Boomkwekerij website

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Bij de verdere aanplant van onze tuin, vind ik het benodigde plantgoed niet bij de kwekers waar ik tot hiertoe alles gekocht heb:
- Verstraeten, Putte
- DeBruyn, Begijnendijk

Ik zoek concreet de Salix Cinerea of grauwe wilg (inheems, bloeit al in maart, NP-waarde 5/4, wordt maar 6m hoog en kan tegen natte voeten - niet onbelangrijk in de Netevallei). Die dus een betere NP-waarde heeft dan de eveneens inheemse en wel vlot verkrijgbare Salix Aurita (wat meteen het plan B is voor de aanplant).
Ik ga voor een boompje niet tot in Roeselare (en 2), Diksmuide ofzo rijden :).

Regio:
- Aarschot, Lier, Mechelen
- E314 Aarschot > Leuven
- E40 Leuven > Brussel
- E19 Mechelen > Brussel
Liefst eentje die verkoopt aan particulieren én een website, zodat ik tenminste weet of ze de Cinerea hebben of niet.

Iemand tips?
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

Heb je al overwogen om een stek te nemen ergens en dat te planten? Kost je niets en binnen een maand is het de juiste periode. Wilgen stekken is heel makkelijk: Gewoon in "stokvorm" in de grond steken. Het kost je dan niet en je moet geen grote verplaatsing doen ;-)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Onze knotbomen hebben we zo geplant, een gat geboord van +/1m diep en daar een 3m lange staak in, gekregen van een collega wiens broer een paardenkwekerij heeft omzoomd met wilgen. Hij blij dat ik zijn wilg geknot had (geloof me: het was nodig), ik blij dat ik mijn knotwilgenstaken had.

Maar waar vind ik een Cinerea waar ik zomaar een staak van mag afzagen :)?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Tuincentrum Baeten, bellen, vragen naar Karen en plezier verzekerd :)
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Ik ging er - foutieflijk - vanuit dat ze enkel aan bedrijven leverden
Als particulier vindt u alles wat u zoekt om uw tuin helemaal de uwe te maken. Onze uitgebreide catalogus helpt u bij het maken van uw keuze.
Joe de Mannen schreef: Tuincentrum Baeten
Daar heb ik eens opbindtouw (in plastiek) gekocht voor in de serre.
Ik moest meer dan 20 minuten wachten, dus heb ik hun aanbod naast het huis (je moet toch echt afrekenen in wat ooit een living was) wat bekeken en was aangenaam verrast. Sindsdien nooit meer gepasseerd, want niet meer aan gedacht.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat is natuurlijk het nadeel als men tijd maakt voor u, moet je ook soms wachten.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Van Dyck in Houtvenne? http://www.vandyckgebroeders.be/
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”