Ik heb hetzelfde voorgehad met een canon 24_70 F2.8. Kost ook een handvol geld. Ik heb deze rechtstreeks verzonden naar een repaircentrum en heeft me bijna 300 euro gekost. De scherpstelmotor was defect. Nadien kwam het objectief wel in zeer goede en scherpere status terug.Dizzy schreef:Zou ik hier nog iets aan kunnen doen? Iemand hier ervaring mee?
Mijn kleine frustratie van de dag ...
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Is gedaan door A&C maar zonder resultaat. Het is mijn enige lens en nooit van camera geweest, veel vuil zal er dus niet tussen kunnen gezeten hebben.XIII schreef:Probeer eens de contacten schoon te maken met alcohol en oorstokjes, zowel van de lens en de camera.Dizzy schreef:Gisteren weigert mijn camera (sony 6500) ineens scherp te stellen. Het probleem blijkt de lens (16-70mm-Zeiss F4). Even deconnecteren helpt niet, de lens wordt niet meer herkend en er is een klik te horen bij de pogingen om scherp te stellen.
Even garantie erbij halen en jawel, de lens en camera zijn 2 jaar en 1 maand oud!
Binnengebracht bij Art&Craft en dan naar https://www.easyrepair.be. Hopelijk valt het mee want dit is geen goedkope lens en ik verwacht dan ook dat het wat langer dan 2 jaar mee gaat (en dan niet 1 maand langer)
Omdat dit mijn enige lens is zal het dus een paar weken geen foto's maken zijn.
Zou ik hier nog iets aan kunnen doen? Iemand hier ervaring mee?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Werken met zelfde uid is zo fun tot er een dankbare uw vi sessie afschiet...
(de eigen teammates blijkbaar nog niet veel ervaring met mijn communicatieve kanten )
(de eigen teammates blijkbaar nog niet veel ervaring met mijn communicatieve kanten )
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Het feit dat mensen duidelijk niet meer weten hoe ze moeten rijden en zich zelden aan de verkeersregels houden... in het half uurtje op de baan deze ochtend:
- van rijstrook veranderen zonder enige aanduiding
- roekeloos rijgedrag door constant veranderen van rijstrook om toch maar 5 meter verder te geraken
- middenstrook plakkers
- zwalpen (wss weer aan het GSM'men)
- witte lijnen? Da's toch om over te rijden, niet?
- hard op uw remmen gaan staan voor een flitspaal, dan weer volle gas geven
Gevaarlijke situaties tot en met. Rijbewijs met punten, graag - en moest het nog automatisch zijn alla 'The 5th element', ik zou het nog niet zo erg vinden.
- van rijstrook veranderen zonder enige aanduiding
- roekeloos rijgedrag door constant veranderen van rijstrook om toch maar 5 meter verder te geraken
- middenstrook plakkers
- zwalpen (wss weer aan het GSM'men)
- witte lijnen? Da's toch om over te rijden, niet?
- hard op uw remmen gaan staan voor een flitspaal, dan weer volle gas geven
Gevaarlijke situaties tot en met. Rijbewijs met punten, graag - en moest het nog automatisch zijn alla 'The 5th element', ik zou het nog niet zo erg vinden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- mailracer
- Elite Poster
Dat is allemaal nog niet zo erg, maar wat ik heb meegemaakt valt niet snel goed te maken. Mijn lievelingstas van op het werk is tegen de grond gegaan begin van de week. Ik ga nooit nog een vervang tas vinden. , en ik mis ze nu al.....
- broke23
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 21 keer
al eens gegoogled dan ? Zo'n speciale tas ? of een gepersonaliseerde tas misschien ?mailracer schreef:Dat is allemaal nog niet zo erg, maar wat ik heb meegemaakt valt niet snel goed te maken. Mijn lievelingstas van op het werk is tegen de grond gegaan begin van de week. Ik ga nooit nog een vervang tas vinden. , en ik mis ze nu al.....
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Op het werk toekomen en een lege koffiemachine aantreffen. No coffee
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Enkele dagen terug stond ik met de wacht op de 112 standplaats "Sint Elisabeth".
Maar even 12 oproepen gehad op 12 uur tijd en toch de volle 5 mensen afgevoerd naar het ziekenhuis.
De rest?
- Ofwel spoorloos verdwenen
- Ofwel agressief (verbaal/fysiek) en dus mee met de politie
- Ofwel ons aan het uitlachen (valse oproep)
- Ofwel weigerde men mee te gaan (ik heb ulle nie gebeld idioten)
Maar even 12 oproepen gehad op 12 uur tijd en toch de volle 5 mensen afgevoerd naar het ziekenhuis.
De rest?
- Ofwel spoorloos verdwenen
- Ofwel agressief (verbaal/fysiek) en dus mee met de politie
- Ofwel ons aan het uitlachen (valse oproep)
- Ofwel weigerde men mee te gaan (ik heb ulle nie gebeld idioten)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Dat laatste argument kan ik toch begrijpen : (op de verwijten na natuurlijk).
Als iemand anders de ambulance belt, zonder dat het nodig is, zonder dat je het zelf gevraagd hebt, ben je toch niet verplicht om mee te gaan ? (en de rekening te betalen).
Als iemand anders de ambulance belt, zonder dat het nodig is, zonder dat je het zelf gevraagd hebt, ben je toch niet verplicht om mee te gaan ? (en de rekening te betalen).
-
- Elite Poster
Afreageren op ambulanciers is inderdaad niet nodig.
Ook dingen zoals deze...
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/am ... ~acbda7ca/
Hopelijk heeft rechter en de ongeduldige nooit 112 nodig, die gaan nogthans geen seconde twijfelen om hun toch te helpen.
Ook dingen zoals deze...
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/am ... ~acbda7ca/
Hopelijk heeft rechter en de ongeduldige nooit 112 nodig, die gaan nogthans geen seconde twijfelen om hun toch te helpen.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar ik was ook niet helemaal duidelijk rond de situatieR2D2 schreef:Dat laatste argument kan ik toch begrijpen : (op de verwijten na natuurlijk).
Laat ons zeggen dat onze blauwe collega's hem de keus gaven : ofwel mee gaan met hun (en een nachtje in de cel), ofwel mee gaan met ons (en een nachtje op spoed). Reden : serieus geval van openbare dronkenschap (met vernieling, en uiteindelijk in slaap gevallen in het midden van een kruispunt). Politie heeft ons erbij geroepen omdat ze de persoon niet wakker kregen (=bewusteloosheid). Wij hebben de persoon ervan overtuigd om toch wakker te worden.
Samenwerking met politie in dergelijke gevallen is dagelijkse kost : zij trekken hun paraplu open (zie dat die mens iets medisch voor heeft, en wij hem opsluiten) en wij verifiëren dat. Ik begrijp hun ergens wel : tegenwoordig moet je bij elke dienst eerst je paraplu opentrekken voor je verder denkt. Een proces is nooit veraf, denk dat we toch zeker eens per week te horen krijgen dat ze een advocaat op ons af sturen. In ongeveer 10% van de gevallen doen ze dat ook effectief. Meestal zijn advocaten wel zo slim om, na een woordje uitleg van ons of de spoed, hun klant aan te raden om niet verder te gaan.
Helaas gaat het soms anders, zoals @tien vermeld ... Inmiddels is geweten dat de ambulancier in kwestie effectief in beroep gaat. Tot de uitspraak daar van zullen we hem niet meer zien op een ambulance...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Mainframe reboots zijn spannender dan windows varianten Door mijn maagdelijke schoonheid (nu ja, gebrek aan ervaring) hele dag aan het voorbereiden en nu in de handen van de dokter en wachten op telefoon van het operatiekwartier...
Praying to the cobol gods...
(ook toeval dat er bij een mainframe interventie documenten voor pensioen ariveren? Ik heb maar een levensverwachting tot +- 59 dus nu niet bepaald wat ik hoopte te ontvangen )
Praying to the cobol gods...
(ook toeval dat er bij een mainframe interventie documenten voor pensioen ariveren? Ik heb maar een levensverwachting tot +- 59 dus nu niet bepaald wat ik hoopte te ontvangen )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Mmmm, moest een pakje geleverd worden vandaag. Ik weet door de werken dat ik zeer moeilijk te bereiken ben maar was te laat om een alternatief afhaalpunt te kiezen in geval van afwezigheid.
Normaliter via track&trace komt er dan op, adres niet gevonden, af te halen in het postkantoor.
Deze keer in track&trace : Bestemmeling is verhuisd, pakje terug naar afzender.
Man, man, man, klacht indienen via online formulier = neem contact op met de afzender.
De werken gaan nog 2 jaar duren, ik moet dringend een oplossing gaan vinden, zelfs de gewone post komt er maar mondjes mate door. Vraag me alleen af hoe ze er bij komen dat ik verhuisd ben!!!
Normaliter via track&trace komt er dan op, adres niet gevonden, af te halen in het postkantoor.
Deze keer in track&trace : Bestemmeling is verhuisd, pakje terug naar afzender.
Man, man, man, klacht indienen via online formulier = neem contact op met de afzender.
De werken gaan nog 2 jaar duren, ik moet dringend een oplossing gaan vinden, zelfs de gewone post komt er maar mondjes mate door. Vraag me alleen af hoe ze er bij komen dat ik verhuisd ben!!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Woensdagavond een bestelling gedaan waarbij er geen keuze was over de verzendmethode, dat was FedEx (post was eigenlijk goed genoeg wegens niet dringend).
Direct een mail met trackingnr waarbij de status donderdag bijna de hele dag op "label gecreëerd" bleef staan. Daarna ging het snel en zou er vrijdag voor 12 uur geleverd worden maar...
Monday , 09/09/2019
08:57 BOOM BE In transit Tendered to authorized agent for final delivery
08:05 BOOM BE At local FedEx facility
02:45 MACHELEN BE In transit Package available for clearance
Sunday , 08/09/2019
23:00 MACHELEN BE At destination sort facility
17:10 KOELN DE Departed FedEx location
16:29 KOELN DE In transit
05:52 KOELN DE At local FedEx facility
00:49 KOELN DE In transit
Saturday , 07/09/2019
20:38 KOELN DE Arrived at FedEx location
16:48 DUBAI AE In transit
13:24 DUBAI AE In transit
Thursday , 05/09/2019
21:31 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR At local FedEx facility
21:24 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR In transit
20:00 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR Arrived at FedEx location
19:12 ST OUEN FR In transit
19:12 ST OUEN FR Left FedEx origin facility
18:33 ST OUEN FR In transit
16:54 ST OUEN FR Picked up
Blijkbaar is het pakketje zonder scannen op het verkeerde vliegtuig gezet en in plaats van naar Brussel gebracht te worden in Dubai opgedoken waarna het na scannen terug naar Europa werd gevlogen. Gelukkig gaat het niet om een "dringende" bestelling.
Huidige status: Scheduled delivery: Pending
Direct een mail met trackingnr waarbij de status donderdag bijna de hele dag op "label gecreëerd" bleef staan. Daarna ging het snel en zou er vrijdag voor 12 uur geleverd worden maar...
Monday , 09/09/2019
08:57 BOOM BE In transit Tendered to authorized agent for final delivery
08:05 BOOM BE At local FedEx facility
02:45 MACHELEN BE In transit Package available for clearance
Sunday , 08/09/2019
23:00 MACHELEN BE At destination sort facility
17:10 KOELN DE Departed FedEx location
16:29 KOELN DE In transit
05:52 KOELN DE At local FedEx facility
00:49 KOELN DE In transit
Saturday , 07/09/2019
20:38 KOELN DE Arrived at FedEx location
16:48 DUBAI AE In transit
13:24 DUBAI AE In transit
Thursday , 05/09/2019
21:31 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR At local FedEx facility
21:24 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR In transit
20:00 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR Arrived at FedEx location
19:12 ST OUEN FR In transit
19:12 ST OUEN FR Left FedEx origin facility
18:33 ST OUEN FR In transit
16:54 ST OUEN FR Picked up
Blijkbaar is het pakketje zonder scannen op het verkeerde vliegtuig gezet en in plaats van naar Brussel gebracht te worden in Dubai opgedoken waarna het na scannen terug naar Europa werd gevlogen. Gelukkig gaat het niet om een "dringende" bestelling.
Huidige status: Scheduled delivery: Pending
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Even de afloop hiervan vermelden. Kosten waren ongeveer 300 EUR maar na wat "aandringen" bij customer support heeft Sony een deel (1/3) van de kosten op zich genomen. Lens is een maand weg geweest maar werkt nu weer zoals het hoort.mailracer schreef:Ik heb hetzelfde voorgehad met een canon 24_70 F2.8. Kost ook een handvol geld. Ik heb deze rechtstreeks verzonden naar een repaircentrum en heeft me bijna 300 euro gekost. De scherpstelmotor was defect. Nadien kwam het objectief wel in zeer goede en scherpere status terug.Dizzy schreef:Zou ik hier nog iets aan kunnen doen? Iemand hier ervaring mee?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Elke paar dagen mag ik mijn browser (firefox) op linux herstarten omdat sommige addons dienst weigeren. Waarom? Wie weet - ik kan niks nuttigs terugvinden in logs. Nooit voorgehad met Chrome, een mens zou nog teruggaan...
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Continu as in altijd als mijn laptop uit sleep is, ja
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Die kennen we, ook met DPD. Zelfs een andere straat 6 km verder. Huisnummer was wel hetzelfdeDidymus schreef:De UPS-bezorger die een pakje voor mij in een onbekende brievenbus heeft gestopt.
Gewoon van achter bij hun gedumpt.
Gelukkig waren die mensen zo goed om ons op te bellen, gsm-nummer stond toevallig op het pakket.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Uit slaap of stand-by stand ?devilkin schreef:Continu as in altijd als mijn laptop uit sleep is, ja
Slaapstand best vermijden op een Linux bak.
Heb je in FF de cache grootte aangepast ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik doe al jaaaaren sleep (aka suspend 2 ram), nooit miserie mee gehad. En nope, niks aangepast qua cache in FF.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 15 keer
Een uitnodiging tot verhoor gekregen van de lokale politie.
Blijkbaar gsm gebruik achter het stuur, dikke maand geleden, tijdens de actieweek van 16-22 sep in Vlaams-Brabant
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190911_04603331
You do not pass go(geen boete of minnelijke schikking), you go directly to jail (meteen gedagvaard en voorkomen voor de politierechtbank en OM vraagt rijverbod.)
Het was niet eens een nationale actie, maar enkel in Vlaams-Brabant, was dit gebeurd bv in Antwerpen, was het gewoon een boete in de bus.
Bij nazicht bij de provider had ik niet eens inkomende of uitgaande oproepen die dag, enkel 1 inkomende sms en data gebruik (spotify en waze in de auto voor 2 ritjes).
Eens zien hoe dit gaat aflopen.
Blijkbaar gsm gebruik achter het stuur, dikke maand geleden, tijdens de actieweek van 16-22 sep in Vlaams-Brabant
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190911_04603331
You do not pass go(geen boete of minnelijke schikking), you go directly to jail (meteen gedagvaard en voorkomen voor de politierechtbank en OM vraagt rijverbod.)
Het was niet eens een nationale actie, maar enkel in Vlaams-Brabant, was dit gebeurd bv in Antwerpen, was het gewoon een boete in de bus.
Bij nazicht bij de provider had ik niet eens inkomende of uitgaande oproepen die dag, enkel 1 inkomende sms en data gebruik (spotify en waze in de auto voor 2 ritjes).
Eens zien hoe dit gaat aflopen.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Wat is suspend to HDD dan ? Daar mag de voeding wegnemen (of laptop batterij).devilkin schreef:Ik doe al jaaaaren sleep (aka suspend 2 ram), nooit miserie mee gehad. En nope, niks aangepast qua cache in FF.
Volgens mij doe je stand-by , bij mijn Ubuntu noemt dit pause stand.
Misschien beter een topic van maken in passend subforum.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
En zo is niet elke Belg gelijk voor de wet. Er waren tijden dat abortus verboden was, en het ene parket seponeerde altijd die dossiers wegens niet relevant, het andere parket vervolgde systematisch.thepretorian schreef:Het was niet eens een nationale actie, maar enkel in Vlaams-Brabant, was dit gebeurd bv in Antwerpen, was het gewoon een boete in de bus.
Officieel zal het heten dat het de discretionaire bevoegdheid is van het parket om te oordelen of een overtreding al dan niet in aanmerking komt voor een minnelijke schikking dan wel een seponering (wat willekeur en revanchisme toelaat). De aanklacht tegen Reynders (corruptie etc) werd op enkele dagen tijd geseponeerd, als we de tijdsbeleving van Justitie en de normale wereld even aligneren is dat een beslissing die genomen is in milliseconden.
Los van het feit dat GSM'en achter het stuur niet mag en ook heel gevaarlijk is: er vallen jaarlijkse doden door afgeleide chauffeurs die voetgangers of fietsers van de baan maaien,
lijkt het me wel een aannemelijke piste om de gelijkheid van behandeling van burgers te eisen:
- in de tijd (die 7 dagen is het politierechter, anders had je er van afgekomen met de spreekwoordelijke 20 frank)
- in plaats (diezelfde periode, maar een andere locatie had ook tot een andere behandeling geleid)
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Er zijn werken in mijn straat: nieuwe bestrating , riolering, ontdubbelen van afvoer...
En dit is nu al de tweede keer deze week dat net om 8u internet eventjes voor een minuutje uitvalt, waarschijnlijk wegens deze werken, maar het is ferm ambetant want ik mis iedere keer de belangrijkste minuut van het radionieuws op radio 1.
Grrrr...
En dit is nu al de tweede keer deze week dat net om 8u internet eventjes voor een minuutje uitvalt, waarschijnlijk wegens deze werken, maar het is ferm ambetant want ik mis iedere keer de belangrijkste minuut van het radionieuws op radio 1.
Grrrr...
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Gevalletje verkeersagressie vanmorgen. Ik was aan het inhalen op strook 2. Een motard komt van achter een vrachtwagen op strook 3 (strook 3 is met volle lijn gescheiden van strook 2) naar strook 2. inhaalmanoeuvre ging niet snel genoeg naar zijn zin veronderstel ik (nochtans aan de 120 die daar toegelaten is, dus geen hinder).
Pinkt met fahren, vlamt voorbij langs rechts (er zat een goeie 50 meter tussen de 2 voertuigen die ik voorbij ging, op dat moment was ik vlak voorbij voertuig 1) en vlamt alles voor mij dicht. Effe niet opgelet en ik had hem mee gehad... Ben ik effe niet goed van geweest, nog steeds niet echt...
Zelfs als ik een middenvakrijder zou zijn zou ik zo iets niet snappen...
Pinkt met fahren, vlamt voorbij langs rechts (er zat een goeie 50 meter tussen de 2 voertuigen die ik voorbij ging, op dat moment was ik vlak voorbij voertuig 1) en vlamt alles voor mij dicht. Effe niet opgelet en ik had hem mee gehad... Ben ik effe niet goed van geweest, nog steeds niet echt...
Zelfs als ik een middenvakrijder zou zijn zou ik zo iets niet snappen...
- heist_175
- Elite Poster
Het mag niet natuurlijk en het zou u veel miserie opleveren, maar soms denk ik dat het beter is om er wel op te rijden, dan leren ze het misschien af ?
Ik ken enkele collega's die ook motard zijn en die vinden het bijna allemaal normaal om
- links én rechts in te halen
- arcering en volle lijnen te negeren
- over fietspaden en voetpaden in Brussel te rijden
- auto's de pas af te snijden
"Ahja, anders win ik toch niets."
Ik heb an sich niets tegen moto's of motards, het zijn gewoon weggebruikers als er ook andere zijn: vrachtwagens, bussen, ...
Alleen moet er toch ergens verborgen in de wegcode, alleen zichtbaar voor motards, staan dat de wegcode voor hen systematisch niet van toepassing is. Zelfs taxichauffeurs zijn communiezieltjes in vergelijking met wat ik elke dag zie door motards (zie opsomming hierboven).
Het gekkke is dat net motards heel kwetsbaar zijn: ze hebben quasi niets van persoonlijke bescherming bij een ongeval, op een stoere broek met franjes na en tóch gedragen ze zich als cowboys en vallen ze dood bij bosjes (net door dat cowboygedrag).
Ik ken enkele collega's die ook motard zijn en die vinden het bijna allemaal normaal om
- links én rechts in te halen
- arcering en volle lijnen te negeren
- over fietspaden en voetpaden in Brussel te rijden
- auto's de pas af te snijden
"Ahja, anders win ik toch niets."
Ik heb an sich niets tegen moto's of motards, het zijn gewoon weggebruikers als er ook andere zijn: vrachtwagens, bussen, ...
Alleen moet er toch ergens verborgen in de wegcode, alleen zichtbaar voor motards, staan dat de wegcode voor hen systematisch niet van toepassing is. Zelfs taxichauffeurs zijn communiezieltjes in vergelijking met wat ik elke dag zie door motards (zie opsomming hierboven).
Het gekkke is dat net motards heel kwetsbaar zijn: ze hebben quasi niets van persoonlijke bescherming bij een ongeval, op een stoere broek met franjes na en tóch gedragen ze zich als cowboys en vallen ze dood bij bosjes (net door dat cowboygedrag).
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Baaldagje... Net door het frame van mijn keukenstoel gezakt. Zijn al redelijk oud, dus moet ik op zoek naar vier nieuwe want drie stoelen aan een keukentafel lijkt er niet op.
Wat het meest vervelende is? Dat er hier iemand is die nu bijna stikt van het lachen, echt???
Wat het meest vervelende is? Dat er hier iemand is die nu bijna stikt van het lachen, echt???
Aan zee schijnt de zon altijd...
- mailracer
- Elite Poster
In het geval van MClaeys was erop in rijden geen goed idee. De schuld zou volledig bij Mclaeys terecht komen omdat de inhaalbeweging voltooid was, al dan niet gereglementeerd.Het mag niet natuurlijk en het zou u veel miserie opleveren, maar soms denk ik dat het beter is om er wel op te rijden, dan leren ze het misschien af ?
Anders was geweest dat de motard bij het foutief inhalen tegen de vlakte ging.
Het voorbeeld geeft aan dat er nog veel werk is aan mobilisatie. Ikzelf heb gisteren op een trip van minder dan 10 kilometer ook wat fratsen gezien.
- Een groep lopers zonder fluo aan die plots in het donker opdoken. Allen donker gekleed.
- voetgangers die door het rood de straat oversteken.
- fietsers die niet weten dat haaientanden op het eind van een fietspad wil zeggen dat ze voorrang moeten verlenen en moeten afstappen als ze een zebrapad willen gebruiken om over te steken.
- Een auto met oudere chauffeur die op zijn dood gemak vanuit de tegengestelde richting plots mijn richting uitkomt om de straat rechts van mij in te rijden.
- kruispunt geblokkeerd omdat iedereen er zomaar oprijdt zonder zeker te zijn dat ze volledig kunnen passeren.
- heist_175
- Elite Poster
Daar oordeelt een rechter dan wel over.mailracer schreef:In het geval van MClaeys was erop in rijden geen goed ideeHet mag niet natuurlijk en het zou u veel miserie opleveren, maar soms denk ik dat het beter is om er wel op te rijden, dan leren ze het misschien af ?
Met wat getuigen erbij zou de motard het zeer moeilijk krijgen: ongeval uitgelokt door verkeersagressie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Een paar jaar terug stak er in de buurt een motorrijder een hele file voorbij en aan een vluchtheuvel leek het hem best om daar voorbij te rijden op het rijvak van de tegenliggers. Helaas voor hem moest een 20m voorbij de vluchtheuvel iemand linksaf en die verwachtte niet dat een achterligger zou voorbij stuiven..... 10 minuten later stond politie en ziekenwagen de boel op te ruimen en waren de files nog langer.heist_175 schreef:Het mag niet natuurlijk en het zou u veel miserie opleveren, maar soms denk ik dat het beter is om er wel op te rijden, dan leren ze het misschien af ?
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
Ik probeer het ongevallenvrij te houden, motard of niet. Ik zou het niet willen tegenkomen een zwaar accident met alle miserie achteraf.
En als ge in t gat rijd zijt ge toch altijd in fout, ik heb geen dashcam dus kan het ook niet bewijzen (na vandaag misschien toch maar eens een model aanschaffen), want probeer maar eens een getuige te vinden. Als hij fout zou gevallen zijn dan denderde de vrachtwagen waar hij van achter kwam ook nog eens over hem want zo kort ging die niet kunnen remmen.
En als ge in t gat rijd zijt ge toch altijd in fout, ik heb geen dashcam dus kan het ook niet bewijzen (na vandaag misschien toch maar eens een model aanschaffen), want probeer maar eens een getuige te vinden. Als hij fout zou gevallen zijn dan denderde de vrachtwagen waar hij van achter kwam ook nog eens over hem want zo kort ging die niet kunnen remmen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
-
- Elite Poster
Ook xrite gebruiker (maar niet voor tv), spyders zijn dacht ik net vernieuwd dus misschien daar eens zien. Weet eigenlijk niet of er buiten die twee nog (betaalbare) mogelijkheden zijn. Als je in de buurt van Landen zit kan ik je die wel uitlenen.
Fnac verkoper vorige week nog horen uitleggen dat je gewoon kleur & contrast op max moet zetten (en heb ook wel wat familie die dat effectief ook zo doen)
Proberen ticket te loggen via proximus, van miserie uiteindelijk toch maar overstap naar edp gevraagd...
Fnac verkoper vorige week nog horen uitleggen dat je gewoon kleur & contrast op max moet zetten (en heb ook wel wat familie die dat effectief ook zo doen)
Proberen ticket te loggen via proximus, van miserie uiteindelijk toch maar overstap naar edp gevraagd...
-
- Elite Poster
De politie en IT...
Men vrouw krijgt voor het eerst een boete. Kan eens gebeuren. Tegenwoordig is dat blijkbaar met een website waar je alles kan opvolgen en een QR code om te betalen (van mezelf is het ook al + 5 jaar geleden dus wist ik ook niet).
Bon, eerst stuurt ze mij dat de website niet werkt. Zou me verbazen maar bon. Bij mij werkt het eerst ook niet. Ahja, je moet de www er expliciet voor typen, daar zit men nog in de jaren 90 . Ik heb zelf ook niet meer de gewoonte dat er voor te typen (nslookup zonder www geeft idd geen IP terug. Op FF op pc werkt het wel overigens).
Vervolgens stuurt ze dat de QR code niet werkt. Truken van de foor zodat ik ze betaal dacht ik Maar nope, zonet thuis getest en effectief, geen enkele bank app of bancontact app herkent de QR code .
Te hopen dat ze de 53 Euro niet aan IT besteden want dat is duidelijk weggesmeten
(en je hebt maar 3 dagen om te betalen, ben je toevallig op verlof zal je maar pech hebben)
Men vrouw krijgt voor het eerst een boete. Kan eens gebeuren. Tegenwoordig is dat blijkbaar met een website waar je alles kan opvolgen en een QR code om te betalen (van mezelf is het ook al + 5 jaar geleden dus wist ik ook niet).
Bon, eerst stuurt ze mij dat de website niet werkt. Zou me verbazen maar bon. Bij mij werkt het eerst ook niet. Ahja, je moet de www er expliciet voor typen, daar zit men nog in de jaren 90 . Ik heb zelf ook niet meer de gewoonte dat er voor te typen (nslookup zonder www geeft idd geen IP terug. Op FF op pc werkt het wel overigens).
Vervolgens stuurt ze dat de QR code niet werkt. Truken van de foor zodat ik ze betaal dacht ik Maar nope, zonet thuis getest en effectief, geen enkele bank app of bancontact app herkent de QR code .
Te hopen dat ze de 53 Euro niet aan IT besteden want dat is duidelijk weggesmeten
(en je hebt maar 3 dagen om te betalen, ben je toevallig op verlof zal je maar pech hebben)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Misschien een beetje off-topic. Maar in deze in Justitie net hypermodern bezig, in tegenstelling tot de Belgische banken, die met de proprietaire/nationale oplossingen als Bancontact/Payconiq werken.
Die QR-code op een boete is een Europese standaard die vroeg of laat door elke bank zal moeten geïmplementeerd worden, zie https://en.wikipedia.org/wiki/EPC_QR_code
Maar er zijn inderdaad nog maar weinig (Belgische) banken die het ondersteunen. Buiten KBC niemand dacht ik.
Die QR-code op een boete is een Europese standaard die vroeg of laat door elke bank zal moeten geïmplementeerd worden, zie https://en.wikipedia.org/wiki/EPC_QR_code
Maar er zijn inderdaad nog maar weinig (Belgische) banken die het ondersteunen. Buiten KBC niemand dacht ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ze gebruiken het Europese EPC QR Code formaat. Meeste bankapps ondersteunen enkel het Bancontact QR Code formaat.MClaeys schreef: Vervolgens stuurt ze dat de QR code niet werkt.
In de apps van KBC en Belfius zou het wel moeten werken daar die beide ondersteunen.
Fout/schuld van de bank, niet van justitie.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik krijg het ervan tegenwoordig al die voedingswaren hype's... Tegenwoordig moet je blijkbaar vega eten of je hoort er niet meer bij. Elke tv kok is regelmatig bezig over vega eten. De tijdschriften staan er vol van.. Wil je vega worden of zijn, doe maar maar laat een ander gerust. Juist zelfde met de hype van gluten, iedereen is tegenwoordig gluten arm aan het eten als je het overal hoort en ziet. Halal komt ook meer en meer overal zichtbaar in de winkels..
Bio nog zo'n klucht, die boeren gebruiken ook bestrijdingsmiddelen hoor, maar ja die zijn Bio...
Ik mag voor mijn gezondheid geen rauwkost eten of vezels en fruit alleen rijp geschild...Dus vega kan ik dus al zeker niet eten. Maar ben het beu om telkens die veganisten bezig te horen dat hun eten toch zo goed is voor hun lichaam enz... Maar ze moeten wel extra vitaminen nemen. Bv B12 in pilletjes, nu ik kan dit niet omdat B12 bij mij alleen via een spuitje kan worden gegeven, mijn lichaam neemt het anders niet op. Zoals bij veel mensen dus...geloof niet dat iedereen b12 in een pilletje kan slikken zodat het helpt.
Soja is zelfs schadelijk voor bepaalde mensen, Soja daar moeten ze bossen voor kappen maar een soya burger is toch zo lekker hé, het moet er uit zien als vlees maar mag geen vlees bevatten.
Dit moest ik eens van mij af kunnen schrijven, echt ik ben het zat al die voedings-hype's....Ben Crohn patiënt al meer dan 35 jaar en mag dus niet alles eten. Zal mij nu wel aan veel commentaar mogen verwachten van de vega volgers.
Bio nog zo'n klucht, die boeren gebruiken ook bestrijdingsmiddelen hoor, maar ja die zijn Bio...
Ik mag voor mijn gezondheid geen rauwkost eten of vezels en fruit alleen rijp geschild...Dus vega kan ik dus al zeker niet eten. Maar ben het beu om telkens die veganisten bezig te horen dat hun eten toch zo goed is voor hun lichaam enz... Maar ze moeten wel extra vitaminen nemen. Bv B12 in pilletjes, nu ik kan dit niet omdat B12 bij mij alleen via een spuitje kan worden gegeven, mijn lichaam neemt het anders niet op. Zoals bij veel mensen dus...geloof niet dat iedereen b12 in een pilletje kan slikken zodat het helpt.
Soja is zelfs schadelijk voor bepaalde mensen, Soja daar moeten ze bossen voor kappen maar een soya burger is toch zo lekker hé, het moet er uit zien als vlees maar mag geen vlees bevatten.
Dit moest ik eens van mij af kunnen schrijven, echt ik ben het zat al die voedings-hype's....Ben Crohn patiënt al meer dan 35 jaar en mag dus niet alles eten. Zal mij nu wel aan veel commentaar mogen verwachten van de vega volgers.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Van mij in ieder geval niet. Ik ben zelf vegetarier, en ben van mening dat ieder z'n ding moet doen in deze. Eet wat je gezond maakt/doet voelen, en don't preach. Ook algemene misvatting dat veggy eten sowieso gezonder is... als je er een hoop olijfolie ingiet of massa's suikers ben je evenver van huis. Veel veggie producten zijn ook gepaneerd, en dat is ook niet altijd even gezond.stefke schreef:Dit moest ik eens van mij af kunnen schrijven, echt ik ben het zat al die voedings-hype's....Ben Crohn patiënt al meer dan 35 jaar en mag dus niet alles eten. Zal mij nu wel aan veel commentaar mogen verwachten van de vega volgers.
Sterkte met de ziekte - hopelijk vinden ze er ooit een oplossing voor, en laat je niet uit je lood slaan!