Backblaze EU

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Weet niet of het hier al ergens gepost werd, maar sinds kort heeft Backblaze een datacenter in de EU - Amsterdam.

Bij het aanmaken van een account enkel je regio op EU zetten. Scheelt weer wat tijd om je gegevens te backuppen en terug te halen, en de privacyregeling van de EU neem je er uiteraard ook bij!

=> https://help.backblaze.com/hc/en-us/art ... Region-FAQ

Personal backup is 60 USD/jaar en onbeperkt.

Ze blijken het personal account wel niet te ondersteunen voor NAS-systemen wat wel spijtig is. Er bestaan blijkbaar wel workarounds via VMs/Docker containers,... Backblaze B2 daarentegen wordt wel ondersteund door Synology en kost 0,005 USD/GB/maand om te uploaden en 0,01 USD/GB/maand om terug te downloaden.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Dus als ik het goed begrijp komt hun pricing neer op het volgende:
[*] computer: 60 USD per computer per jaar voor eender welke hoeveelheid storage/traffic.
[*] NAS: B2 opslag vereist, prijs in verhouding tot gebruikte storage en traffic.

Begrijpelijk voor hun business case natuurlijk. Indien je maar één computer hebt met wat externe storage is het wel schappelijk. Ik vraag me alleen af hoeveel mensen die van dit soort dienst gebruik willen er nog in die situatie zitten..

Snelheden naar hun datacenter in Amsterdam lijken wel indrukwekkend op basis van de speedtest op hun website.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”