Ik heb destijds eens een rb1100ahx2 gekocht voor een belachelijke prijs. Het bovendeksel er af gehaald en de default coolers, en dan zo'n grote case cooler dwars gezet, zodat er airflow is, en dat ding draait nu al maanden stabiel met een viertal VLAN's met firewall rules ertussen.
CPU is 47 graden, niet echt zo'n probleem
één poort is de telenet uplink
dan gaat er nog een poort naar een lokale switch aan de andere kant van de living, deze heeft 2x SFP maar nog niet in gebruik gezien de rb1100ahx2 geen SFP's aan kan
en dan is er nog één VLAN trunk kabel naar twee TP-Link easy smart L2 switches, die voor de trunking in serie hangen
dus rb1100ahx2 <---trunk---> TL-SG108E <---trunk---> TL-SG1016DE
de kleine tp-link staat in het bureel, de grote in de garage voor een paar linux dozen
en dan een paar lokale devices vlakbij de rb1100ahx2 (een paar media spelers)
Ik zoek echter een variant van de rb1100ahx2 met een SFP cage, dus leek deze een goede optie:
https://www.dectdirect.nl/nl/rb4011igsr ... =vergelijk
Op die manier kan ik de rb4011optisch verbinden met mijn switch die reeds SFP's aan kan.
De rb4011 is ook passief gekoeld, dus veel handiger dan de rb1100ahx2. De rb1100ahx2 zou ik dan houden voor labo en om eens wat meer features in winbox uit de pluizen, zonder dat ik steeds op mijn productie router moet klooien.
Upgrade voor microtik rb1100ahx2
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer