vandaag rond -+16 u gebeld door een zeer slechte lijn en ook een persoon die begin met i'm calling in name of telenet about your internet.
Was mijn moeder die opnam omdat ze er niks van snapte. Had het direkt door. Veel verder dan deze enkele Engelse zin is ze niet geraakt.
Heb wel gebeld naar telenet en daar naar de dienst internet. En vertelde daar kort mijn verhaal maar waren al op de hoogte zou moeten al moesten gestopt zijn. Wat niet zo is. Telenet of microsoft bellen u zelf zeer zleden of zeg maar nooit op en telenet zeker al NIET IN HET ENGELS.
Mensen wees gewaarschuwd verwittig telenet en liefst emt het nr er bij .
gebeld in ht engels door zogezegd telenet.be
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Also, die telefoonnummers worden gewoon gespoofed, dus dat nummer doorgeven naar Telenet zelf haalt ook geen zier uit.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Phishing en andere manieren van oplichting via telefoon blijft toch wel een probleem.
Zo kreeg ik vorige week een SMS zogezegd van BNP Paribas dat mijn rekening in quarantaine staat vanwege verdachte inlogpogingen en ik via een bepaalde URL hem terug moest activeren. De URL was iets in de aard van: rekening-activeren.website (wist niet eens dat zo'n TLD bestond). Ik kan me wel inbeelden dat toch vrij veel mensen, zeker ouderen, totaal niet doorhebben wat hier aan de hand is.
Zo kreeg ik vorige week een SMS zogezegd van BNP Paribas dat mijn rekening in quarantaine staat vanwege verdachte inlogpogingen en ik via een bepaalde URL hem terug moest activeren. De URL was iets in de aard van: rekening-activeren.website (wist niet eens dat zo'n TLD bestond). Ik kan me wel inbeelden dat toch vrij veel mensen, zeker ouderen, totaal niet doorhebben wat hier aan de hand is.