spoor op internet

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik heb facebook, instagram, snapchat, whatsapp en noem maar op maar als ik op google naar mijn naam zoek is er veel minder te vinden van me dan bv mijn moeder.

Als ik men moeder opzoek weet ik waar ze werkt, waar ze woont en welk vast telefoonnummer ze heeft.

Ik moet wel zeggen dat ik zelf actief ervoor zorg dat op google niet teveel te vinden is van me.

Maar hoe kan dit dat mijn moeder zo te vinden is op google? Mijn moeder heeft geen instagram, geen facebook enzo
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Heeft misschien te maken met het feit dat ze nog een vaste telefoon heeft en op de site van Infobel staat...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ze heeft linkedin(wat ik niet heb), ze staat idd op infobel en op 1207 staat ze ook. Op vdab is ze ook te vinden en op de site van de werkgever is ze ook te vinden.

Ik ben enkel te vinden met een facebookpost van 2015, en een oude link naar mixcloud en thats it.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

boonpwnz schreef: Als ik men moeder opzoek weet ik waar ze werkt, waar ze woont en welk vast telefoonnummer ze heeft.
Mijn vermoeden is dat in het verleden men het niet zo nauw nam met privacy en internet, vandaar dat je van alles vind van oudere personen.

Ik vind wat je vind van je moeder nog meevallen. 2 jaar geleden zocht ik achter een persoon in zweden en vond een pak meer terug. Toen vond ik o.a. zijn rijksregisternummer en de auto's die hij in het verleden heeft gekocht, alsook de historie van werkgevers. En dat waren geen gegevens van facebook, maar van legitieme overheidssites.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

In Zweden heeft met een volledig ander idee over "privacy". Alle fiscale gegevens zijn daar ook openbaar. Je weet dus hoeveel je buur, collega, baas, ... verdient.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

R2D2 schreef:Je weet dus hoeveel je buur, collega, baas, ... verdient.
Dat is eigenlijk een vrij typisch Belgisch geheim waar werkgevers met plezier misbruik van maken.

Bij Telindus zat collega boven het gemiddelde voor zijn functie dus geen opslag. Ik zat onder dat gemiddelde en verdiende met dezelfde functie meer...
(de andere kant heb ik ook wel gehad. Zonder zelf te vragen bij manager, geen opslag -> je verdient al meer dan de rest. Vroeg me af waarom hij erover begon, had het ook niet echt nodig. Bleek dat ik meer dan 1k per maand minder verdiende... Tiscali is het bedrijf waarbij ik managers echt ben beginnen te wantrouwen :evil: ) Het geheim houden werkt echt niet in je voordeel (geheimen bijna nooit).
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

tien schreef:
R2D2 schreef:Je weet dus hoeveel je buur, collega, baas, ... verdient.
Is dat vandaag nog zo'n taboe?
Ik ken het loon van bijna al mijn collega's en omgekeerd. Niets wereldschokkends aan?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb al heel veel weg kunnen doen ondertussen via sites opzeggen en veroudere content verwijderen via google.

Alleen vind ik het raar dat als ik iemand heb geliked op instagram dit ook op google terechtkomt en niet onder het bedrijf instagram maar onder het bedrijf pictame.

Kent iemand pictame en weet iemand waar dit vandaaan komt?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

heist_175 schreef:Is dat vandaag nog zo'n taboe?
Ik ken het loon van bijna al mijn collega's en omgekeerd. Niets wereldschokkends aan?
In de overheid is het geen taboe en normaal... prestaties spelen daar ook niet echt mee.

In de privé liggen de zaken toch wel anders volgens mij... wat niet wegneemt dat de geheimdoenerij meestal in het voordeel van de werkgever is.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DarkV schreef:
heist_175 schreef:Is dat vandaag nog zo'n taboe?
Ik ken het loon van bijna al mijn collega's en omgekeerd. Niets wereldschokkends aan?
In de overheid is het geen taboe en normaal... prestaties spelen daar ook niet echt mee.

In de privé liggen de zaken toch wel anders volgens mij... wat niet wegneemt dat de geheimdoenerij meestal in het voordeel van de werkgever is.
Ik werk in de privé.
Ook van ex-collega's bij mijn vorige werkgever en van een heel aantal vrienden ken ik het loon. Gewoon om te vergelijken.
Zou de tijd van Het Grote Geheim niet achter ons liggen?
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

De kans bestaat altijd dat er een verbitterd persoon tussen zit, meer bezig is met wat anderen doen/hebben en voor onrust zorgt door te weten wat anderen verdienen.
Gelukkig & gezond 2022!
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Tja, anderzijds is het nog veel erger dat zijn grieven gebaseerd zijn op geruchten ipv op feiten.
Als je als bedrijf een transparant loonbeleid voert, waarmee ik niet bedoel dat alle data vrijelijk voor iedereen toegankelijk is - maar eerdere een verloning gebaseerd op merites en niet op uw gezicht, leeftijd of weet ik wat nog, dan heb je toch niets te vrezen van personeelsleden die lonen vergelijken?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”