![Afbeelding](https://www.speedtest.net/result/8613835398.png)
Zoals gewoonlijk is onze provincie weer de laatste haha
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Tjah, dat is toch letterlijk wat er staat in de link bij de voorwaarden.proximusboyke schreef:mat ik heb het wel over de persoon die vroeger 3tb had dus snachts 6tb die zonder te vragen overgezet is naar onbeperkt waar raf gem nu wijsmaakt dat hij na de 750 fup op 0.96 ga belanden.
Dit is toch wel echt uitgemolken ....Een vast ip-adres was voorheen standaard, maar is nu een optie van 28 euro per maand.
Volledig onbeperkt mét 30 euro korting per maand erbovenop, want Business Fibernet 240 Plus was een pak duurder.ub4b schreef:Ik heb net met de telenet sales gebeld, en vroeger was bij een duurder business abbo onbeperkt ook echt onbeperkt (ik dacht bij de 240), zonder die 750 GB daglimiet. Nu trekken ze dat door naar Business Fibernet.
MaT schreef:Tjah, dat is toch letterlijk wat er staat in de link bij de voorwaarden.proximusboyke schreef:mat ik heb het wel over de persoon die vroeger 3tb had dus snachts 6tb die zonder te vragen overgezet is naar onbeperkt waar raf gem nu wijsmaakt dat hij na de 750 fup op 0.96 ga belanden.
Idd even afwachten. Is het zo dan ga ik edpnet is van dichterbij bekijken. Dan zijn zij nog de enige met een deftige download elke maand.raf1 schreef:Afwachten of de limiet van 750 GB effectief wordt toegepast want Telenet beweert telefonisch dat hun website vol fouten staat.
raf1 zevert toch niet, en schrijft exact hetzelfde als jij ook zegt:proximusboyke schreef:raf ge moet nu niet zeveren en alles door elkaar halen.raf1 schreef:Kleine lettertjes: Business Fibernet: Telenet-netwerkbeheer is van toepassing.
Dus voorheen 3 TB, nu slechts 0,75 TB overdag en daarna smalband van 0,96 Mbps upload en 9,6 Mbps download.
Wat jij hier zit te lullen is voor mense die over hun 3tb gaan of 6tb snachts en dan zeg ik je hebt zelfs geen recht op 0.96. Want uw volume is op. Als ge geen benzine of diesel meer hebt valt uwen auto brommer ook stil dan zegt hij ook niet ge kunt nog rijden aan 5 km per uur.
In geval van onberperkt zal hij 10 halen na verbruik van 750gb in piekuren.
Is dit eerlijk veranderen zonder te vragen, NEE maar dat is terug een ander verhaal.
Speedboost wordt 1000/40 had ik ergens gelezen?spacekiek schreef:En wat met Speedboost ? Dat was vroeger een verdubbeling van de snelheid ...
Nu is de gap toch al pak kleiner 300Mbit vs 400Mbit
eddyfr schreef:750GB daglimiet kan ik nog mee leven. Ik dacht eerst dat het een 750Gb maandlimiet was.
Beter lezen? Raf had het over 0,96 Mbps upload en 9,6 Mbps download. Dat is correct!proximusboyke schreef:want je moet kijken naar de formule onbeperkt en niet met een limiet want de poster is overgegaan van 3tb ( limiet) naat onbeperkt dus moet ge kiujken naar de voorwaarden onbeperkt en daar lees ik duidelijk 10 en geen 0.96
wget http://ftp.belnet.be/mirror/archive.par ... 1000MB.bindevilkin schreef:Beste test lijkt me een ftp naar belnet of iets gelijkaardig.
En hoe doe je dat concreet? Het is duidelijk dat hun medewerkers dus niet op de hoogte zijn, want tegen mij vertelden ze een ander verhaal.yaris schreef:Net met een medewerker gesproken. Ik kan ook business 200 blijven en dan blijft de 3TB. Anders is het FUP.
Nu nog via ftp ipv httpub4b schreef:wget http://ftp.belnet.be/mirror/archive.par ... 1000MB.bindevilkin schreef:Beste test lijkt me een ftp naar belnet of iets gelijkaardig.
ik bedoel testen op deze paginadevilkin schreef:Vergeet wel niet dat de andere kant ook moet kunnen volgen. Beste test lijkt me een ftp naar belnet of iets gelijkaardig.
Amai dit flubberde echt, die snelheid:devilkin schreef: Nu nog via ftp ipv http
Code: Selecteer alles
# wget ftp://ftp.belnet.be/mirror/archive.parrotsec.org/misc/1000MB.bin
--2019-09-23 13:04:53-- ftp://ftp.belnet.be/mirror/archive.parrotsec.org/misc/1000MB.bin
=> `1000MB.bin.1'
Resolving ftp.belnet.be (ftp.belnet.be)... 193.190.67.98, 2001:6a8:3c80:2::21
Connecting to ftp.belnet.be (ftp.belnet.be)|193.190.67.98|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done. ==> CWD (1) /mirror/archive.parrotsec.org/misc ... done.
==> SIZE 1000MB.bin ... 1048576000
==> PASV ... done. ==> RETR 1000MB.bin ... done.
Length: 1048576000 (1000M) (unauthoritative)
100%[====================================>] 1,048,576,000 27.3M/s in 50s
2019-09-23 13:05:43 (20.0 MB/s) - `1000MB.bin.1' saved [1048576000]
Via de chat op hun site. Of het nu 200 or 300 is maakt voor mij eigenlijk niet veel uit.ub4b schreef:En hoe doe je dat concreet? Het is duidelijk dat hun medewerkers dus niet op de hoogte zijn, want tegen mij vertelden ze een ander verhaal.yaris schreef:Net met een medewerker gesproken. Ik kan ook business 200 blijven en dan blijft de 3TB. Anders is het FUP.
De nieuwe formule staat er al , met nog een oude telemeter met 3 GB harde limiet, ipv zo'n 750 flubbernet limiet
fubbernet.png
866 Mbps, adres in Gent:proximusboyke schreef:ik vind daar nergens een adres die boven de 850 gaat
Ik moet wel zeggen dat Belnet de laatste tijd toch wel wat steekjes laat vallen met betrekking tot snelheid en availability/up to date zijn van z'n mirrors.ub4b schreef:Amai dit flubberde echt, die snelheid:
2019-09-23 13:23:28 (5.05 MB/s) - ‘1000MB.bin’ saved [1048576000]
2019-09-23 13:26:31 (6.12 MB/s) - ‘1000MB.bin.1’ saved [1048576000]
Als je alle zware acties tussen 00:00 en 12:00 scheduled dan ga je vooruit.yaris schreef: Via de chat op hun site. Of het nu 200 or 300 is maakt voor mij eigenlijk niet veel uit.
Ik zit los makkelijk aan 3TB per maand dus echt onbeperkt zou zalig zijn voor mij ...
Is iets waar ze voorlopig nog weinig info over geven, jammer genoeg..TeleDent schreef:Hmm, ik heb een Fibernet 200 , ik checkte net mijn telenet en dit is nog ongewijzigd. Ik vraag me af of we "automatisch" worden omgeschakeld of dat we dit moeten vragen ?
Ik zal nog maar een beetje geduld proberen te hebben
Ik ga in elk geval wachten op hun officiële communicatie en hoop dat ze simpelweg diegene die er op vooruit kunnen gaan automatisch overschakelen.De officiële communicatie volgt zeker nog. Deze kan je vanaf donderdag verwachten.Vanaf dan worden ook de abonnementen die in aanmerking komen, automatisch overgezet. Als je dat wenst, kan je je abonnementswijziging nu wel al aanvragen.
Ik heb verschillende adressen ingegeven van mijn gemeente Lanaken, telkens "We vinden geen informatie voor dit adres."proximusboyke schreef:ik bedoel testen op deze paginadevilkin schreef:Vergeet wel niet dat de andere kant ook moet kunnen volgen. Beste test lijkt me een ftp naar belnet of iets gelijkaardig.
https://shop.telenet.be/shop/nl/speed
ik vind daar nergens een adres die boven de 850 gaat