Versatel krijgt voetbal in Nederland niet verkocht

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

<center>Afbeelding</center>

Belgacom weze gewaarschuwd. Het Nederlandse telecombedrijf Versatel heeft grote moeite om zijn voetbalproduct aan de man te brengen. Net als Belgacom heeft Versatel in Nederland de rechten voor het eersteklassevoetbal in handen, en biedt het nu uitzendingen aan via het internet. Tot dusver tekenden er nog slechts 20.000 klanten in op het aanbod, ver onder de doelstelling van 100.000 die Versatel eind dit jaar wil bereiken.

Topman Raj Raithatha wilde woensdag bij de voorstelling van de kwartaalresultaten, niet van een teleurstelling spreken. Volgens hem zullen de klanten in de tweede helft van dit jaar toestromen "als zijn bedrijf de consument van de kwaliteit van het product weet te overtuigen". Raithatha verwees voor het lage aantal klanten naar de vakantieperiode en negatieve berichtgeving over de kwaliteit van het nieuwe voetbalproduct. Hij wees er ook op dat vele gezinnen te maken hebben met lange opzegtermijnen bij hun huidige internetaanbieders, waardoor zij moeilijker de overstap kunnen maken.

Versatel wil eind dit jaar 100.000 klanten binnenhalen voor het voetbal. In 2008, als de verworven rechten aflopen, moeten dat er 500.000 zijn. De onderneming houdt, ondanks de aarzelende houding van consumenten, vast aan deze doelstellingen. Het telecombedrijf betaalt tot augustus 2008 jaarlijks 30,5 miljoen euro voor de voetbalrechten. Vanaf 12 augustus wordt het Nederlandse eersteklassevoetbal live via een snelle internetverbinding uitgezonden.

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Voetbal is zo het saaiste wat er is :(

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Maar neen gij!

Maar het is veel te duur om er live naar te kijken via digitale tv
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Laat dit geen pro en contra discussie over voetbal worden aub.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Laat ons het anders stellen: de consument wil niet extra betalen voor zijn voetbal dus bye bye BGC.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik ben een hele grote voetbal liefhebber, ik moet eerlijk toegeven ik kijk enkel naar de champions league (op canvas=gratis) , de belgische competitie wil ik nie meer zien , te triestig. Enkel de top 5 is nog de moeite om te zien.
Bij topmatchen ging ik gewoon op café kijken.
Voetbal hoort op TV en geen gedoe met internet/digitale shit die je extra geld kost.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

mijn abonement bij krcgenk kost al meer dan genoeg; dus no thx digitale teleivise voor voetbal :|

in België kan het wel nadelig zijn want veel clubs rekenen op dat geld van BGC
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Komaan sech, wie gaat er nu pakken geld betalen voor een belachelijk beetje voetbal van een land als België. Ik ben geen liefhebber, maar kan je zo graag een sport zien dat je er pakweg 100 euro/maand voor over hebt? (en dan nog enkel nationale competitie)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Ik ben blij dat het voetbal weer thuis is op de VRT al is het via Belgacom. De beelden waren fantastisch! Het commentaar beter dan op VTM. Ik hou mijn hart vast voor het WK op VTM en VT4 of de Champions League op Kanaal 2... Brrr
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 mar 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kochanie schreef:Ik ben blij dat het voetbal weer thuis is op de VRT al is het via Belgacom. De beelden waren fantastisch! Het commentaar beter dan op VTM. Ik hou mijn hart vast voor het WK op VTM en VT4 of de Champions League op Kanaal 2... Brrr


Idd, het was prettig om de nationale competitie weer te kunnen volgen op de VRT. Goeie verslaggeving, ook zaken die rond het voetbal draaien komen aan bod. Conclusie : veel beter dan op VTM en geen commerciële boodschap!

Wel spijtig dat ze de rechten niet meer hebben voor WK, maar vooral voor de CL vanaf 2006.
Greetz Bossie
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”