E-book met vervaldatum

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Misschien een aardigheidje voor Belgische universiteits- en hogeschool-studenten. Amerikaanse studenten kunnen vanaf nu elektronische versies van leerboeken downloaden als alternatief voor de aanschaf van een fysiek exemplaar. Nadeel is wel dat het e-book na vijf maanden niet langer leesbaar is.

Er is echter nog een beperking, want de elektronische boeken kunnen maar op één computer gebruikt worden. Onbeperkt uitwisselen en kopiëren van boekbestanden, bijvoorbeeld via peer-to-peer diensten is dus niet mogelijk.

Studenten die kiezen voor het digitale exemplaar zijn overigens 33 procent goedkoper uit dan wanneer ze een gedrukte versie van het gewenste studieboek kopen.

Het elektronische leerboek is beschikbaar voor studenten aan de Princeton University, de University of Utah en acht andere onderwijsinstellingen in de Verenigde Staten.

Bron: Telegraaf
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Kochanie schreef:[Onbeperkt uitwisselen en kopiëren van boekbestanden, bijvoorbeeld via peer-to-peer diensten is dus niet mogelijk.

Dat zeiden ze van de drm van wmp 9,10 ook
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Omg, wanneer gaan ze het leren: studenten + DRM = evil. Waarom blijven er zo'n kluchten uitkomen? 5 maand wtf??? Informatie moet vrij zijn beschikbaar zijn, zéker als ik die dan nog eens gekocht heb. De freaking uitgeverij moet al geen druk meer betalen en nu willen ze ook nog eens een beperkte houdbaarheid? Welk principe zit daar achter? Ultraliberaal kapitalisme?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
wem
Premium Member
Premium Member

Kochanie schreef:Studenten die kiezen voor het digitale exemplaar zijn overigens 33 procent goedkoper uit dan wanneer ze een gedrukte versie van het gewenste studieboek kopen.

slechts 33% goedkoper? Geef mij dan maar een echt boek da 'k kan vastpakke, naast mij legge om in op te zoeke, waar ik ook maar wil (thuis op pc, op laptop, op pc's in't unif, bij mede-studenten thuis voor groepstaken), ... En dat dan nog eens voor vele jaren zal zijn, ipv voor 5 maanden ...
satori
Plus Member
Plus Member

Geen probleem, zolang het mogelijk is om af te drukken, kunt ge de output naar zo'n PDFmaker-toolke sturen... Het is dan ook enkel bedoelt als beperking voor de studenten met een laag clue-gehalte :-D
Piracy is such a harsh word.
I prefer to call it... ARRR-chiving...
wem
Premium Member
Premium Member

satori schreef:Geen probleem, zolang het mogelijk is om af te drukken, kunt ge de output naar zo'n PDFmaker-toolke sturen... Het is dan ook enkel bedoelt als beperking voor de studenten met een laag clue-gehalte :-D

dan moet het afprintbaar zijn he ...
hanzo
Starter Plus
Starter Plus

je gaat toch niet een boek lezen op je scherm

koppijn is het gevolg :-(
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik wil een gedrukt boek. Als de uitgever het in een beperkt houdbare pdf wil verkopen om hem er mee kunnen op het hoofd te slaan :twisted:

Niks gaat boven een papieren boek om te lezen. Ik heb maar 1 online cursus en dat wil ik graag zo houden.
Afbeelding
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Geef mij maar boeken, ze mogen wel altijd de digitale versie erbij leveren, vind ik altijd handig voor onderweg of voor iets op te zoeken.

Maar studeren kan je niet op je scherm!
su root
dbz
Starter
Starter

aikon schreef:Geef mij maar boeken, ze mogen wel altijd de digitale versie erbij leveren, vind ik altijd handig voor onderweg of voor iets op te zoeken.

Maar studeren kan je niet op je scherm!

idd , waar zijn ze mee bezig, slecht 33% goedkoper, what is the use dan en maar 5 maand geldig en maar op 1 pc te gebruiken...

dat wordt een evengroot succes als BELGACOM TV ;) in belgie
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”