RTT schreef:Proximus helpdesk/technische dienst kan geen deftig antwoord bedenken!
Het zijn dan ook moeilijke vragen hé
RTT schreef:Indien ik de vaste lijn laat overzetten naar een BBOX3V+:
- Werken mijn SIP-accounts (WeePee, OVH) dan nog?
Ja normaal wel. De SIP accounts staan op je Gigaset, dit werkt onafhankelijk van het SIP gebeuren op de B-box.
Als dat nu werkt, dan zal dat m.i. blijven werken.
Vooral omdat het Proximus VoIP gebeuren werkt via een apart VLAN (VLAN ID 20)
RTT schreef:- Kan ik mijn vast-Proximus-nummer (wordt dan eigenlijk een VOIP-nummer) als extra SIP-account opnemen in de Gigaset ... ?
Waarschijnlijk wel, op voorwaarde dat:
- je aan de VoIP login gegevens geraakt (waarschijnlijk via Mijn Proximus)?
- de Proximus ims server bereikbaar is via internet (VLAN 10)?
- je de VoIP account op de B-box3v kan uitzetten (je kan niet op 2 "verschillende" plaatsen aangemeld zijn).
Daar weet ik geen antwoord op .
RTT schreef:... in de Gigaset mét HD-kwaliteit?
- Indien niet, hoe kan ik dan met HD-kwaliteit bellen via Proximus?
- HD kwaliteit heb ja alléén als het volledige pad tussen jouw toestel en het toestel van de correspondent HD ondersteunt (als er dus onderweg geen transcodering naar G711 gebeurt)...
- De Gigaset ondersteunt wel HD (G722), dus als het voorgaande werkt zou je in HD kunnen bellen.
- De Bbox3v+ zelf ondersteunt ook HD. Als je dus een gepaste DECT handset gebruikt op de Bbox3v+ (DECT basis), zal je in HD kunnen bellen