meer dan 22 € bij aliexpress

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Hi
Wie heeft er al iets gekocht van meer dan 22 € bij aliexpress.
Wat met de douane kosten? Invoer rechtgen ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als het pakje gecontroleerd wordt, betaal je 21% BTW + de administratiekosten van BPOST: 22 euro voor pakjes met kleine waarde (< 150 euro) en 30 euro voor pakjes met grote waarde.

Op sommige categorieën producten betaal je extra invoerrechten. Tarieven kan je opzoeken: https://ec.europa.eu/taxation_customs/d ... sp?Lang=nl

Als het pakje niet gecontroleerd wordt, betaal je niets.

https://www.bpost.be/nl/faqs/faq/je-pak ... buitenland
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ben al meerdere malen (iets) boven de 22 euro gegaan zonder douanekosten, maar het risico hangt er vooral van af om welk artikel het gaat.
Mijn laatste bestelling was bvb. een SSD van 1TB. Gezien de grote keuze qua volumes is zoiets door de douane moeilijk te achterhalen. De inhoud kon evengoed een ssd van 120GB zijn, dat onder de 20 euro te verkrijgen is.
Een cpu van 50 euro kan ook onschuldig lijken door z'n geringe volume en gewicht. Een artikel van 30 euro met een grotere verpakking heeft dan een groter risico om douanekosten te moeten betalen.
Ik heb wel de indruk dat er meer en meer gecontroleerd wordt.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Tegenwoordig kan je ook veel laten opsturen vanuit Spanje en Duitsland. Wat ook de kans iets kleiner maakt is laten opsturen met swisspost of postNL.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hangt ervan af welke waarde ze op het pakketje zetten.
Maar als je de vraag stelt aan de verkoper... zeggen ze toch allemaal de echte waarde (wat uiteraard niet zo is).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Het is hier al eens vermeld, de meeste prullen kan je ook gewoon op amazon kopen zonder risico op meerkost.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Uiteindelijk nog nooit douanekosten moeten betalen bij Aliexpres. Neem wel de goedkoopste verzending. Geen fedex, DHL, UPS,... dus
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

9livesuni schreef:Het is hier al eens vermeld, de meeste prullen kan je ook gewoon op amazon kopen zonder risico op meerkost.
Ja, maar dan zijn ze nog wel iets duurder.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Als je gebruikt maakt van een shipper met eigen inklaringsdienst kom je er meestal mee weg. De goedkoopste weg is de fameuze loterij.

Het staat me voor dat ik op mijn mibox zon 35 euro mocht opleggen via bpost. Ik hoopte zon 5 euro te besparen.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Tot op heden altijd al geluk gehad (~30 euro).
Wel al een paar keer als status gehad dat het pakket ingeklaard werd, maar nog nooit kosten gehad.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tim H. schreef:Tegenwoordig kan je ook veel laten opsturen vanuit Spanje en Duitsland. Wat ook de kans iets kleiner maakt is laten opsturen met swisspost of postNL.
Opgepast wel; het is niet omdat het uit Spanje of Duitsland komt dat het ook al in de EU douanezone ingeklaard is.
Het pakje kan vanuit een bonded warehouse komen, en dan betaal je alsnog invoer.

Een truc is de eventuele verzendkosten apart factureren, dan ziet men die niet op de prijs (want belachelijk genoeg tellen ze mee voor de waardebepaling van het item.
Ook de extra kosten bij oa bpost zijn ridicuul. Die zouden bij wet beperkt moeten worden tot een percentage van de waarde.

In de US mag je iirc tot 180$ invoeren zonder kosten; hier zitten we op 22€.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Hier ook tot nu toe altijd geluk gehad. Maar nu GSM besteld van 115euro die is blijven plakken bij BPost. Komt normaal deze week toe. Zal het weten te zeggen hoeveel ik moest betalen.
Grootte van de verpakking heeft er volgens mij niet veel Mee the maken. Laatst 2 ruitensproeiers reservoir besteld en niets tegengehouden.

Ik heb ook van een BPostbode gehoord dat ze veel meer controle gaan doen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

honda4life schreef:Hangt ervan af welke waarde ze op het pakketje zetten.
Maar als je de vraag stelt aan de verkoper... zeggen ze toch allemaal de echte waarde (wat uiteraard niet zo is).
Klopt en meestal vermelden ze dan de prijs vanuit hun standpunt (zonder hun winst) zodat zij eigenlijk niet frauderen.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Heeft hier eigenlijk al iemand telefoon gehad van de duane?
Heb ooit zo 'n 10000 nfc kaartjes besteld, en zij (duane) vroegen of dit gewoon plastiek kaartjes waren of kaartjes met electronica in ;-); Heb dan maar gezegd gewoon plastiek... Je kan die tarieven dacht ergens opzoeken, maar dat is een lijst waar je amper aan uit kan.

Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Amazor schreef: Ik heb wel de indruk dat er meer en meer gecontroleerd wordt.
Idd. Douane heeft veel nieuwe mankrachten gekregen omwille van de Brexit. Zolang die Brexit geen feit is zitten die pakjes in te klaren of passagiers op Zaventem te inspecteren. Wie veel door Zaventem reist zal ook wel gemerkt hebben dat er geen sprake meer is van situaties waarbij je geen enkele inspecteur meer ziet daar. Nu staan er altijd verschillende, zelfs tijdens de late uurtjes.
9livesuni schreef:Als je gebruikt maakt van een shipper met eigen inklaringsdienst kom je er meestal mee weg.
Welke inklaringsdienst riskeert z'n goede relaties met douane door constant te frauderen?
devastator schreef:Wel al een paar keer als status gehad dat het pakket ingeklaard werd, maar nog nooit kosten gehad.
Was dan als minder dan 22 EUR aangegeven.
ITnetadmin schreef: Opgepast wel; het is niet omdat het uit Spanje of Duitsland komt dat het ook al in de EU douanezone ingeklaard is.
Het pakje kan vanuit een bonded warehouse komen, en dan betaal je alsnog invoer.
Idd, maar afaik doet enkel Wish aan dat soort dubieuze praktijken voor consumenten? Is een praktijk die ingeburgerd is voor bedrijven maar niet voor consumenten (alhoewel het wel mag).
ITnetadmin schreef:Ook de extra kosten bij oa bpost zijn ridicuul. Die zouden bij wet beperkt moeten worden tot een percentage van de waarde.
Lijkt me toch ook niet echt eerlijk. Het is telkens dezelfde hoeveelheid werk. Dan moet dat toch ook vast gefactureerd worden? Iemand die iets duurs invoert moet toch niet verplicht worden om de convenience fee van iemand die iets van 25 EUR invoert te subsidieren.
ITnetadmin schreef:In de US mag je iirc tot 180$ invoeren zonder kosten; hier zitten we op 22€.
Amerikanen - die hogere lonen krijgen en sowieso al weinig sales tax belastingen betalen - mogen maar liefst tot $800 invoeren zonder taksen, sinds 2016. Dat was trouwens nog een van de laatste beslissing van Obama. Daarvoor was het $200.
bruma schreef:Klopt en meestal vermelden ze dan de prijs vanuit hun standpunt (zonder hun winst) zodat zij eigenlijk niet frauderen.
Dat is wel degelijk fraude. De waarde van een goed is uiteindelijk hetgeen de koper eraan wil geven (inclusief BTW en taksen!). Men moet dan ook het bedrag dat de koper betaald heeft aangeven. Chinese exporters doen dit idd echter bijna nooit. Leuk voor consumenten misschien, maar iemand betaalt de prijs. Landen en bedrijven die zich wel aan de regels houden zijn hiervan het slachtoffer. Onze Vlaamse en Europese bedrijven dus, onze werkgevers.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Tim H. schreef:Tegenwoordig kan je ook veel laten opsturen vanuit Spanje en Duitsland
Dat het zo op aliexpress vermeld staat is geen garantie dat het ook uit die landen vertrekt. Ik verwacht hier al 3 weken iets uit Frankrijk, plots heeft het een CN-trackingnummer. (jammer genoeg was het voor de goedheiligman binnenkort :? )
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

. Welke inklaringsdienst riskeert z'n goede relaties met douane door constant te frauderen?
Eigenlijk geen enkele.

Maar ik wil best de verhalen aannemen die ik hoor al moet ik bij sommigen ook eens fronsen. Ik ken de juiste werking niet maar naar verluid zou verzenden via expresdiensten ‘no tax’ geven.

Het enigste wat ik kan verzinnen is dat ofwel de invoertax op voorhand betaalt word ( en die persoon dat niet weet) ofwel dat er iemand in de keten sjoemelt.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Als het wat duurder en riskanter is, kies ik vrij snel voor DHL en co. Douanekosten worden dan nog voor opsturen in orde gebracht.
Ook al gemerkt dat ze blijkbaar bij de douane massaal personeel aan het opleiden zijn of afgelopen paar maand zeer weinig geluk gehad :-D
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bij banggood al verschillende keren meer dan 50€ gekocht. Nog niks van douanekosten moeten betalen, maar zijn dan ook maar kleine elektronische spullen (ze zetten er prijzen op van totaal 10-20dollar). Tegenwoordig neem ik daar altijd Priority Air Mail, kost maar een paar euro ofzo. Hoe dat precies werkt geen idee, is dan reship vanuit Nederland. Geen douanekosten en binnen 10dagen geleverd. Als ge de gewone china post neemt, kan het zijn dat het met den boot komt. Dan moet ge 2 maanden wachten :lol:
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Mijn pakje was dus deze morgen mee. 52,02euro moeten betalen. 22euro kosten en 30,02euro btw.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik heb een paar jaar geleden eens een vraag tot inlichtingen gehad, en toen wist ik nog niet dat je het trackingnummer op Aliexpress kon opzoeken. Ze vroegen me toen een screenshot van de productbeschrijving waarop het artikel + de prijs duidelijk zichtbaar was zodat ze het konden identificeren. Ik heb ze een screenshot gestuurd van de bestelling waar ik al het langst op aan het wachten was (een IP camera van 18 eur of zo). Een dag later kwam de zending toe en dat waren een aantal relaiskaarten (die ik later had besteld en dus nog niet verwachtte), met samen een waarde van meer dan 100 eur. Dat was nu toch duidelijk zichtbaar dat dat geen camera was...
In ieder geval, niks moeten betalen.
Djrox
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2019, 18:28

Hoelang moet je wachten voor de douane antwoord geeft en wat heb je gestuurd ik moet een factuur doorsturen maar heb deze niet het was via AliExpress
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Gewoon screenshot sturen van je overzicht, deze week nog gedaan...
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Mijn ervaring ( en die heb ik wel)

Alle zendingen die via dhl , ups , fedex etc komen worden ALTIJD ingeklaard en moet je op betalen.
Die firmas rekenen een inklaringskost aan , zo tss 10€ & 20€ euro. Dus zet er genoeg mensen op en tel je winst.

Zendingen via bpost was vroeger lotterij , maar nu ook het gevoel dat de volumeuze pakketen sneller worden tegengehouden de laatste tijd .Ook hier ruiken ze de winst want hun kost is altijd 20€ extra voor het werk.
Modbreak:
tips om douanekosten te omzeilen, zijn hier een grens ;)
Een tip : voor grote bestellingen doe je dit in 2 orders , betaal je 2 keer de chinees , laat je 1 zending facturen met de totale shipping kost erbij (wat chinees betaalt) , als er dan betalingsbewijs wordt gevraagd kan je dit perfect tonen.

Vb je hebt 500 ballen nodig en deze kosten totaal 500€ . Dan betaal je de chinees 2 x 250€ . En laat hem facturen voor 250€ waar zijn shipping waarde er bij sta. De zending wordt geheel verstuurd, maar wordt belast op die 250€ . Vragen ze een betaalbewijs kan je hen dit ook tonen.
Deze werkwijze is moeilijk uit te leggen aan de verkoper , maar 1x hij het begrijpt.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hoe zit het in 2021?

Dan moet je btw op alles betalen...
€2 bestellen op ali, gaan ze dan ook hun €20 kost aanrekenen + daarop btw?
Btw wil ik betalen maar onderzoekskost forget it
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Het is op Europees niveau uitgesteld tot 1 juli 2021 wegens corona, maar ik heb nog geen expliciete bevestiging van een Belgisch uitstel. Je zal zien dat we uiteraard voor één keertje op tijd klaar waren voor deze maatregel :lol:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Dan heb ik nog even om een mooie voorraadje aan te leggen.

Maar is er al zicht op de uitwerking? Goederen + controlekost + btw?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Verkeerde naam, verkeerd adres onbekende trackingnummer voor mij.

Factuurtje van 70€ verzonden voor iets wat ik al een half jaar mis dan maar. Benieuwd wat het verrassingspakket is.

Het online platform is wel superhandig.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

bitbite schreef:Het is op Europees niveau uitgesteld tot 1 juli 2021 wegens corona, maar ik heb nog geen expliciete bevestiging van een Belgisch uitstel.
:bdaysmile: :bdaysmile: :bdaysmile:

En wees gerust, dit is EU-verordeningsmaterie dus het geldt ook voor België. Moest elk EU-land z'n eigen ding doen, het zou weer een zootje zijn.

We kunnen dan ook (minstens) 6 maanden tot 22 EUR importeren uit het VK zonder kosten :|
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Doktor Avalanche schreef:Heeft hier eigenlijk al iemand telefoon gehad van de duane?
Heb ooit zo 'n 10000 nfc kaartjes besteld, en zij (duane) vroegen of dit gewoon plastiek kaartjes waren of kaartjes met electronica in ;-); Heb dan maar gezegd gewoon plastiek...
Wim
Het Belgische probleem: een scanner is te duur, laat staan een tiental.
Anders konden ze de elektronica perfect zien op hun scherm.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

q-tec schreef:€2 bestellen op ali, gaan ze dan ook hun €20 kost aanrekenen + daarop btw?
Btw wil ik betalen maar onderzoekskost forget it
Zoals het er nu uitziet, zal elk pakketje BTW moeten betalen.
Bpost, om er eentje te noemen, rekent 12 euro aan voor alle inklaringen met een waarde van <150 euro (30 voor alles daarboven).
Ik heb nog nergens gelezen dat deze tarieven zouden veranderen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik vind dat het verdacht stil is rond die regeling.

In alle geval, de pakjes komen niet meer origineel aan, ze hebben allemaal een Belgisch label. Soms komen ze gewoon per 4 of meer in dezelfde verpakking aan, duidelijk herverpakt hier in België. (lap, zie nu topic https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&t=59532)

Ik vraag me af hoe ze die nieuwe BTW gaan doorrekenen en vanaf wanneer? Pakjes die voor 2021 besteld zijn en soms nog 2 maand onderweg zijn...

Nogal veel besteld de laatste weken owv die BTW prul dus alles op mijn wishlist versneld besteld.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Waarom denk je dat de Chinezen in allerijl een distributiecentrum aan t opzetten zijn in Wallonië en Vlaanderen. Anders valt hun hele business stil.
In Wallonië vermoedelijk al actief in Vlaanderen start binnenkort de bouw.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Vroeger kocht ik veel van DX.com - En ik ben eens gaan zien en ja; die bieden nog steeds de optie aan een verzekering af te sluiten.

Zie;
dx_com.jpg
Dat is dus geen ontwijking van taksen. Enkel dat indien je dat zou moeten betalen je door extra te betalen bij de bestelling je via de verzekering een tussenkomst gaat krijgen tot $40.
https://help.dx.com/index/info/aid/X_QBPIDX-frnkgg.html

Eigenlijk geen slechte oplossing. Hier is de meerprijs $2 op een bestelling van €308/$365.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

@bruma

En toch kun je (ondanks dat center in Wallonië) nog sneller bestellen via hun center in Tsjechië dan wanneer je België instelt.

Iets loopt daar nog niet perfect dus :-)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

WalterB1 schreef:Vroeger kocht ik veel van DX.com - En ik ben eens gaan zien en ja; die bieden nog steeds de optie aan een verzekering af te sluiten.

Zie;
dx_com.jpg

Dat is dus geen ontwijking van taksen. Enkel dat indien je dat zou moeten betalen je door extra te betalen bij de bestelling je via de verzekering een tussenkomst gaat krijgen tot $40.
https://help.dx.com/index/info/aid/X_QBPIDX-frnkgg.html

Eigenlijk geen slechte oplossing. Hier is de meerprijs $2 op een bestelling van €308/$365.
De max tussenkomst is 40$? Dat is amper 33euro.
Terwijl de extra (invoer) kosten >100euro zullen zijn.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

bruma schreef:Waarom denk je dat de Chinezen in allerijl een distributiecentrum aan t opzetten zijn in Wallonië en Vlaanderen. Anders valt hun hele business stil.
In Wallonië vermoedelijk al actief in Vlaanderen start binnenkort de bouw.
Zijn dat geen bonded warehouses?
Dat zou betekenen dat de inhoud ervan mss wel op ons grondgebied is (dus snellere delivery), maar dat het zich nog niet in de douanezone bevindt.
Maw bij het verlaten van het warehouse moeten de goederen alsnog gedeclareerd worden.
Dus tenzij die warehouses zelf de formaliteiten met de douane afhandelen, zal pakweg bpost nog altijd kosten voor de declaratie aanrekenen.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

ITnetadmin schreef:Zoals het er nu uitziet, zal elk pakketje BTW moeten betalen.
Bpost, om er eentje te noemen, rekent 12 euro aan voor alle inklaringen met een waarde van <150 euro (30 voor alles daarboven).
Ik heb nog nergens gelezen dat deze tarieven zouden veranderen.
Heb je dat wel eens gehad onder de 22 euro? Ik heb wel eens een bericht gekregen dat ze een pakket achter hielden omdat ze de waarde wilde weten en toen heb ik gemotiveerd dat de waarde onder de 22 euro was (met factuur). Maar dat is wel al weer wat jaren geleden.

Gevonden: https://www.bpost.be/nl/faq/wanneer-moe ... taal-ik-ze (dat is zo te zien alleen als je niet vrijgestelde producten besteld zoals alcohol, tabak en parfum).
ITnetadmin schreef:Zijn dat geen bonded warehouses?
Dat zou betekenen dat de inhoud ervan mss wel op ons grondgebied is (dus snellere delivery), maar dat het zich nog niet in de douanezone bevindt.
Maw bij het verlaten van het warehouse moeten de goederen alsnog gedeclareerd worden.
Dus tenzij die warehouses zelf de formaliteiten met de douane afhandelen, zal pakweg bpost nog altijd kosten voor de declaratie aanrekenen.
BTW betalen zou ik niet zo erg vinden, dat is ook niet zo veel meestal. Het zijn de administratiekosten van de postbedrijven die dat als service voor je regelen die de prijs opdrijven (vaak verdubbelen of erger).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

marzman schreef:BTW betalen zou ik niet zo erg vinden, dat is ook niet zo veel meestal. Het zijn de administratiekosten van de postbedrijven die dat als service voor je regelen die de prijs opdrijven (vaak verdubbelen of erger).
Ja.
Als die warehouses dat dus niet zelf doen, voor een prikje, dan zal het zoiezo nog door de postbedrijven moeten gebeuren.
En dan betaal je dus die zware (en vaste) kost er nog altijd bij, of dat warehouse nu in Belgie staat of in China.
Het enige voordeel van een bonded warehouse, in dat geval, is dat de verzending sneller kan, want de producten staan fysiek al in Europa (maar dus nog niet op vlak van douane).
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Weet ook dat de regels zullen veranderen. Oorspronkelijk al op 1 januari 2021, waarbij op alle goederen (ook < 22€) BTW moet betaald worden (+ eventuele kosten die daarmee gepaard gaan).
Is voorlopig wel met 6 maanden uitgesteld (onder druk van enkele landen die nog niet klaar waren om deze regel in de praktijk te brengen)
EDIT staat hier blijkbaar al :)

Ik zelf nog nooit last gehad, wel altijd on der 22€ gebleven.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”