Allen
Ik zit momenteel bij Scarlet Trio (met BBOX2), en zal wegens te trage internetsnelheid en te hoge ping overgaan op een abonnement (TV+ Internet+ vaste telefonie?) van Proximus. Ik twijfel nog om al dan niet een vaste lijn te behouden (gebruik ik bijna enkel om oproepen te ontvangen op mijn bestand vast nummer). Daarom had ik gedacht om een OVH SIP account met behoud van nummer te nemen.
Om het een en ander uit testen heb ik nu reeds een OVH sip account (1,2 euro per maand) genomen (met nieuw nummer). Ik heb nog een oude IP- telefoon, nl. Gigaset C450 (RJ45 kabel + ethernetkabel). Mijn Scarlet telefoon is via de RJ45 aangesloten (en in BBOX2 als lijn 0 geconfigureerd). Echter het lukt mij niet (zie figuur) om de parameters (in de BBOX2 of in de Gigaset) in te geven om mijn lijn 1, dus de OVH- account te activeren. Ik kan blijkbaar enkel telefoonnummer, usernamen en paswoord ingeven.
Wie kan mij helpen?
OVH voip en Scarlet
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Toen ik lang geleden nog een Bbox2 had, gebruikte ik volgende instellingen om een analoge telefoon met OVH te gebruiken: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p460459
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Hier al jarenlang gebruiker van PX Start en OVH (zie onderschrift). Testen kan ook gebeuren met Linphone bijvoorbeeld vanop je PC, laptop, tablet of smartphone...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Los van de VoIP vraag, zou ik toch nog eens informeren of je echt een hogere snelheid (en/of betere ping) zal krijgen als je overstapt van Scarlet naar Proximus. Ze gebruiken namelijk beide hetzelfde netwerk.De Leeuw schreef:Ik zit momenteel bij Scarlet Trio (met BBOX2), en zal wegens te trage internetsnelheid en te hoge ping overgaan op een abonnement (TV+ Internet+ vaste telefonie?) van Proximus.
- Check welke snelheid je kan verwachten op jouw adres
- Een b-box2 is verouderd, en daarmee zal je bij Proximus (in het beste geval) op 70/20 profiel krijgen
Bij Proximus kan je een pack "Internet + TV" krijgenDe Leeuw schreef:Ik twijfel nog om al dan niet een vaste lijn te behouden (gebruik ik bijna enkel om oproepen te ontvangen op mijn bestand vast nummer)
Hou er rekening mee dat het porteren van een nummer van een telefoonlijn waarop Internet geleverd wordt, niet altijd probleemloos verloopt.
In de tab "General" kan je de SIP server ingeven (zie antwoord raf)De Leeuw schreef:Echter het lukt mij niet (zie figuur) om de parameters (in de BBOX2 of in de Gigaset) in te geven om mijn lijn 1, dus de OVH- account te activeren. Ik kan blijkbaar enkel telefoonnummer, usernamen en paswoord ingeven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Probeer eerst te achterhalen welke snelheid de lijn kan leveren,
hier Proximus lijn die de helft levert van wat technisch mogelijk is.
hier Proximus lijn die de helft levert van wat technisch mogelijk is.
Thanks a lot.
@Raf1: ik wil gewoon mijn analoge telefoon behouden (via Scarlet); en surplus wil ik de sip account activeren op dezelfde telefoon. De Gigaset C450IP ondersteunt dit (langer duwen op telefoonnummer en je kiest sip account, kort duwen en je kiest Scarlet account).
Heb op verschillende momementen Oakla speedtest gedaan, met gemiddelde waarden : ping 24 ms; 6,5 Mbs/ downloadsnelheid en 4 Mb/s uploadsnelheid bij Scarlet; is voor mij veel te traag.
Ziehier in bijlage mijn configuratie dan via de Gagaset- helaas lukt het niet om mij te registreren. Kan iemand mij helpen?
@Raf1: ik wil gewoon mijn analoge telefoon behouden (via Scarlet); en surplus wil ik de sip account activeren op dezelfde telefoon. De Gigaset C450IP ondersteunt dit (langer duwen op telefoonnummer en je kiest sip account, kort duwen en je kiest Scarlet account).
Heb op verschillende momementen Oakla speedtest gedaan, met gemiddelde waarden : ping 24 ms; 6,5 Mbs/ downloadsnelheid en 4 Mb/s uploadsnelheid bij Scarlet; is voor mij veel te traag.
Ziehier in bijlage mijn configuratie dan via de Gagaset- helaas lukt het niet om mij te registreren. Kan iemand mij helpen?
plots heb ik volgende email ontvangen van OVH : Acceptation de votre procédure de validation de compte client pour la téléphonie
en nu werkt alles wel perfect (zonder dat ik configuratie heb aangepast); blijkbaar gebeurt er aan de kant van OVH toch nog een manuele validatie en dan pas zetten ze de lijn open...
blijft de vraag voor inkomende oproepen; zal als Scarlet mijn publiek ip adres verandert ik nog inkomende oproepen blijven ontvangen?
en nu werkt alles wel perfect (zonder dat ik configuratie heb aangepast); blijkbaar gebeurt er aan de kant van OVH toch nog een manuele validatie en dan pas zetten ze de lijn open...
blijft de vraag voor inkomende oproepen; zal als Scarlet mijn publiek ip adres verandert ik nog inkomende oproepen blijven ontvangen?