Dag iedereen,
een vriend van mij vroeg me zopas hulp bij een probleem met zijn Ubiquiti extender.
Hij heeft al zes maand last van een regelmatig uitvallende verbinding vanuit deze extender; de router (Proximus) is wel ok (LAN en Wifi), ook al omdat hij voor alle zekerheid de router enkele dagen geleden heeft laten vervangen door een nieuwe (van Proximus). En effectief: ik kan op zijn laptop via teamviewer, zonder onderbrekingen.
Maar in zijn living reikt het wifi signaal van die router niet; vandaar dat hij dus die Ubiquiti heeft geïnstalleerd.
Nu zijn we er inmiddels achter gekomen dat de knoop wschl. bij een Adopting/Disconnecting loop zit; immers, ik zie in het admin panel van dat apparaat constant "adopting.... disconnected... adopting... disconnected" (enfin, kleuterachtiger dan dit kan ik het niet formuleren, maar ook niet professioneler).
Als ik ff google, krijg ik zeker adviezen hieromtrent, maar écht wel Chinees voor mij. Ik moet iets van DHCP aanpassen in de Proximus router enzo, maar echt: ik begrijp er geen ene reet van.
Heeft iemand van jullie ervaringen of tips hiermee?
mvg
Mortov Molotov
Probleem met Ubiquiti Unifi AP-AC-Pro
- Mortov Molotov
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 17 keer
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
- Hebben alle toestellen die aan die Pro hangen er last van?
- Heb je er last van op 2,4G en 5G?
- Hoe breed staan uw WiFi kanalen (20-40-60-80Mhz) op 2,4 en 5G?
- Heb je er last van op 2,4G en 5G?
- Hoe breed staan uw WiFi kanalen (20-40-60-80Mhz) op 2,4 en 5G?
- Mortov Molotov
- Pro Member
Allemaal, helaas.heist_175 schreef:- Hebben alle toestellen die aan die Pro hangen er last van?
Allemaal ook.heist_175 schreef:Heb je er last van op 2,4G en 5G?
Geen idee, moeten we sevves eens nagaan.heist_175 schreef:Hoe breed staan uw WiFi kanalen (20-40-60-80Mhz) op 2,4 en 5G?
Anderzijds : in het admin panel staat duidelijk dat het signaal zelf niet verzonden wordt, cfr mijn eerste bericht.
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
DHCP option 43, maar ik denk niet dat je DHCP options in de DHCP server van een Proximus router kan configureren, dus die piste mag je al uitsluiten. Geavanceerde routers die niet van een ISP komen kunnen dit wel.
Ik zou gewoon de AP resetten. Eerst in de controller de AP "vergeten" en daarna de AP zelf resetten. https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles ... Defaults#3
Dan zou hij in principe wel weer adopted moeten kunnen worden, toch voor zover de controller en de AP met elkaar kunnen praten maar dat lijkt wel het geval te zijn.
SSID edm zou normaal vanzelf weer geconfigureerd moeten worden voor zover deze in de Site settings van de controller staan. Mochten er AP-specifieke wijzigingen in de controller gemaakt worden (onder de "Devices" tab), dan zullen die wel verloren zijn. Eventueel kan je, voor je de AP "vergeet", een screenshot of nota maken van eventuele toestel-specifieke settings en die terug zetten nadat de AP weer adopted is.
Als hij toch niet adopted raakt kunnen we via SSH wel inloggen op de AP en hem met een eenvoudig commando zeggen waar de controller staat, als dit het geval is moet je maar terug posten hier.
Ik zou gewoon de AP resetten. Eerst in de controller de AP "vergeten" en daarna de AP zelf resetten. https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles ... Defaults#3
Dan zou hij in principe wel weer adopted moeten kunnen worden, toch voor zover de controller en de AP met elkaar kunnen praten maar dat lijkt wel het geval te zijn.
SSID edm zou normaal vanzelf weer geconfigureerd moeten worden voor zover deze in de Site settings van de controller staan. Mochten er AP-specifieke wijzigingen in de controller gemaakt worden (onder de "Devices" tab), dan zullen die wel verloren zijn. Eventueel kan je, voor je de AP "vergeet", een screenshot of nota maken van eventuele toestel-specifieke settings en die terug zetten nadat de AP weer adopted is.
Als hij toch niet adopted raakt kunnen we via SSH wel inloggen op de AP en hem met een eenvoudig commando zeggen waar de controller staat, als dit het geval is moet je maar terug posten hier.
- Mortov Molotov
- Pro Member
Ik koppel het terug en laat hier iets weten
Thx
EDIT: blijkbaar heeft hij alles terug aan de praat gekregen na een firmware update.
Toch bedankt voor de feedback.
Topic mag gesloten worden.
Mvg
Mortov Molotov
Thx
EDIT: blijkbaar heeft hij alles terug aan de praat gekregen na een firmware update.
Toch bedankt voor de feedback.
Topic mag gesloten worden.
Mvg
Mortov Molotov