Piepjes en onderbrekingen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
FRANCOIS51
Starter
Starter

Hallo,

Probleem nog niet opgelost !!

Brief naar telenet per post ( dus op de oude manier ...bevindingen met dat. en uur vermeld en dit gedurende 1 maand ...nodige postzegels er op en op de post gedaan ) Na een maand GEEN reactie van Telenet , dus ik stuurde na een maand de brief (die in wordt was opgemaakt) naar de technische dienst van Telenet en de Technische dienst , dit in naam van mij en van de dochter.EN ja .....na 3 dagen werd ik opgebeld door de Technische dienst ,met éérst hun excuus dat de klantendienst niet had gereageerd en hun ( technische dienst ) ook niet op de hoogte had gebracht .En ja , ne vriendelijke kerel....maar hij weet het ook niet !! dus probleem 1 van de piepjes met soms onderbrekingen kan hij niet plaatsen en weet geen oplossing en het 2é probleem , de telefoonlijn wordt onderbroken bij binnenkomen messenger bericht op de smart telefoon ( android ) van de dochter snap hij ook niet . dus we staan nog steeds even ver weg !! en het is echt ook eergisteren nog gebeurd , mijn vrouw belt met de dochter op de huis telefoon , de dochter krijgt een bericht binnen van een klant die een afspraak wil maken (dochter heeft een schooonheids instituut ) en het zal de moderne tijd wel zijn zeker , veel klanten gebruiken face book en sturen via messenger een bericht i.p.v. te bellen !! en dus ja , bericht komt binnen en oeps telefoonlijn onderbroken .

Telenet technische dienst weet het niet , en zeggen.....je kan misschien bij de Politie een klacht indienen tegen onbekenden en misschien een advocaat onder de arm nemen.

grt
Laatst gewijzigd door FRANCOIS51 11 jan 2019, 21:15, in totaal 1 gewijzigd.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

FRANCOIS51 schreef:Probleem nog niet opgelost !!
Het gaat hier duidelijk om een technisch probleem waarbij verschillende apparatuur niet compatibel is met elkaar.
Terug naar de oude tijd met de vaste telefoon met druktoetsen lost misschien de onderbrekingen al op.

Ik merk op dat je tante en je moeder geen problemen hebben. Misschien moet je toch eens uitkijken om telefonie niet meer bij Telenet te nemen maar bij een andere aanbieder.
k_dejonge
Starter
Starter

Gisteren hetzelfde probleem gehad bij een klant.
Bellen met de vaste lijn, een tablet of smartphone in de buurt liggen waar een Messenger op toekomt (geluid moet aan staan) -> lijn verbroken.
Oplossing vrij simpel: verander het standaardmessenger geluidje in een ander en 't probleem is opgelost.
Raar maar waar. Een bepaalde frequentie in het standaard Messenger geluidje wordt door dect blijkbaar aanzien als commando om de lijn te verbreken.

Wat betreft biepjes die soms tijdens het gesprek hoort: dit is waarschijnlijk iemand die je probeert te bellen als je al aan de lijn bent.
Op sommige dect telefoons heb je een toest om zo de derde bellen in het gesprek op te nemen. Gesprek met 3 kan ook via mijn-telenet afgezet worden.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”