ICT-optimist zet tv uit

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Internetters met een snelle verbinding kijken wekelijks twee uur minder tv dan mensen zonder toegang tot internet. Degenen met een inbelverbinding kijken 1,5 uur minder naar het kastje. Verstokte ICT-liefhebbers zetten de televisie het vaakst uit.

Dat blijkt uit een onderzoek van Forrester. Het Amerikaanse instituut bestudeerde het surf- en kijkgedrag van een kleine 70.000 mensen in de VS en Canada. Breedbandgebruikers in genoemde landen kijken gemiddeld 12 uur per week naar tv. Mensen die geen internet hebben doen dat gemiddeld 14 uur.

Het is niet voor het eerst dat werd vastgesteld dat internetgebruik ten koste gaan van het aantal uren dat voor de tv wordt doorgebracht. De studie van Forrester graaft evenwel dieper. De onderzochte mensen werden namelijk onderverdeeld in de categorieën 'technologie optimist', 'technologie pessimist' en 'ongebonden netwerkers'. De laatste groep heeft al vijf jaar een netwerk thuis, is in het bezit van een laptop en kijkt slechts 10,8 uur per week televisie.

In de studie worden technologie optimisten gedefinieerd als mensen die verwachten dat ICT het leven zal veraangenamen, terwijl pessimisten denken dat de technologie van negatieve invloed zal zijn. Er zijn iets meer pessimisten dan optimisten: 51 tegenover 49 procent. Het zal niet verbazen dat optimisten veel sneller streaming media en online ruildiensten zullen gebruiken. Ook kijken ze vaker dan de pessimisten naar weblogs. Pessimisten zetten daarentegen vaker de televisie aan.

Bron: Telegraaf
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als ik aan 5u TV op een hele week kom, dan zal het veel zijn. Er is gewoon niks op. Waar ik naar kijk is het nieuws en dat is het zowat. De rest van de tijd kun je mij op m'n kamer vinden met m'n IRC-client open :p
Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Inderdaad, het nieuws en voor de rest nauwelijks nog iets (misschien af en toe een goede docu ofzo). Het is zelfs zo aan het worden dat ik het nieuws meepik van de radio en indien ik nood heb aan beelden, dan ga ik ze op internet zoeken (mijn tv is deze week nog niet aangeweest!)
NuKeM
Zerror
Member
Member

Het Journaal, 24 destijds en soms een film. Daar stopt het dan ook.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik kijk heel veel TV, als ze daaronder verstaan een seizoentje SF dat eerst geript is naar xvid en daarna tergend traag via p2p is binnen gekomen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik kijk TV als die aanstaat en ik er langs wandel. De weinige keren dat ik er al langs wandel dan.
Er zijn waarschijnlijk wel weken dat ik geen 2 uur TV kijk :).
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik kijk enkel nog naar sport op tv. Vroeger keek ik elke dag naar het nieuws, mr ik moet me er op betrappen dat dit nu feitelijk niet meer zo is. Er zijn genoeg andere kanalen om op de hoogte te blijven. Betere kanalen, want ik ben niet zo geinteresseerd in het nieuws vanonder de kerktoren.

Nog een minpunt waarom je niet naar het nieuws zou kijken, nl. een reporter ter plaatse! "Wat is er daar gebeurd?" "Wel, zoals je kan zien, is het hier verdacht stil, mr van zodra er meer nieuws is komen we terug." Eén woord daarvoor : hatelijk!

En ja, waarom zou je in de zomer naar tv kijken, om de zoveelste herhaling te moeten aanschouwen?
Greetz Bossie
[The Cleaner]
Member
Member

ik kijk alleen nog tv bij mijn vriendin, thuis mss 2u per maand als het al zoveel is. Ik kijk wel naar films op tv die vanaf mijn pc gespeeld worden.
Ik geef toe dat ik veel op internet zit en ict freak ben :)
eldiablo
Pro Member
Pro Member

waarom zou je nog kijken naar de tv, enigst wat er nog te zien valt is reality en andere zever zoals de pffaf's, de bauwers, beautifull, man zo een zever :puke:
geef mij maar divxjes via tvout :angel:
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ik kijk al bijna 4 jaar geen TV meer en ik kan niet zeggen dat ik het gemist heb. Na al die idiote reality TV brol en die dating gedoe was mijn waardering voor televisie gedaald onder het dieptepunt. Ik denk dat ik hoogstens een uur per maand TV zie. Dat mensen die absurde troep blijft slikken, gaat verder dan mijn begrip.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ben ik dan een van de weinige die een extra tv naast hun pc hebben staan ? ik zet die af en toe op als afleiding, meestal voor filmfestival op woensdag en ter zake en zo.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

De kabel moet nog gelegd worden naar mijn bureau, daar komt dan wss wel een TV'tje aan en dat zal m'n uren wat de hoogte in jagen. Maar speciaal beneden gaan kijken zit er niet in...
Afbeelding
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik kijk idd ook nog enkel naar VRT-nieuws, Ter Zake, af en toe een docu. Waar zou je anders voor moeten kijken? Het dieptepunt zijn we al lang gepasseerd en op verbetering moeten je al helemaal niet rekenen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Sub Zero schreef:De kabel moet nog gelegd worden naar mijn bureau, daar komt dan wss wel een TV'tje aan en dat zal m'n uren wat de hoogte in jagen. Maar speciaal beneden gaan kijken zit er niet in...
Ge zou natuurlijk ook eens buiten kunnen komen en wat pinten gaan pakken en achter de vrouwen zitten ;).
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

De laatste weken heb ik ook niet veel TV gekeken, hoogstens 't nieuws en CSI. Vanaf september komt daar terug de Rechtvaardige Rechters bij, maare daar blijft het dan ook bij....

flamenca
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ge zou natuurlijk ook eens buiten kunnen komen en wat pinten gaan pakken en achter de vrouwen zitten Wink.
Is geen probleem, levert gij de vrouwen soms? :)
kikker46
Pro Member
Pro Member

Ik kijk toch redelijk wat tv nu, vorige jaren minder, lolz ik had geen kabel/tv. Er is veel brol, maar sommige dingen vind ik nog wel interressant. van 21 uur tot 3 in de nacht = 6 uur per dag

Mvg,

Kikker46
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Deej_1977 schreef:Ge zou natuurlijk ook eens buiten kunnen komen en wat pinten gaan pakken en achter de vrouwen zitten ;).
Das mijn bezigheid voor morgen. Ja, ik heb een sociaal leven. Straf he! :)
En ik drink alleen non-alcoholic booze ;)
Afbeelding
stephan
Elite Poster
Elite Poster

thuis praktisch geen tv, of af en toe nekeer ne film dan...
op kot staat die constant aan, maar dan gewoon mtv/tmf/jim omdat ik te lui ben zelf ne playlist op te gooien op pc... of af en toe met vrienden playstation op kot.

meer voor de "gezelligheid" dus eigenlijk...

ciao
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sub Zero schreef:
Deej_1977 schreef:Ge zou natuurlijk ook eens buiten kunnen komen en wat pinten gaan pakken en achter de vrouwen zitten ;).
Das mijn bezigheid voor morgen. Ja, ik heb een sociaal leven. Straf he! :)
En ik drink alleen non-alcoholic booze ;)
janet :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik kan tenminste van andere vrouwen blijven als ik een lief heb :p
Afbeelding
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sub Zero schreef:Ik kan tenminste van andere vrouwen blijven als ik een lief heb :p
Mods: Delete die post maar er is niks gebeurd, wat gij durft veronderstellen... Man Man! :twisted: :twisted:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Snakehit schreef: Mods: Delete die post maar er is niks gebeurd, wat gij durft veronderstellen... Man Man! :twisted: :twisted:
Ja, .......:-D

Je kunt beter op goede voet staan met Sub Zero! :mrgreen:
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Tja, ik weet wat ik gezien heb :)

Soit, terug on topic!
Afbeelding
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sub Zero schreef:Tja, ik weet wat ik gezien heb :)

Soit, terug on topic!
Ik blijf erbij, verwijderd die post. Ooit zal mijn vriendin iets lezen in Userbase en wedden dat het dat zal zijn :lol: , kga ze eerst wel nog moeten leren surfen verder dan google en spellekessites gaat ze niet.

Ik zal het maar direct zeggen voor er commentaar op komt.. Van de rest van het internet weet ik niet of ze dat al kent :roll: héhé

Dus verwijderen die post! :twisted:
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Take it like a man :P
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Snakehit schreef:
Sub Zero schreef:Tja, ik weet wat ik gezien heb :)

Soit, terug on topic!
Ik blijf erbij, verwijderd die post. Ooit zal mijn vriendin iets lezen in Userbase en wedden dat het dat zal zijn :lol: , kga ze eerst wel nog moeten leren surfen verder dan google en spellekessites gaat ze niet.

Ik zal het maar direct zeggen voor er commentaar op komt.. Van de rest van het internet weet ik niet of ze dat al kent :roll: héhé

Dus verwijderen die post! :twisted:
Door zo te reageren gooi je olie op het vuur waardoor je het vermoeden van de juistheid van de bewering van Sub Zero nog versterkt niettegenstaande dat het betreffende bericht misschien wel totaal uit de lucht gegrepen is. Soms is het beter om te zwijgen en gewoon misterieus te glimlachen en te kijken met een blik van 'Voor jou een vraag voor mij een weet" ;) Begrijp je?

mvg

K.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb een presentatie van BelgacomTV mogen bijwonen er wordt bevestigd wat hier gezegd wordt. Een matig aanbod (geen VTM, Kanaal2, JimTV, National Geographic,...), een kostprijs nu van 52,5€/maand voor een Discoverylijn en een ADSL Go lijn plus de kosten van het toestel. Later kan hier nog eens 10€ bijkomen als abonnementskosten van B-TV. De installatiekosten bedragen 277€ mbv. de thuisinstallatie. Hierdoor heb je recht op gratis support ipv. de peperdure telefoonnummers.

Daarbij komt nog eens dat het enorm in zijn kinderschoenen staat (er wordt nog gepraat van regelmatige fysieke updates van de settopboxes, veel uitbreiding, slechts beperkt aandeel van de mensen die het kunnen krijgen), plus de koppelverkoop... Sorry hoor, dit kan echt geen succes worden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”