Ik begrijp niet goed waarom Netflix vaak op dezelfde lijn wordt gezet als een lineair tv-abonnement of Stievie. Zowel op het vlak van experience als inhoudelijk is dat compleet onvergelijkbaar. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand die zijn kabel opzegt ten voordele van Netflix ooit nog terug een normaal tv-abonnement neemt, ongeacht prijsaanpassingen bij één van beide. Wie nu exclusief de voorkeur geeft aan Netflix heeft daarvoor toch altijd een tv-aanbod gehad dat inhoudelijk totaal niet voldeed aan zijn smaak. Daar keer je dan toch ook niet meer naar terug, ook niet als Netflix volgend jaar 20 euro per maand kost.
Ik heb in juni een abonnement bij Netflix genomen, omdat er in de zomer minder te beleven is op de lineaire tv en dan ook nog WK voetbal
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
erbij. Ik heb de eerste 3 weken elke avond iets naar mijn zin gevonden maar deze maand niet meer gebruikt. Er staat niets meer op dat me boeit. Eind deze maand gaat het dan ook weer de deur uit. Misschien doe ik het volgend jaar opnieuw tijdens de zomer in de hoop dat er dan weer wat nieuwe films en series zijn die me interesseren.
Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar het lineaire aanbod, graag met de flexibiliteit van Stievie. Netflix is geen alternatief, het is een totaal ander product. Je kijkt het allebei op een scherm maar daar houdt de vergelijking wat mij betreft dan ook op.