posten op GuestBook met mijn ip

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
tafelpootje
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb een vreemd probleem.
ik beheer een site waar een gastenboek op staat, nu heb ik hetvolgende probleem, er is een post op het gastenboek die afkomstig is van mijn ip-adres maar ik heb die post niet gezet.
op de hoofdpagina is (enkele minuten voor de post) ook iemand gepasseerd met mij ip-adres...
ik zit hier thuis met een router zonder Wireless, de post zou gemaakt zijn door een win98 PC met ie6.0, nu ik gebruik bijna altijd Linux (en zeker voor die posts) als ik al win gebruik is het XP (om spelletjes te spelen)
mijn Pa heeft wel win98 op zijn PC staan maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat hij ie post heeft gezet...
iemand een idee hoe dit mogelijk is?

Alvast bednakt

Tafelpoot
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Omdat er het ongeloofelijke toeval is voorgevallen dat diegene die die post heeft gezet jouw IP-adres voorganger was? Lijkt mij een verschrikkelijk kleine kans, maar wie weet. Beetje voor de hand liggender zou zijn dat je pa gepost heeft? Of is de post echt zo raar :-).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ben je zeker dat het jouw IP adres is, en niet dat van een proxy server?
Vele sites die IP adressen loggen doen dit op de verkeerde manier en loggen in feite veel proxy IP's.
Als het een proxy is dan is het gewoon iemand die bij dezelfde provider is als jij.

Misschien best eens in je router checken wat je IP is en dat vergelijken met het IP in de logs van je site/gastenboek.
tafelpootje
Starter Plus
Starter Plus

dat het mijn ipvoorganger is is onmogelijk, ik heb dit ip-adres al meer dan een jaar (mijn router blijft altijd aanstaan dus kan ik geen nieuw IP krijgen) en ik werk niet met een proxy server (het is echt het ip-adres dat mijn router krijgt. ik ben eht speciaal voor jou nog eens gaan nakijken op de statuspagina)

Alvast bedankt voor de reacties... zijn er nog mogelijkheden? of moet ik concluderen dat ik gehacked ben?

Groetjes

Tafelpoot?
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Post je gastenboek hier anders eens :wink:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

tafelpootje schreef:dat het mijn ipvoorganger is is onmogelijk, ik heb dit ip-adres al meer dan een jaar (mijn router blijft altijd aanstaan dus kan ik geen nieuw IP krijgen) en ik werk niet met een proxy server (het is echt het ip-adres dat mijn router krijgt. ik ben eht speciaal voor jou nog eens gaan nakijken op de statuspagina)

Alvast bedankt voor de reacties... zijn er nog mogelijkheden? of moet ik concluderen dat ik gehacked ben?

Groetjes

Tafelpoot?

Je kan wel een nieuw IP krijgen, als de elektriciteit even uitvalt, als TN je gewoon een nieuw geeft, als ...
Maar de voorganger zou wel heel veel toeval zijn :/
Zoals dus al gezegd: zeker dat het geen proxy is?
Op http://ip.userbase.be kan je je ip achter de proxy zien (bij de meeste proxies), vergelijk dan nog eens je ips.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je IP nooit wijzigt is de kans op een hack natuurlijk wel groter ...

Alle 27 berichten van jou komen in elk geval inderdaad van hetzelfde IP-adres.
tafelpootje
Starter Plus
Starter Plus

het is wat ik zeg, ik heb al lange tijd (misschien al een jaar) hetzelfde ip
maar het probleem is ondertussen opgelost... twas mijn pa die op een of andere duistere manier aan de site was geraakt en der dus een berichtje had opgezet

:oops: :oops: :oops:
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

The most obvious reason is thé reason :).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
dbz
Starter
Starter

tafelpootje schreef:het is wat ik zeg, ik heb al lange tijd (misschien al een jaar) hetzelfde ip
maar het probleem is ondertussen opgelost... twas mijn pa die op een of andere duistere manier aan de site was geraakt en der dus een berichtje had opgezet

:oops: :oops: :oops:

Ja wadde, das ook een post voor niks

int vervolg even aan daddie gaan vragen wat hij uitspookt ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

dbz schreef:Ja wadde, das ook een post voor niks

int vervolg even aan daddie gaan vragen wat hij uitspookt ?

[OT]
En dit is een net zo nutteloze reply !
[/OT]
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”