Hoi,
met mijn Alcatel Speed Touch USB heb ik volgend probleem :
Als ik hem een tijdje niet gebruik (dus ik ben niet ingelogd maar de pc staat wel aan) dan krijg ik bij de volgende keer ik wil 'inbellen' volgende mededeling :
Bezig met kiezen...0
Poging 1.
Bezig met kiezen...
Verbonden met externe computer.
Bezig met controleren van gebruikersnaam en wachtwoord...
Verbinding maken met externe computer mislukt.
Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord.
Het gebruikte wachtwoord enz. kloppen natuurlijk wel. Bij de volgende poging is het nog leuker :
Bezig met kiezen...
Verbinding maken met externe computer mislukt.
Geen kiestoon. Controleer of de modem juist is verbonden met de computer en de telefoonlijn.
Natuurlijk zijn alle aansluitingen wel OK... Beide LED's op de modem staan groen dus OK.
2 mogelijke oplossingen :
1) achteraan de PC de USB-kabel uittrekken en terug insteken
2) de pc heropstarten
=> dus eigenlijk de modem zonder spanning zetten
Ik gebruik W98se, heb de laatste drivers voor de modem (van de Alcatel-site) geïnstalleerd, heb een BIOS upgrade uitgevoerd, alle powermanagement in de PC staat af.
Ik ben de enige gebruiker van deze internetverbinding maar mijn PC staat wel in een Novell netwerk. Ook zonder de Novell heb ik echter dit probleem...
Wat kan ik nog proberen om dit op te lossen ?
Probleem met Speed Touch USB
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm, zeker van je accountgegevens? @SKYNET niet vergeten?
Vermoed van niet, maar kom.
Welke driver versie gebruik je nu? 2.0.1?
Heb je al eens geprobeerd om je modem volledig te uninstallen en daarna reinstall?
Anders moet je eens kijken bij de eigenschappen van je alcatel spth netwerk adapter onder cfgscherm>systeem>appbeheer>network adapters en kijk daar eens voor eventuele powermngt opties, schakel deze uit.
Hoe heb je je inbelverbinding gemaakt? Naar welk nummer bel je? Je bent best dat je daar 0 of een willekeurig getal plaatst. heb je verder enige eigenschappen geselecteert (ip-settings bij je dial-up connections?)
Zit je modem op de root-usb poort? of op een hub. Best dat je ze op de root steekt. Anders via drivers eens updaten.
Die novell is zeker het probleem niet. Het is gekend dat je soms problemen hebt met sptusb, maar hier draait hij toch heel stabiel.
Ik zou eens een complete uninstall doen en de install-opties volgen die bgc zegt te doen![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vermoed van niet, maar kom.
Welke driver versie gebruik je nu? 2.0.1?
Heb je al eens geprobeerd om je modem volledig te uninstallen en daarna reinstall?
Anders moet je eens kijken bij de eigenschappen van je alcatel spth netwerk adapter onder cfgscherm>systeem>appbeheer>network adapters en kijk daar eens voor eventuele powermngt opties, schakel deze uit.
Hoe heb je je inbelverbinding gemaakt? Naar welk nummer bel je? Je bent best dat je daar 0 of een willekeurig getal plaatst. heb je verder enige eigenschappen geselecteert (ip-settings bij je dial-up connections?)
Zit je modem op de root-usb poort? of op een hub. Best dat je ze op de root steekt. Anders via drivers eens updaten.
Die novell is zeker het probleem niet. Het is gekend dat je soms problemen hebt met sptusb, maar hier draait hij toch heel stabiel.
Ik zou eens een complete uninstall doen en de install-opties volgen die bgc zegt te doen
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
I love it when a plan comes together!
Dit probleem heeft meestal één van volgende oorzaken:
* USB-Controllers die de snelheid niet aankunnen/niet voldoende stroom leveren. Best eens proberen van de drivers van je USB-Controllers te updaten (zoals The Oddity ook al aanhaalde)
* Probleem op niveau v/d ADSL lijn zelf. Best eens naar Belgacom bellen voor de lijn na te kijken (0800/ 22 700). Maar ik denk niet dat dit in jouw geval de oorzaak zal zijn, aangezien de modem toch de synchro behoudt. Maar zou de update v/d drivers niets uithalen, dan zou ik toch eens bellen, om zeker te zijn dat de lijn ok is.
* USB-Controllers die de snelheid niet aankunnen/niet voldoende stroom leveren. Best eens proberen van de drivers van je USB-Controllers te updaten (zoals The Oddity ook al aanhaalde)
* Probleem op niveau v/d ADSL lijn zelf. Best eens naar Belgacom bellen voor de lijn na te kijken (0800/ 22 700). Maar ik denk niet dat dit in jouw geval de oorzaak zal zijn, aangezien de modem toch de synchro behoudt. Maar zou de update v/d drivers niets uithalen, dan zou ik toch eens bellen, om zeker te zijn dat de lijn ok is.
God is unavailable right now. Can I help you?
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
nu da ge da zegt, ik ben in exact hetzelfde geval, driverkes staan goed en vanalles, perfecte lijn, maar als ik hem wa lang nie gebruik en der is geen verbinding en daarachter maak ik verbinding krijg ik dezelfde foutjes. Ook 98SE en de rog
Ik heb ook als ik van windows profiel verander, dat ik eerst eens moet heropstarten vooralleer ik online kan.
Ik heb ook als ik van windows profiel verander, dat ik eerst eens moet heropstarten vooralleer ik online kan.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
-
- Starter Plus
pi en jo, gebruiken jullie toevallig een gewone screensaver? anders ook eens afzetten, net zoals het power management van winblows zelf
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
winblows, goe gevonden. Ik vrees ervoor dat het niet zal helpen, maar ik zal het eens instellen dat hij na een paar minuten standby gaat en dan ies proberen.
-
- Administrator
- Contacteer:
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
heb screensaver op 1 minuut gezet, scherm op 2 minuten en harde schijf op 3 minuten. Daarachter werkt de lijn perfect. Het is echt pas als het uren duurt, pakweg 4 uur ofzo, dat ik niet kan inbellen. Aan de screensavers en energiedinge ligt het dus niet, toch niet alleen. Ik heb het ook als ik van het ene windowsprofiel uitlog en in een ander inlog.
Hoi,
heb gebeld met Belgacom en mijn probleem uitgelegd. Na 30 sec. kreeg ik van de dame het antwoord : "We hebben gevonden wat het probleem is. Als u nu uw computer opnieuw opstart zal het opgelost zijn, moest u nog problemen ondervinden dan belt u maar nog eens terug."
Ik dit dus zo gedaan en toen ik opnieuw inlogde zag ik dit : Verbonden met 1 120 000 bps. Ze hebben dus mijn lijn 'gecastreerd'...
Ik belde onmiddellijk terug en dezelfde dame zei me dat ik best eens probeer op deze snelheid en dat het vermoedelijk opgelost zal zijn.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ter info ik had al het volgende geprobeerd :
* powermanagement volledig uit
* geen screensaver
* bios upgrade
* upgrade van de drivers van de modem
* alle patches voor W98se van de microsoft site
Ik zit rechtstreeks op de USB-poort !
Drivers voor de USB vind ik niet, noch bij Intel, noch bij Dell, noch bij Microsoft...
heb gebeld met Belgacom en mijn probleem uitgelegd. Na 30 sec. kreeg ik van de dame het antwoord : "We hebben gevonden wat het probleem is. Als u nu uw computer opnieuw opstart zal het opgelost zijn, moest u nog problemen ondervinden dan belt u maar nog eens terug."
Ik dit dus zo gedaan en toen ik opnieuw inlogde zag ik dit : Verbonden met 1 120 000 bps. Ze hebben dus mijn lijn 'gecastreerd'...
Ik belde onmiddellijk terug en dezelfde dame zei me dat ik best eens probeer op deze snelheid en dat het vermoedelijk opgelost zal zijn.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ter info ik had al het volgende geprobeerd :
* powermanagement volledig uit
* geen screensaver
* bios upgrade
* upgrade van de drivers van de modem
* alle patches voor W98se van de microsoft site
Ik zit rechtstreeks op de USB-poort !
Drivers voor de USB vind ik niet, noch bij Intel, noch bij Dell, noch bij Microsoft...
De drivers voor je usb controller, ga je inderdaad niet vinden bij Dell of Microsoft.
Kijk eerst eens welke usb controller je juist hebt:
* Configuratiescherm --> systeem --> apparaatbeheer
* Daar zou normaal onder usb controllers een merk + type moeten staan (vb: intel 82801, sis 9001,...)
Kan je daarna eens even posten welke usb controller het juist is. Dit juist ter informatie hoor, wanneer de dame bij Belgacom een meting heeft gedaan, en de lijn gedowngrade heeft (met reden veronderstel ik), zou het kunnen dat het probleem daarmee ook opgelost is.
Kijk eerst eens welke usb controller je juist hebt:
* Configuratiescherm --> systeem --> apparaatbeheer
* Daar zou normaal onder usb controllers een merk + type moeten staan (vb: intel 82801, sis 9001,...)
Kan je daarna eens even posten welke usb controller het juist is. Dit juist ter informatie hoor, wanneer de dame bij Belgacom een meting heeft gedaan, en de lijn gedowngrade heeft (met reden veronderstel ik), zou het kunnen dat het probleem daarmee ook opgelost is.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Auw, dat moet pijnlijk zijn als ze je terug op 1Mbit zetten
(ik zou door mijn knieën zakken en snel verhuizen
)
Als het echt je lijn is kunnen ze misschien beter eens een technieker laten langskomen voor de zekerheid (misschien is het de interne bedrading en kan er eenvoudig iets aan gedaan worden!).
Indien je echt te ver van de centrale blijkt te zitten, tja... elke dag bidden richting Belgacom towers en elke zondag fruit en ander lekkers voor de ingang leggen als offer... misschien zullen ze dan een mini DSLAM zetten tussen jou en de centrale![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Als het echt je lijn is kunnen ze misschien beter eens een technieker laten langskomen voor de zekerheid (misschien is het de interne bedrading en kan er eenvoudig iets aan gedaan worden!).
Indien je echt te ver van de centrale blijkt te zitten, tja... elke dag bidden richting Belgacom towers en elke zondag fruit en ander lekkers voor de ingang leggen als offer... misschien zullen ze dan een mini DSLAM zetten tussen jou en de centrale
NuKeM
Ik denk niet dat het probleem zich zal bevinden bij de binnenbekabeling (dit zou direct duidelijk worden in de waarden v/d lijnmeting). Dus een technieker zal overbodig zijn.
En van dat fruit en ander lekkers: het is het proberen waard natuurlijk![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
En van dat fruit en ander lekkers: het is het proberen waard natuurlijk
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ja inderdaad, de kans is groot dat een downgrade echt nodig was.
In ieder geval, liever een werkende relatief gezien 'trage' lijn dan een snelle onbruikbare lijn
Hopen dat het probleem nu dus opgelost is.
In ieder geval, liever een werkende relatief gezien 'trage' lijn dan een snelle onbruikbare lijn
Hopen dat het probleem nu dus opgelost is.
NuKeM
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
He mensen, dat probleem komt pas voor als ge uren niet naar uwe pc omkijkt, als ge start en direct verbinding maakt geen probleem. Voor die kleinigheid moeten ze mijn lijn niet naar beneden trekken ze. Ik heb er zelf niets over gezegd omdat het zo een klein probleemke is waar ik maar weinig last van heb. Lijn downgraden is echt met een kanon, ik bedoel kernbom op een vlieg schieten. Dat ze dan maar daar blijven. Pff, madamekes en techniek.
NuKeM schreef:Auw, dat moet pijnlijk zijn als ze je terug op 1Mbit zetten(ik zou door mijn knieën zakken en snel verhuizen
)
Veertien dagen terug zat ik nog op 28800 analoog, over die 1.1 Mbit zal ik dus voorlopig maar niet klagen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ter info : USB controller is een Intel 82801 AA
Voorlopig geen problemen meer, maar tegen morgenavond (dan is het een gewone werkdag) zal ik wel zeker kunnen zijn of het opgelost is of niet.
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
halllo,
uw probleem is uw operating systeem windows 98 usb supprt is "buggy" en al vrij verouderd as ik van jou was zou ik eens een upgrade naar windows xp overwegen
uw probleem is uw operating systeem windows 98 usb supprt is "buggy" en al vrij verouderd as ik van jou was zou ik eens een upgrade naar windows xp overwegen
Registered Linux user #286313
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja, ik begin ook te vrezen dat die downgrade niet echt gerechtvaardigd is zenne, als die usb-controller het niet is, dan vrees ik gewoon dat het idd de buggy usb support van Win98 zelf is.... Win98 is niet het meest schitterende os voor usb-adsl....
Je bent er beter af met nen SPTH... ik zou zeggen... om problemen te vermijden gewoon inbellen bij het inloggen in windows...
En als er er meer voor over hebt: naar een os zoals Win2000 of Xp gaan...
Je bent er beter af met nen SPTH... ik zou zeggen... om problemen te vermijden gewoon inbellen bij het inloggen in windows...
En als er er meer voor over hebt: naar een os zoals Win2000 of Xp gaan...
ik heb dus datzelfde probleem sinds een paar dagen, van geen kiestoon, en de eerste keer dat ik wel verbind valt na 30 sec de verbinding weg. De 2de keer lukt het wel. Tot voor kort noooooooooit geen problemen mee gehad.
Heb dus naar Belgacom gebeld, er is geen storing op de lijn en volgens hun "zal het dan wel aan mijn pc liggen", ja hallo. Ze willen wel een technieker sturen maar als het aan mijn pc ligt moet ik voor de kosten opdraaien. Waarom zou het ineens aan mijn pc liggen als die modem al bijna 2 jaar perfect werkt
Heb dus naar Belgacom gebeld, er is geen storing op de lijn en volgens hun "zal het dan wel aan mijn pc liggen", ja hallo. Ze willen wel een technieker sturen maar als het aan mijn pc ligt moet ik voor de kosten opdraaien. Waarom zou het ineens aan mijn pc liggen als die modem al bijna 2 jaar perfect werkt
-
- Starter Plus
ook pc's (hard- en software) verslijten ....
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
-
- Elite Poster
- Contacteer:
savanne schreef:ik heb dus datzelfde probleem sinds een paar dagen, van geen kiestoon, en de eerste keer dat ik wel verbind valt na 30 sec de verbinding weg. De 2de keer lukt het wel. Tot voor kort noooooooooit geen problemen mee gehad.
Savanne het kan goed zijn dat je door gebruik van andere randapparatuur te weinig stroom op je pc krijgt, meer bepaald op je usb-root. Dan ligt dat gewoon dat uw pc een te lichte voeding heeft en dan heeft dat idd niks met BGC of adsl te maken...
Je kan een té lichte voeding hebben doordat er sindskort meer app. van je voeding in je pc leven.. ofwel doordat uw voeding begint te mankeren..waardoor een minder power availlable is...
Dat van die voeding is nu maar een voorbeeld...omdat dat met usb wel toepasselijk is, maar er kunnen nog zo zaken zijn...Zou gewoon even afwachten ... en zien wat het geeft
-
- Elite Poster
- Contacteer:
tsss
de komische intermezzo van PiR²![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
de komische intermezzo van PiR²
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
dat hardware ook kan verslijten weet ik ook wel. En van al die randapparatuur, de enige randapparatuur die altijd is aangesloten is mijn usb modem. Dat heeft nooit problemen opgeleverd, voeding is altijd prima geweest....
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Savanne, ik zou een beetje geduld hebben en zien of het niet verbeterd in de komende dagen. Het kan ook om een lokale storing gaan, waardoor jouw modem probs heeft met synchroniseren.. en soms doen die mannen aan de helpdesk niet veel moeite (no offence TheSurvivor, GCool, ..., maar er zijn zowel goede kerels zoals jullie, maar zoals overal hebt ge ook rotte appels..
)
Hou het een beetje in de gaten of het vanzelf niet verbeterd!
Hou het een beetje in de gaten of het vanzelf niet verbeterd!
Oddity
ja dat heb ik hun ook gezegd dat ik nog wel even zou afwachten dan. Maar het wordt erger ipv beter
Maar goed ik kijk het nog wel even aan. Denk dat ik gewoon effe mijn ei kwijt moet - ook al ist na Pasen ![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
ja dat heb ik hun ook gezegd dat ik nog wel even zou afwachten dan. Maar het wordt erger ipv beter
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)