honda4life, ik weet dat, jij weet dat, elke motorrijder weet dat.
Bij mij dus ook al gebeurd, 125cc, niet veel ervaring en de moment dat je denkt, nu heb ik het onder de knie na meer dan een half jaar rijden: Crash door een domme actie van een fietser. Zonder zeveren, 650 euro kosten voor gewoon neer te gaan zonder uw kleding en helm in rekening te brengen. Gelukkig niet in eigen fout.
Daarna motorrijlessen gaan volgen en met een volwaardige motor begonnen en dan zie je of merk je wel wat je fout doet. Heel veel 125cc rijders rijden bvb aan de rechter kant van de baan en dat is vragen om een ongeluk.
Als ik zie in mijn vriendenkring: 50% stopt al met rijden na enkele ritten omdat het hen niet ligt en omdat het te gevaarlijk aan voelt. Logisch, 20 per uur van een fiets is geen 70 per uur op een steenweg. Je moet dus wat karakter hebben en je moet volgens mij er echt wel ergens toe aangetrokken worden of het wordt niets. De eerste keer dat mijn vriend zijn 125 was gaan proberen kwam hij na 10 km nat tot op zijn vel van de motor gekropen. Zoveel schrik had diene en dat was iemand die zelfs kon driften met de auto en nooit bang had.
Na zijn 2e rit heeft hij een jaar stil gestaan en weer verkocht. Een andere vriendin van mij, 2 ritjes naar het werk, schrik gepakt op de grote weg, 125 weg en een 50cc bromfiets in de plaats want op het fietspad voelde ze zich een stuk veiliger.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eigenlijk, zoals je zelf schrijft, wil je weten of het je ligt. Koop een 2e hands voor onder de 1000 euro. Rij er mee. Ligt het je, koop je je zin en verkoop je je scooter voor ongeveer dezelfde prijs terug. Verlies je enkel de aankoop van je helm en de nummerplaat, al de rest krijg je bijna integraal terug. De kleding kan je iets of wat uitstellen, maar eigenlijk is deftige kleding wel een noodzaak en als je partner mee rijdt is het echt wel een behoorlijke som.
Nog even kleine aanvulling. Vespa4rent in Rotselaar, niet eens zover van Tienen. Halve dag 59 euro, hele dag 79 euro, 2 uur 35 euro, helm inclusief. Rij eens van daar tot bij je thuis en terug? Beste test denk ik.