Hey iedereen,
Ik zou graag 3 VOIP telefoons installeren met voeding via PoE. Helaas ondersteunt geen enkele switch in mijn netwerk PoE. Kan ik een PoE injector installeren tussen mijn modem en de eerste switch om heel mijn netwerk van stroom te voorzien? Hierbij een klein schema van mijn thuisnetwerk.
merci voor jullie advies
Johan
Bestaand netwerk - Injector POE
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 23 keer
nope; de switch zal de poe niet doorsturen, kan zelfs crashen/doorbranden als je switch hier niet op is voorzien en per ongeluk aan de injector laat weten dat ie stroom mag sturen. Je zult 3 injectors moeten voorzien naar iedere telefoon apart.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Je zal teveel verbruik hebben om dit met een 802.3af/at PoE injector te klaren. Met een 802.3bt injector kan je er misschien nog raken, het hangt volledig af van hoeveel die VoIP toestellen en PoE passthrough switches verbruiken.
Een USW-FLEX bv is een switch die zichzelf kan poweren met 802.3bt en dan nog eens 46W PoE budget via 802.3af op passthrough kan bieden. 46W zou ruim genoeg moeten zijn voor 3 VoIP toestellen. Voor 3 switches + VoIP misschien niet.
Maar het kan wel, de USW-FLEX verbruikt zelf 5W, dus 15W voor 3. Als de ene FLEX een andere FLEX powert kan die laatste nog 8W PoE budget op passthrough bieden, dus 24W voor 3.
Als de VoIP phones nooit meer dan 8W gebruiken en 802.3af ondersteunen en je absoluut geen andere PoE clients hebt en je deftige kabels hebt kan je er zo dus in theorie nog net raken met je schema, met de nodige caveats wel.
Een USW-FLEX bv is een switch die zichzelf kan poweren met 802.3bt en dan nog eens 46W PoE budget via 802.3af op passthrough kan bieden. 46W zou ruim genoeg moeten zijn voor 3 VoIP toestellen. Voor 3 switches + VoIP misschien niet.
Maar het kan wel, de USW-FLEX verbruikt zelf 5W, dus 15W voor 3. Als de ene FLEX een andere FLEX powert kan die laatste nog 8W PoE budget op passthrough bieden, dus 24W voor 3.
Als de VoIP phones nooit meer dan 8W gebruiken en 802.3af ondersteunen en je absoluut geen andere PoE clients hebt en je deftige kabels hebt kan je er zo dus in theorie nog net raken met je schema, met de nodige caveats wel.