HMD/Nokia verkoopt geen laptops of tablets. Waarom zouden ze het niet doen?selder schreef:Ja, ik Heb zelfs de dock om een Windows telefoon aan te sluiten nog - die trouwens ook gewoon werkt als dock/dongle onder macOS.heist_175 schreef: Een gemiddelde telefoon is zo krachtig als een desktop pc van enkele jaren geleden. Via USB-C kan je ook alles aansluiten wat je wil (charger, scherm, UTP, HDMI, ...).
Waarom kan ik nog steeds mijn telefoon niet gebruiken als office-desktop?
Mijn telefoon kan makkelijk herkennen dat er een 1080p scherm aanhangt, en geeft dan op het scherm een layout weer die lijkt op een desktop. Voor office toepassingen (Word, Excel, PPT, surfen, whatsapp, ...) is een GSM prima geschikt.
WindowsPhone had die optie - ik denk dat een power-user van UB zelfs screenshots gepost heeft, er zijn enkele Samsung telefoons (Sx-reeks) die het ook kunnen. Waarom niet bij de rest?
Ja, ok, dat is/was een killer feature, daar volg ik je in.
Maar als het bij Microsoft niet van de grond gekomen is, waarom zou het dan bij andere fabrikanten wél werken? Waarom zou een fabrikant daarin investeren en u dan uiteindelijk maar 1 apparaat verkopen terwijl je er nu minstens 2 nodig hebt?
En een telefoon-met-pc functionaliteit is nog steeds geen volwaardige pc hé. Ik ken enkele mensen met een tablet met aangeklikt toetsenbord (toetsenbord losgeklikt -> tabletmodus, toetsenbord aangeklikt -> laptopmodus). In beide modi is het prul overigens. Als pc veel te traag, als tablet veel te log.
Je kan het ook anders zien: een telefoon van €400+ kan nauwelijks iets meer dan een een Pocophone F1 of Pocophone F2 Xiaomi Mi 9T Pro/Redmi K20 Pro. Hoe meer je een telefoon gebruikt, of breder het gebruik van een telefoon kan zijn, hoe meer usecases je voor een toestel hebt, hoe meer mensen bereid zijn om ervoor te betalen.
Mijn eerste telefoon, om te bellen en te SMS'en, was een Nokia 3210 van €100 ofzo, dan een Nokia3310 met een dikke batterij en dan een telefoon met Bluetooth, kleurenscherm en gigantische autonomie. Aangezien ik er meer mee kon doen (en ook omdat ik toen dikbetalend vakantiewerk had gedaan) kon ik er al €180 aan geven. Mijn huidige telefoon (Nokia8) kostte bijna €400,
omdat ik die gebruik als
- telefoon (bellen, SMS, whatsapp, ...)
- GPS (Waze, Google Maps)
- boodschappenlijstje, to do lijstje
- werk op de trein, onderweg, ...
- krant
- ...
En opnieuw: het bestaat al, zowel op Android als op het ter ziele gegane WindowsPhone. Ik betwijfel zelfs dat er andere hardware nodig is?
Nu krijgen we telefoons met duzend camera's, maar functioneel een Word of Excel bestand aanpassen, ho maar!
@docking
Je kan bluetooth bellen terwijl je aan het typen bent, uw toestenbord draait ook via bluetooth of via USB-C.
Ik zou het ook eerder zien als "occasioneel" dan als constant.