Tele2 lanceert ADSL-breedbandaanbod

Nieuws omtrent telecom
Eddy
Member
Member

Anonymous schreef:
Eddy schreef:Natuurlijk zijn er maar 2 netwerken wie anders heeft zo'n ondergronds kabelnetwerk dan belgacom of telenet niemand toch;

Hé Eddy, als je bij gelegenheid eens over een grote baan loopt (Frankrijklei in A'pen bvb.) moet je eens naar beneden kijken. Je komt verschillende mangaten tegen van, ja, idd. Belgacom en Telenet, maar ook, idd. Versatel, Colt, en andere operatoren. Er ligt veel meer onder de grond dan je zou vermoeden. Denk eraan de volgende keer dat je een wegomlegging moet volgen :wink: .
Greetz
Patrice

Dat zal dan wel heel plaatselijk zijn en hoe denk je dat versatel zijn kabels (als er al zijn?) aansluit? Bij mijn weten bestaan er enkel ATMK's van Belgacom
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Het probleem is niet dat er geen kabels liggen van andere leverancies (Versatel heeft zijn eigen glasvezels liggen door een groot deel van Belgie) maar dat het laatste stuk tussen klant en centrale van een partij is. De last-mile vervangen door een concurrent is nogal duur dus vandaar dat Europa ooit besloten heeft dat dat stuk moet worden vrijgegeven.

Overal in Europa werkt dat behalve hier...
Nederland: adsl vanaf 15 euro per maand, adsl2+ vanaf 40 euro per maand
Frankrijk: idem

Moest nu eindelijk het BIPT eens echt wat gaan doen zouden ze ook telenet moeten verplichten de local-loop te verhuren tegen kostprijs+9% rendement.
(zelfde voor Belgacom natuurlijk, deze verhuren wel, maar tegen de hoge prijs)

Of het eens echt goed doen, overal glasvezel aanleggen, en laten beheeren door een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk. Dan kan Belgacom, Telenet, Verstatel etc daar hun klantenverbindinen over laten lopen.
Zo'n nationaal glasvezel uitrol zou ongeveer 8 miljard euro kosten voor heel Belgie. Das slechts een keer goed belasting innen van alle ondernemeningen ;)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Braincel schreef:Weet het van de datalimiet maar toch voor de rest is dit niet slecht voor 29.95 euro in ieder geva een isp bij.

tja ene met dezelfde visie als de meeste en met een volume poletiek.. ipv iets nieuws te doen..
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

ik snap dat niet adsl2 zou zo simpel over te zetten zijn, waarom dat ze dit niet doen pff
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:ik snap dat niet adsl2 zou zo simpel over te zetten zijn, waarom dat ze dit niet doen pff

Simpel, ADSL2+ lijnkaarten kosten geld, en op dit moment is er door gebrek aan concurrentie geen haast mee.

De enige reden dat BC VDSL invoert is voor digitale TV en om op te kunnen tegen Telenet.

Kijk voor dit geval maar eens naar Nederland. Daar rolt Versatel nu zeer snel een ADSL2+ netwerk uit, om hun voetbal uitzendingen te kunnen doen.
( 20 Mbps down, 1 Mbps, geen limiet, 40 euro per maand incl. voetbal en tv)
Door deze aktie is ook KPN gedwongen om versneld ADSL2+ in te voeren. (in plaats van VDSL waar KPN onderzoek naar deed)

Dus moest morgen Telenet een standaard abo op bijv 16 Mbps zetten met 40 GiB limiet zou Belgacom snel volgen met ADSL2+.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

bah dat ze concurentie druk eens wat op schroeven gvd .. anders zijn we in duizend jaar nog op adsl..

ik vraag me af of een gewoone sub provider die kaarten verandering niet kan aanvragen voor zijn klanten betaal graag de setup fee :p tenzij het een paar duizend euro is eh :p
gast

ja telefonieprijzen

kan men misschien eindelijk werk maken van de internet prijzen ?

in het buitenland betaalt men 14,90 euro voor Adsl + 9,90 voor onberpte telefonie

das euh ... minder dan de helft tot 1/3 van de prijs van de huidige operatoren
dbz
Starter
Starter

Is er een tele 2 support site ?

op hun eigen website heb ik geen link of support kunnen vinden
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

dbz schreef:Is er een tele 2 support site ?

op hun eigen website heb ik geen link of support kunnen vinden

Waar zou je support over willen hebben?
CronoS
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Toch jammer.. in Nederland heeft Tele2 ook net ADSL geintroduceerd, ook met veel tv reclame erbij...
Daar is het 2 mbit voor bijna 30 euro, maar dan geen datalimiet...
Keen
Starter
Starter

AL iemand ervaring met die ADSL van Tele2
pluppie
Member
Member

Wat niemand ziet, is dat het een soort van koppelverkoop is voor hun telefoondiensten. Je moet ook tele2 telefoon nemen, anders betaal je 5 euro per maand meer. En dan zit je natuurlijk aan de prijs van de concurrentie. Tele2 is voor mij absoluut te mijden.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Da's geen koppelverkoop. Koppelverkoop is als je verplicht bent het ene te kopen om het andere te krijgen. Hier is hoogstens sprake van een "korting" op je Internet als je de telefoon ook bij hen neemt.

Het beste voorbeeld van koppelverkoop is BelgacomTV. Je moet een Skynet ADSL abbo nemen om BGC TV te kunnen kijken. Bij Tele2 hoef je geen telefoonklant te zijn om Tele2 ADSL te nemen.
GeertAki

Heeft er al iemand ervaring met TELE2 ADSL?

En waar blijft de agressieve marketing van Tele2? Ik wil enkele maanden gratis hé, voor ik overstap :lol:
amyas
Starter Plus
Starter Plus

ik wacht geduldig op: "tele2 heeft nu meer marktaandeel dan belgacom"
waha! :|
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

qless schreef:Of het eens echt goed doen, overal glasvezel aanleggen, en laten beheeren door een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk. Dan kan Belgacom, Telenet, Verstatel etc daar hun klantenverbindinen over laten lopen.
Zo'n nationaal glasvezel uitrol zou ongeveer 8 miljard euro kosten voor heel Belgie. Das slechts een keer goed belasting innen van alle ondernemeningen ;)

Ze zouden da me het huidige netwerk ook al mogen doen, dan zou ge al geen 2 weken moeten wachten tot Belgacom zin heeft om zich moe te maken.

Het zou zeker de moeite zijn om het aan de bevoegde minister op te sturen ( & in te hameren ). :twisted:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Robbe schreef:
qless schreef:Of het eens echt goed doen, overal glasvezel aanleggen, en laten beheeren door een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk. Dan kan Belgacom, Telenet, Verstatel etc daar hun klantenverbindinen over laten lopen.

Ze zouden da me het huidige netwerk ook al mogen doen, dan zou ge al geen 2 weken moeten wachten tot Belgacom zin heeft om zich moe te maken.

Het zou zeker de moeite zijn om het aan de bevoegde minister op te sturen ( & in te hameren ). :twisted:

voor belgie zou dat een peulschil zijn denk ik als je kijkt naar wat ze aan de antwerpse ring hebben uitgegeven ..
deej
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:voor belgie zou dat een peulschil zijn denk ik als je kijkt naar wat ze aan de antwerpse ring hebben uitgegeven ..

Hoeveel hebben ze daar dan aan uitgegeven?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Deej_1977 schreef:
Ofloo schreef:voor belgie zou dat een peulschil zijn denk ik als je kijkt naar wat ze aan de antwerpse ring hebben uitgegeven ..

Om de leefbaarheid en de mobiliteit in en rond Antwerpen te verbeteren, ontwikkelde de Vlaamse Overheid het Masterplan Mobiliteit Antwerpen. Het werd op 15 december 2000 door de Vlaamse regering goedgekeurd.

Het Masterplan is een initiatief van de Vlaamse Overheid, in samenwerking met de stad Antwerpen, de provincie Antwerpen, de NMBS en De Lijn. Het voorziet in een hele reeks belangrijke projecten en infrastructuurwerken. Alles samen gaat het om een investering van circa 3 miljard euro (excl. BTW). Tegen 2015 moet alles rond zijn.

Vanop http://www.antwerken.be/masterplan/wat.aspx

Het zal natuurlijk wel wat meer zijn, maar ik vermoed niet dat het tot 8 miljard zal oplopen. :) Of toch?
deej
Elite Poster
Elite Poster

Thanks Maglor 8)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Deej_1977 schreef:

hmm .. denk dat ik miljoen met miljard verward heb sorry ..

dacht dat het 280 miljard was maar het was 280 miljoen euro .. lijkt me ook nog een onrealistisch bedrag ook 280miljard .. lol moet toch echt moe geweest zijn..
deej
Elite Poster
Elite Poster

btw het spel is begonnen, de eerste Tele2ADSL reclamespots zijn er :D.
Zerror
Member
Member

Nu maar hopen op zoveel mogelijk klanten die overstappen. Zodat BGC wel iets moet ondernemen. (Hogere limiet, snellere verbinding, ...)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Zerror schreef:Nu maar hopen op zoveel mogelijk klanten die overstappen. Zodat BGC wel iets moet ondernemen. (Hogere limiet, snellere verbinding, ...)

overstappen het is gvd het zelfde abonnement als ik u was zou ik niks overstappen ten eerste je zit weer een jaar aan iets vast terwijl je nu bewegings vrijheid hebt, .. en het is maar een beetje goedkoper sorry als je van adsl go abonnement naar dit moet overstappen vind ik het heel triest dan weet ik betere providers ze .. of interresantere aanbiedingen.. tuurlijk laat niet uit dat je bijna 10 euro minder betaald voor het zelfde abonnement voor de mensen die tevreden zijn met 10gig is het natuurlijk dan weer wel interresant..
mws
Starter Plus
Starter Plus

Het kost je 1€ per extra gigabyte die je ectra verbruikt.
Tevens ook even melden dat ik zeer tevreden ben over de omschakeling.
Prima service bij TELE 2.Dit kan ik helaas niet zeggen van SCARLET, niks als problemen na het aangetekend opzeggen.(Niks gehad !!!! , vinden het niet terug , weet ik niks van enz zijn de antwooorden die ik kreeg na telkens +-
25 a 30 minuten wachttijd !!!!!
Marc Waelbers
Gast

Heb ze daar bij Tele2 net aan de lijn gehad. Zeer vriendelijk, maar wel lang wachten aan de lijn (10 à 15 min). Na 2 maanden betaal je dus wel degelijk € 34,90 tenzij je gebruik maakt van de preselectie dienst. Maar die is toch gratis?
boxrox
Plus Member
Plus Member

gvd, ik ging naar de site van tele2, en zag dat ze een 2mb verbinding zonder limiet voor 30€ gaven. ik vol euforie bijna aan de telefoon, tot ik zag dat het tele2.NL was :oops:

en op .be is er natuurlijk een 10gig limiet :roll:

en wij mogen wel betalen voor de modem en in nederland krijgen ze die erbij :evil: dat is pure discriminatie
GeertAki

Heeft er al iemand ervaring met dit abonnement, want de agressieve reclamecampagne blijft echter uit. Geen gratis maanden abonnement, noppes.

Wat zijn de snelheden van dit netwerk en zou dit zo blijven door de overname van Versatel?
gast

zeg eigenlijk is dit wel een abonnement dat onbeperkt is.
10gb download
1€ per extra gb en na 5€ te betalen is het zonder limiet dus 5€ extra betalen voor zoveel binnen te halen als je wilt.

en als je goed kijkt op de site is upload direct onbeperkt.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Deze topic gaat over het gewone Tele2 ADSL abonnement, niet over het nieuwe All-In.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Anonymous schreef:Good topic! Very useful :):)

En een al even nuttige reply :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”