Hallo allemaal,
Door werkzaamheden in de straat zijn hier nogal vaak problemen. De kabel is 3 maal doorgetrokken op een paar weken tijd en er zijn tal van beschadigingen ontstaan. Uiteindelijk is er besloten om een volledig nieuwe kabel in gebruik te nemen. We zijn overgezet naar de nieuwe bekabeling maar sinds dan is er een belabberder internet snelheid. Op de oude kabel had ik vlot +90/15 (heel eventjes na herstel 1ste kabelbreuk 91/36, maar daarna terug een upload cap van 15). Nu met de nieuwe straatkabel kom ik met moeite aan 30/10.
Ik weet dat ik verwend ben geweest met een mooie verbinding, maar dit is nu toch behoorlijk merkbaar trager. Zeker als je ook net een volledige nieuwe computer aan het installeren bent. Lijkt mij ook bijzonder dat een nieuwe kabel veel trager zou zijn als de oude nog met soort van papieren omhulsel en waarschijnlijk al tal van herstellingen hier en daar.
Ik heb jammer genoeg niet het geluk om een modem te hebben waar ik lijnwaarden kan uithalen, dus deze kan ik niet met jullie meegeven. De Proximus helpdesk is daar trouwens ook niet echt behulpzaam in. Via hun website kan ik trouwens ook niet meer zien wat de theoretische snelheid zou moeten zijn, want deze geeft op mijn lijnnummer en adres volgende foutmelding "Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen." bij EDPnet geven ze aan dat mijn te verwachten snelheid 0/0 is.
Zou ik zelf een TBF moeten herstarten?
BBox lag immers uit toen de overzetting is gebeurd, of ben ik te ongeduldig? (weekje en een half geleden dat de overzet is gebeurd).
Groet
M
Nieuwe straatkabel geeft trager internet dan oude
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarschijnlijk is vectoring (nog) niet actief op je lijn.
Misschien dat een TBF dit proces kan versnellen. Als je een Proximus lijn hebt, kan je dat nog altijd doen via het 0800 nummer, en een 9-cijferig klantnummer. Anders gewoon de heldpesk bellen, en vragen/aandringen dat zij een TBF starten.
- - In zone 1 start je dan op 30/10, en DLM kan je eventueel nog verhogen tot max 70/20
- Indien vectoring actief wordt, start je op 70/30, en kan DLM je verhogen tot max 100/40
Misschien dat een TBF dit proces kan versnellen. Als je een Proximus lijn hebt, kan je dat nog altijd doen via het 0800 nummer, en een 9-cijferig klantnummer. Anders gewoon de heldpesk bellen, en vragen/aandringen dat zij een TBF starten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik was dus te ongeduldig.
Tussen deze middag en nu is er wat veranderd:

https://www.nperf.com/r/3228670279547537-WITP6z2Y
Dat gaat de goede kant uit zo te zien en als ik @philippe_d tabel goed versta zou dat willen zeggen dat ik op een 70/30 profiel zit en DLM nog moet starten met zijn werk en mij hopelijk richting oude snelheden kan brengen. Valt op dat de upload cap terug weg is en ik zo gemakkelijker het profiel kan inschatten dus. Jammer genoeg komt die upload cap wel terug
En ik moet toegeven, die 70 down maakt echt wel een verschil. Mocht ik hiermee gestart zijn ivp die 30 zou je me waarschijnlijk niet eens hebben horen klagen (verwent nest dat ik ben, als ik zo naar die snelheden van zones 3 en hoger kijk)
Tussen deze middag en nu is er wat veranderd:

https://www.nperf.com/r/3228670279547537-WITP6z2Y
Dat gaat de goede kant uit zo te zien en als ik @philippe_d tabel goed versta zou dat willen zeggen dat ik op een 70/30 profiel zit en DLM nog moet starten met zijn werk en mij hopelijk richting oude snelheden kan brengen. Valt op dat de upload cap terug weg is en ik zo gemakkelijker het profiel kan inschatten dus. Jammer genoeg komt die upload cap wel terug

En ik moet toegeven, die 70 down maakt echt wel een verschil. Mocht ik hiermee gestart zijn ivp die 30 zou je me waarschijnlijk niet eens hebben horen klagen (verwent nest dat ik ben, als ik zo naar die snelheden van zones 3 en hoger kijk)
*-*