kan niet aanmelden op dell laptop

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

nadat ik (zie andere post) genoodzaakt was een ander outlook account + paswoord te nemen had ik voor dat paswoord mijn passwoormanager (keeper) een randon paswoord laten genereren. IK had er niet bij stilgestaan dat er 1 speciaal karakter in zit een grote O met een streepje door Ø. Ik heb hier thuis een dell laptop met w10 home op en daar meldde ik me tot gisteren aan met een lokaal wachtwoord, maar bij de settings heb ik dat zitten veranderen naar aanmelden met ander wachtwoord maar het lukte me aanvankelijk niet om met het dell toetsenbord Ø te typen. Het lukte door er een extern toestenbord aan te koppelen maar ny geeft hij weer dat hij mijn referenties niet kan verifiëren.

Is er toch een manier om in mijn laptop te geraken zodat ik dat in de settings terug kan wijzigen in....iets simpelers om aan te melden.

Op mijn imac heb ik ook w10 home geinstalleerd en daar hetzelfde microsoft account aan gekoppeld maar daar heb ik voor pin-code als inlogkeuze gekozen.

update: ik denk dat ik weet wat het probleem is. omdat ik gisteren gekozen heb om aan te melden met mijn microsoft account gaat hij dat ingevoerde wachtwoord nooit kunnen verifiëren want de laptop (dell xps zonder ethernetpoort) is in deze fase nog niet verbonden mijn mijn thuis wifinetwerk.

Hoe lost men zo iets op?? ik denk zelfs als het een laptop met ethernetpoort was en ik een kabel had aangesloten dat het nog niet zou werken

update: nee sorry laptop is toch al verbonden zie ik nu
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Omdat ik niet meer in mijn dell laptop geraakte besloot ik een reset te doen zodat de windows terug werd geinstalleerd zoals het was toen hij werd geleverd maar nadat dit proces voltooid is kreeg ik een foutmelding dat windows niet gevonden kan worden opstartpartitie of zo. Nu zit de laptop in een lus waarbij hij enkel het scherm supportassist toont waar hij een hardwarescan doet of ik kan ook in de biossettings gaan maar wat ik daar ook doe en hem herstart, hij blijft opstarten in de modus om de hardware te scannen. Is de dell laptop nu helemaal om zeep er waar kan ik terecht. Werd rechtstreeks via dell website belgie aangekocht met w10 home erop

Update: f12 boot stond op efi gezet op legacy heropgestart gaf dat er geen boot aanwezig was terug f12 terug op efi gezet gereboot dan zag ik het blauwe windows logo maar helaas terug geen boot aanwezig

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Als je toch gaat herbeginnen, download dan de ISO van de MS website. Zet deze op een USB stick en start daarmee op, herinstalleer dan je W10 vanop de USB.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

StarWing schreef:Als je toch gaat herbeginnen, download dan de ISO van de MS website. Zet deze op een USB stick en start daarmee op, herinstalleer dan je W10 vanop de USB.
En wordt die windows dan automatisch geactiveerd? Weet MS dat dat over een laptop gaat waar een licentie aan vast zit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
profke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

je bent zeker dat die "o met streepje" niet gewoon cijfer nul is?
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

bartman schreef:En wordt die windows dan automatisch geactiveerd? Weet MS dat dat over een laptop gaat waar een licentie aan vast zit?
Normaliter geen probleem.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

profke schreef:je bent zeker dat die "o met streepje" niet gewoon cijfer nul is?
In Lastpass wordt de nul inderdaad op die manier voorgesteld.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”