FUP...?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
broker
Starter
Starter

Is er al eens aan gedacht om een petitie naar belgacom te sturen dat ze FUP moeten gaan hanteren??
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je bent niet de eerste en je zal ook niet de laatste zijn. Zoek maar eens op petitie ofzo ;)
Afbeelding
eldiablo
Pro Member
Pro Member

yup, check dit topic
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=6846

edit// lol 2 seconden te laat :-)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

waarom alleen belgacom ?? wat denken jullie van al de providers .. inclusief telenet vind het niet juist als telkens alleen belgacom geviseerd word terwijl, .. telenet nog erger is en edpnet even goed een fup kan hanteren..
Toxeh
Plus Member
Plus Member

Ik denk dat de stap te groot is.. Een FUP zou veel extra gebruikers aantrekken, maar stuk voor stuk zware gebruikers (50+ GB per maand). Als je die een FUP aanbiedt kosten ze meer aan trafiek, dan dat ze opleveren, dus moet de abonnementsprijs omhoog, en dan vallen de kleine gebruikers er weer af :)

Trafiek in België is te duur voor ISP's om FUP te kunnen invoeren vrees ik. Ik ken niet de exacte prijzen, maar het verschil tussen België en Nederland is echt wel groot, en daarom geen goed vergelijkingspunt...
Braincel
Pro Member
Pro Member

Ik dacht dat traffiek zowel in belgie en nederland van prijs niks scheelt hangt ervan af hoe zwaar hun serverpark belast .
Er zijn er toch twee ene heeft FUP en andere zelfs ongelimiteerd.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

@Braincell, eens je commercieel bezig bent, mag je factor 3 verschil rekenen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Toxeh schreef:Ik denk dat de stap te groot is.. Een FUP zou veel extra gebruikers aantrekken, maar stuk voor stuk zware gebruikers (50+ GB per maand). Als je die een FUP aanbiedt kosten ze meer aan trafiek, dan dat ze opleveren, dus moet de abonnementsprijs omhoog, en dan vallen de kleine gebruikers er weer af :)

Trafiek in België is te duur voor ISP's om FUP te kunnen invoeren vrees ik. Ik ken niet de exacte prijzen, maar het verschil tussen België en Nederland is echt wel groot, en daarom geen goed vergelijkingspunt...

Als eigenaar van t monopolie bepalen ze de (veel te hoge) prijs van t dataverkeer zelf . De internet abbonementen zijn hier trouwens al veel duurder als de rest van europa .
Ik zelf zit met dat turbo abbonement (60€ per maand) , maar met al z'n geblokte poorten , 30 gig limiet , ...... , is dit abbonement in z'n huidige vorm nog geen 30 € waard. Wat is trouwens t nut van 10 mbit lijn , als je na 12 uur al op smallband vliegt :? .
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

dopke schreef:Ik zelf zit met dat turbo abbonement (60€ per maand) , maar met al z'n geblokte poorten , 30 gig limiet , ...... , is dit abbonement in z'n huidige vorm nog geen 30 € waard. Wat is trouwens t nut van 10 mbit lijn , als je na 12 uur al op smallband vliegt :? .
Waarom blijf je daar dan?
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Limburg schreef:Waarom blijf je daar dan?

Mja , heb me laten kloten door voor 24 maanden te tekenen. beloftes van gratis webcam enzo , niet da k die ooit gezien heb maarja. Veel beloven , ma weinig geven , zo kennen we ze :lol: .

15 Januari , dag van de verlossing :lol: .
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

24 maanden tekenen bij Belgacom... Dan moet je ook niet klagen als je naderhand doorhebt dat je teveel betaalt voor wat je krijgt ;) :)

Helaas vangt SkyNet er zo veel mensen mee.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Phuncz schreef:24 maanden tekenen bij Belgacom... Dan moet je ook niet klagen als je naderhand doorhebt dat je teveel betaalt voor wat je krijgt ;) :)

Helaas vangt SkyNet er zo veel mensen mee.
Euuhhh , turbo is telenet slimmeke, ma k ga wel over na een of andere adsl provider , welke weet k nog niet , ene met fup , of versatel.
Tegen Januari zou nog wel s iets kunnen veranderen (hoop ik):lol: .
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Telenet en Belgacom klasseer ik bij dezelfde ;)
dopke
Elite Poster
Elite Poster

http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/323

Kijk dit maar s na , 10 mbit/1mbit (en die worden effectief gehaald , constant), geen limieten (met fup is data verkeer van +500 gb no prob). en casema heeft 300.000 klanten , da's meer dan telenet . akkoord 69 €.
Maar met dat maxi abbo ben k ook al content :lol: .

DAAR KAN HET ,DUS HIER OOK :evil: .
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Kijk dit maar s na , 10 mbit/1mbit (en die worden effectief gehaald , constant), geen limieten (met fup is data verkeer van +500 gb no prob). en casema heeft 300.000 klanten , da's meer dan telenet . akkoord 69 €.
69€ is nen schone prijs voor zo'n abbo.. 10/1mbit & fup.. kunnen we hier in .be enkel van dromen. :?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Buster schreef:69€ is nen schone prijs voor zo'n abbo.. 10/1mbit & fup.. kunnen we hier in .be enkel van dromen. :?
Voor enkele gelukkigen is er Chello Extreme hier in be. Maar veel te kleine reikwijdte helaas :(.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Toxeh schreef:Ik denk dat de stap te groot is.. Een FUP zou veel extra gebruikers aantrekken, maar stuk voor stuk zware gebruikers (50+ GB per maand). Als je die een FUP aanbiedt kosten ze meer aan trafiek, dan dat ze opleveren, dus moet de abonnementsprijs omhoog, en dan vallen de kleine gebruikers er weer af :)

Deze prijs bepalen ze wel zelf (en dat ze er dan btw op betalen is hun eigen schuld). Ik heb TN turbo , dat is 4 € per gig , gewoon waanzinnig.
Dit is gewoon een drogreden aangehaald door de 2 grote valsspelers die alles in handen hebben om hun veel te dure abbo's goed te praten. en dat van 95 % , no way, da zijn cijferkes die ze zomaar op papier zetten om iedereen te sussen , investeringen uit te stellen , en de klant nog meer af te drogen . De vergelijking tussen de rest van europa is een goed vergelijkings punt,

Kijk maar eens naar Denemarken , 25/25 mbit , zonder onnozele limieten voor 80 € per maand. Ook hier kan het , net zoals in de rest van europa , of zijn we hier weer eens 20 jaar achter misschien ?????.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Phuncz schreef:Telenet en Belgacom klasseer ik bij dezelfde ;)
noem het dan beltel of zoiets
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”