Het einde van Triiing?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
nete
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Ik gebruik Triiing regelmatig overdag omdat ik dan via een gewone telefoon 30 cent per minuut mag ophoesten (of ik moet één of andere optie betalen)
Ik kreeg gisteren een enquête toegestuurd waar bijna uitsluitend gevraagd werd wat een alternatief zou zijn als Triiing niet zou bestaan.

Dan weet je natuurlijk genoeg: Triiing wordt binnenkort zo goed als zeker afgeschaft.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

Tja, een meerwaarde was het niet vond ik.
Zoveel delay op. Jawadde. "ja, maar 't is gratis is dan het antwoord" :cry:

Dat ze mij eens voip credentials geven, dan ga ik zelf wel kiezen hoe ik bel en met welke app.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

Ik heb een vraagteken aan de tendentieuze topic titel toegevoegd.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer
Provider

Ik vind Triiing wel een meerwaarde. Vanuit het buitenland bel ik vaak via wifi naar mijn vader, een 80+er zonder Internet met enkel vaste telefonie.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

satsurfer schreef:Dat ze mij eens voip credentials geven, dan ga ik zelf wel kiezen hoe ik bel en met welke app.
Right?
Uw vaste lijn is zoiezo een voip lijn die in de modem omgezet wordt.
Geef ons dan gewoon de credentials.
Zou ook weer ns verplicht mogen worden: all login data van alle diensten die we hebben (geldt bv ook voor pppoe logins bij proximus en consoorten) vrijgeven.
konda
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 51 keer
Provider

We mogen onze eigen modems en tv decoders niet kiezen, wat zouden ze dan logins gaan geven.

Ben al blij dat we onze eige gsm's nog mogen kiezen en die niet bij Telenet aan overdreven prijs moeten kopen
nete
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik denk dat het vraagteken in de titel gerust een ! mag worden.

Mijn smartphone is nu reeds méér dan een maand geupdate naar Android 10. Gevolg: geen verbinding meer in de Triiing app.
Verleden week eens gebeld met de klantendienst: ze kunnen en mogen niks zeggen, ze mogen van een klacht zelfs geen ticket meer aanmaken.

Je moet er geen tekeningetje bij maken zeker: zeer "elegante" manier om Triiing zo zachtjes aan de nek om te wringen.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik heb een 2-tal weken geleden voor hetzelfde gebeld en kreeg als antwoord dat alles in orde komt als mijn toestel naar de volgende versie van Android zal worden geupgrade!!!
Dag Jan! Er is nog maar net een nieuwe Android versie uit voor de Samsung Galaxy S9 en wie weet wanneer en of er een volgende versie voor dit toestel beschikbaar komt.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

In de afgelopen jaren kan ik op één hand tellen hoe vaak ik Triiing heb gebruikt, maar elke keer wel handig.
1 keer geen bereik, homespot toen gevonden en toch nog kunnen bellen, was redelijk belangrijk. Ook 1 keer zonder belkrediet, dat telefoontje was nu niet zo dringend maar toch tof.
Ook in het buitenland voor de 'roam like at home'-tijden, al werkte het bij mij wel enkel binnen de buurlanden.
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

Dat het niet werkte op android 10 was al gekend sinds vorige zomer. Laatste update in playstore dateert van mei 2019.
Eveens vindt je op hun product pagina's er niets meer over. Zegt allemaal genoeg lijkt me.

De support pagina's erover zijn wel nog actief.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer
Provider

Het is voor mij de manier ook om kosteloos internationaal te bellen. Doordat de roaming-inkomsten weggevallen zijn is dat internationaal bellen een belangrijke inkomstenpost voor Telenet. Gratis bellers via Triiing zijn dan natuurlijk vervelend. Stilletjes uitfaseren dus.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Een van de weinige redenen dat ik nog Skype gebruik, dat internationaal bellen ermee is goedkoop en handig.

Enfin, tot je op een internationale helpdesk moet zijn in de US, waar de telefooncentrale intern doorverbindt adhv het oproepnummer, om dan de US helpdesk aan de lijn te krijgen die zogezegd "niet intern kan doorverbinden", en "u moet nummer X bellen" (dat uiteraard het nummer is dat de 3x daarvoor ook gebeld heb) :-)
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer
Provider

R2D2 schreef:Het is voor mij de manier ook om kosteloos internationaal te bellen. Doordat de roaming-inkomsten weggevallen zijn is dat internationaal bellen een belangrijke inkomstenpost voor Telenet. Gratis bellers via Triiing zijn dan natuurlijk vervelend. Stilletjes uitfaseren dus.
Idd... laat me denken aan de viking app (lang geleden) waarmee je via internet kon bellen ipv 0,3 euro / min. Werd ook uitgefaseerd.
Kubbie92
Member
Member
Bedankt: 5 keer
Provider

Vandaag een update gehad voor mijn Huawei P30 Pro en werkt EINDELIJK terug naar behoren. Het verbindingprobleem is verholpen. Hallalujah!
Flippi
Premium Member
Premium Member
Provider

Kubbie92 schreef:Vandaag een update gehad voor mijn Huawei P30 Pro en werkt EINDELIJK terug naar behoren. Het verbindingprobleem is verholpen. Hallalujah!
Een update van de Triiing-app of een update van Android?
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer
Provider

Aan de PlayStore pagina te zien, de Triiing app :wink:
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer
Provider

De iOS app mag ook wel eens een update krijgen!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

MrBlueSky schreef:Aan de PlayStore pagina te zien, de Triiing app :wink:
Hier laatste update 14/5/2019 :eek: (lg v30)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer
Provider

satsurfer schreef:
MrBlueSky schreef:Aan de PlayStore pagina te zien, de Triiing app :wink:
Hier laatste update 14/5/2019 :eek: (lg v30)
Als je een app maakt voor de Google PlayStore kan je kiezen voor een gefaseerde update.
Slechts een bepaald percentage krijgt dan de update te zien, dat dan telkens om de zoveel dagen opgetrokken wordt tot uiteindelijk 100%.
Dus ofwel heeft Telenet hiervoor gekozen, en zal je pas in de komende dagen/weken kunnen updaten. Ofwel ondersteunt je toestel de update niet.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Provider

En als je de app nu eens verwijdert en dan opnieuw installeert? Zo heeft mijn vrouw het gedaan en nu werkt Triiing weer op haar Samsung S9 Android 10.
nete
Pro Member
Pro Member
Provider

Het vraagteken in de topictitel mag intussen dus terug een ! worden.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”