De absurditeit van een 10GB limiet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

ik vind persoonlijk de 10gig limiet ook belachlijk .. maar het sterkste argument in deze thread is wel degelijk dat 95% van de breedband gebruikers er gewoon geen zak om geven.

mensen die veel traffiek veroorzaken zijn zeer zeker in de minderheid.
als ik rondom mij kijk, mensen met bijvoorbeeld telenet, die geraken nog niet aan 10% totale volume .. waarom ? zij surfen voor af en toe eens iets op te zoeken of een mailtje te versturen.

soit... laten we het positief bekijken, Telenet heeft een online gameshop en PCTV. (andere providers misschien ook maar doet er eigenlijk niet toe.)

ik weet nog in de test fase van pctv kon je naar enkele kanalen gratis kijken, waaronder bv. MTV live ofzoiets en bij de faq stond duidelijk dat de traffiek van de stream niet bij je meter werd opgeteld.. aha positief ! .. guess again ..

nu dat PCTV al ff gelaunched is word het wel degelijk bij de meter gerekent, en misschien is dit nog zo slecht niet.

de enigste manier volgens mij om van limieten naar bv. FUP te gaan, en dan heb ik het over de grote spelers, telenet ... skynet, is door een meerderheid van abbonees te hebben die te kort komen met de beschikbare limiet. dan word er misschien iets aangedaan. eerder zeker niet. waarom zoude ze?

Dus imho dingen zoals PCTV en die game shop zijn stappen in de goede richting .. want zolang er niet echt genoeg LEGALE content is om grotere limieten te rechtvaardigen gaat het niet gebeuren.

8/10 (als het niet meer is) die klaagt over limieten heeft thuis een map liggen met enkele honderden divx films (ofzoiets in die slag) en zeg niet dat het niet waar is.

en al bij al blijft dit illegaal, dus ja je kan je verhaal verdedigen met game demo's en movie trailers .. maar die gigantische game demo's die gementioned zijn komen niet elke dag uit. etc etc

het aanbod is er simpelweg niet omdat de vraag te klein is... spelers zoals Realdsl mikken enkel op een markt niche.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

@ whatever, je zegt msch het verdedigen met legale downloads, maar ik haal dat wel degelijk met legale downloads hoor, ik vol enkele gratis serietjes zoals the_scene & red vs blue, luister redelijk wat naar online radio en een update van linux kan ook nog eens wat in beslag nemen, nog eens een maandelijkse demo hoeveelheid van 1gb (wat zeker nie overdreven is) en ik kan je verzekeren dat je de 10gb met gemak haalt.

Maar goed, dit blijft een oneindige discussie tussen de mensen die genoeg hebben met 10gb en mensen die niet genoeg hebben die legaal downloaden (of beweren dat ze legaal downloaden)
ik wil ook niet dat ze bij belgacom of telenet onmiddelijk een fup ofzo invoeren, maar ik wil gewoon een verhoging van de limiet tot een reeële limiet zoals bv 30-40gb.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Legaal of illegaal denk dat je bij iedere belg op zijn computer kijkt je wel wat vind .Het is nu eenmaal zo dat de meeste dingen in volume toenemen
en isps vasthouden aan een idd belachelijke limit waar je ofwel blokjes kan
bijkopen of wel automatisch per gig bij betalen,brengt wel goed veel op
denk ik maar kan niet blijven duren.
10/15 Gig is belachelijk hoe je het ook draait.
Diegene die dat voldoende vinden gebruiken hun internet niet volledig.
Als je begint te streamen zowel video of audio,een gameserver draait kom je er zelfs niet met 40 gig en dan spreken we nog niet over legaal of illegaal downloaden.
Maar het ligt in jullie handen ik heb het opgelost door naar een provider over te stappen met FUP met een realistisch gemiddelde.
Zijn er ook enkele die 50 gig geven dus er is nog wel keuze.
Ik hoor zelf dan ook bij die 5% die niet tevreden was van die zakkenvullers praktijken en hoor niet bij die 95% die tevreden is met 10 gig.
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

ikzelf ben overgestapt naar Realdsl (still waiting ! )

dus ik volg je, maar ik moet wel zeggen ik zou gerust 80-100€ per maand willen ophoesten voor mijn telenet verbinding zonder limieten. want die snelheid die vind je toch nergens anders terug. en ik vrees een beetje dat het zwaar aanpassen gaat zijn eens ik realdsl heb.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

wh4t3v3r schreef:ikzelf ben overgestapt naar Realdsl (still waiting ! )

dus ik volg je, maar ik moet wel zeggen ik zou gerust 80-100€ per maand willen ophoesten voor mijn telenet verbinding zonder limieten. want die snelheid die vind je toch nergens anders terug. en ik vrees een beetje dat het zwaar aanpassen gaat zijn eens ik realdsl heb.


Voor die 80-100€ per maand kan je eigenlijk je Telenet abo behouden in combinatie met RealDSL ;)
En als je dan nog meer dan 1 PC hebt kan je met de ene 'leechen' aan ADSL speed, terwijl je met de andere aan Telenet speed surft.

Een ander voordeel van een aparte leech PC is dat het niet zo opvalt dat het trager gaat, omdat je er niet heel de tijd naar zit te kijken 8)
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Is wel even aanpassen maar wie zegt dat realDSl binnenkort geen Vdsl
gaat aanbieden enfin dat hoop ik toch ;)
Downloadsnelheid is wat lager op het moment maar je went daar vlug
aan en het weegt niet op tegen die limiet die je anders hebt.
Loop zelf steeds rond de 300kilobyte valt dus wel mee.
En je kan perfect kabel en adsl samen laten lopen voor 100 euro idd.
NickDC
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 dec 2004, 00:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik zit al over men 10 giga limit met 3 volume packs sinds gisteren, en we zijn nog maar de 8ste ..
Misschien moet ik toch maar eens die realdsl proberen.
Maar als er dan problemen zijn, kan ik aleen maar bellen, en niet om de hoek gaan en bij belgacom gaan binnen wandelen zoals ik nu kan doen ..
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

mja twee internet verbindingen is misschien een beetje overkill hehe 8)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

wh4t3v3r schreef:mja twee internet verbindingen is misschien een beetje overkill hehe 8)

Ik ken er anders die gewoon 2 telefoonlijnen hebben met 2 verschillende ADSL-syncs ...
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb het mij zo opgelost hier thuis. Ik kon niet niet meer uploaden, downloaden wanneer ik dat wilde dus heb mijn broer gepushed zodat hij zijn eigen internetverbinding zou nemen. Hij is een fervent gamer en lag staat niet in zijn woordenboek. Is wel nogal een dramatische oplossing maar ik kan tenminste doen wat ik wil, wanneer ik dat wil. :P

Hij heeft Telenet en ik Skynet. Problems solved! :P
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

wh4t3v3r schreef:ik weet nog in de test fase van pctv kon je naar enkele kanalen gratis kijken, waaronder bv. MTV live ofzoiets en bij de faq stond duidelijk dat de traffiek van de stream niet bij je meter werd opgeteld.. aha positief ! .. guess again ..


MTV Live kon je WEL bezien zonder dat de trafiek ervan meetelde, maar dan wel het constant gestreamde (multicast)
Het werd namelijk ook via unicast doorgestuurd voor mensen die de unicast niet konden ontvangen (bv. firewall die te straf staat ofzo) en bij die rekende het dan wel mee voor de telemeter ...

En voor het hele PCTV: hier zou mogelijks verandering in komen met de nieuwe telemeter (exacte datum nog onbekend, maar het zou volgens telenet nog in de warme periode van dit jaar zijn), dat dit volledig niet meer meeteld voor de telemeter ...
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

...maar het zou volgens telenet nog in de warme periode van dit jaar zijn...

Dus volgend jaar misschien pas, want ik zie dit jaar nog weinig warme periodes :p ?
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

Afbeelding
de pispaal <<
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

picture@akira= :drool:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”