met bvb
- TV met USB stickje
- computer met USB TV Dongle
Werkt perfect, en kwaliteit is zeer goed.
Laatst gewijzigd door ygeffens 16 dec 2019, 19:38, in totaal 1 gewijzigd.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Je moet het inderdaad zien als opnieuw opnemen, in plaats van copiëren.
Je verliest wel wat aan kwaliteit, hoewel HDMI uit verliesloos is, moet je dat signaal opnieuw gaan comprimeren omdat je anders gigantisch grote data opslaat.
Dat verlies aan kwaliteit valt weliswaar mee, maar een opname van 2 uur zal ook 2 uur duren om af te spelen en te hercomprimeren, een filecopy zou vele malen sneller gaan.
Bovendien moet je bij hercompressie kiezen of je bijv. Teletekst ondertiteling wilt aan- of afhebben, het is niet zoals bij copiëren dat je dat bij het moment van afspelen nog kunt bepalen.
Komt er tijdens het hercomprimeren toevallig een of ander popup scherm in beeld, zal dat mee in je opname zitten.
Neem je op van een zender met meerdere geluidssporen (bijv Arte : Frans/Duits) dan zal enkel het geluidsspoor opgenomen worden dat actief was tijdens het hercomprimeren.
Je kunt het volume tijdens dat afspelen ook niet afzetten, anders ga je geen geluid hebben.
Kortom, hercomprimeren is toch wel iets anders dan een file copy, maar in de gegeven omstandigheden zal dat wel het best mogelijke zijn, vrees ik.
Je verliest wel wat aan kwaliteit, hoewel HDMI uit verliesloos is, moet je dat signaal opnieuw gaan comprimeren omdat je anders gigantisch grote data opslaat.
Dat verlies aan kwaliteit valt weliswaar mee, maar een opname van 2 uur zal ook 2 uur duren om af te spelen en te hercomprimeren, een filecopy zou vele malen sneller gaan.
Bovendien moet je bij hercompressie kiezen of je bijv. Teletekst ondertiteling wilt aan- of afhebben, het is niet zoals bij copiëren dat je dat bij het moment van afspelen nog kunt bepalen.
Komt er tijdens het hercomprimeren toevallig een of ander popup scherm in beeld, zal dat mee in je opname zitten.
Neem je op van een zender met meerdere geluidssporen (bijv Arte : Frans/Duits) dan zal enkel het geluidsspoor opgenomen worden dat actief was tijdens het hercomprimeren.
Je kunt het volume tijdens dat afspelen ook niet afzetten, anders ga je geen geluid hebben.
Kortom, hercomprimeren is toch wel iets anders dan een file copy, maar in de gegeven omstandigheden zal dat wel het best mogelijke zijn, vrees ik.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
dvb-t of dvb-c ? Is dat ook digitaal dan?boulder schreef:Of anders, dat basis abonnement bij Telenet met een Linux ontvanger, maar de beeldkwaliteit is dan maar zo en zo.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Op de kabel zit een ongecodeerd DVB-C-aanbod in abominabele SD-kwaliteit, de VRT-kanalen zijn in HD-kwaliteit.silencer schreef:dvb-t of dvb-c ? Is dat ook digitaal dan?
Je kan scannen met volgende instellingen:
Netwerk-ID: 32
Frequentie: 290 MHz of 290000 kHz
Modulatie: 256 QAM
Symboolfrequentie: 6875
De rest van het tv-aanbod is versleuteld en alleen te bekijken als je ook de juiste sleutels op je pc hebt. Praktisch is het haast onmogelijk om de sleutels uit de Orange-decoder (of Telenet-decoder) te halen en op je pc te zetten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Daar is voor iedere Vlaming geen plaats, mijn gedacht toch.bdeblier schreef:Als je daarin slaagt, dan zullen zowel Orange als de mediaproducenten je graag voor een heel lange tijd in de gevangenis zien.
Als vb een Orange Flybox mag maar op 2 plaatsen in Belgie gebruikt worden.
De praktijk is : men gebruikt het overal waar men komt voor een uitje bijna.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik kan dit al +10j voordat ik verhuisde (satteliettv), mochten ze nu nog iets interessants uizenden...(heel soms op arteHD,...)fendtje schreef:Daar is voor iedere Vlaming geen plaats, mijn gedacht toch.bdeblier schreef:Als je daarin slaagt, dan zullen zowel Orange als de mediaproducenten je graag voor een heel lange tijd in de gevangenis zien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
moet ik nu in de gevangenis bdeblier?bdeblier schreef:Als je daarin slaagt, dan zullen zowel Orange als de mediaproducenten je graag voor een heel lange tijd in de gevangenis zien.
via DVB-C en Enigma2 decoder en extern 2,5 inch portable 4 TB schijf. Wat doe ik illegaal? Mag ik niet opnemen? Kan ik toch niet aan doen dat 99% graag dichtgetimmerde boxen van Orange/Telenet/Proximus afnemen?
https://1drv.ms/v/s!AiYw-erPDmNp1lgqct0 ... h?e=uVKl0Q
mijn ontvanger (2 X DVB-S2x FBC + 2X DVB-C FBC)
http://www.vuplus.com/sub/sub0119.php