windows mappen beveiligen met wachtwoord

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Juke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2003, 20:23
Locatie: Eeklo
Contacteer:

weet iemand een handig (en liefst gratis) programmaatje om de mappen van windows te beveiligen met een wachtwoord? eerder had ik al eens een programa gevonden die de mappen onleesbaar maakt. maar dit moet je telkens weer ongedaan maken als ik zelf in de mappen wil kijken.

weet iemand iets? hopelijk wel.... ik zal dit ook graag toepassen met bij mijn draagbare harde schijf want nu kan gewoon iedereen volledig mijn schijf uitpluizen zonder dat er ook maar een map beveiligd is... zal dit ook mogelijk zijn bij de draagbare harde schijf?


thx groeten Jurgen :-)
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Zoek eens naar TrueCrypt.
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

De enige mogelijkheid is idd het encrypteren, maar dan moet je wel opletten!
Als je je key vergeet te saven kan je zelf ook nooit meer aan je data!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Juke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2003, 20:23
Locatie: Eeklo
Contacteer:

dus als ik het goed begrijp is het een gevaarlijk programma?
en waarschijnelijk is het ook redelijk moeilijk om zo mappen de coderen?
gebruikt iemand van jullie dit systeem? en is dit gebruiksvriendelijk?

... dus er bestaat niet zoiets als een wachtwoordje aan een map toevoegen zoals bv een hotmail of msn wachtwoord? maar dan voor je eigen lokaale windows mappen?

mmh... oke misschien toch maar niet encrypto toepassen??? want ziet er me redelijk gevaarlijk en moeilijk uit??? of niet???

thx bye bye
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je kan natuurlijk ook vertrouwen op het EFS-systeem dat in windows 2000 en hoger gewoon ingebakken is. Dat werkt met persoonlijke certificaten en is vrij veilig. Je moet wel met gebruikersaccounts werken natuurlijk, mét wachtwoord. Je kan na het aanmelden dan gewoon die mappen benaderen, maar voor alle andere gebruikers is het een njet.
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Juke schreef:want ziet er me redelijk gevaarlijk en moeilijk uit??? of niet???

Gevaarlijk en moeilijk??? :?
Als gij zo stom zijt van uw wachtwoord te vergeten is da gevaarlijk ja.
En hebt ge het al eens geprobeerd? M'n neefke van 9 kan daar zelfs mee werken... :wink:
Afbeelding
Juke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2003, 20:23
Locatie: Eeklo
Contacteer:

hey bedankt jongens ... en meisjes? lol

het programmaatje werkt super goed twas eerst effen uitzoeken maar nu ben ik er weg mee lol...

nog een vraagske is dit echt zo veilig als de site het zelf omschrijft? is het wachtwoord echt niet te achterhalen? zo veel ken ik er niet van maar volgens mij moet dit toch altijd mogelijk zijn? of niet? ik vraag me dus gewoon af moest een hacker mijn verborgen map vinden of ie die zal kunnen openen

ah ik had nog een vraagje:

kan ik mijn "verborgen mappen" enkel openen als ik het programma truecrypt geinstalleerd heb? of kan dit ook nog op een andere manier?
en vertrouwen jullie dit programma zo hard dat jullie zelf paswoorden op in de verborgen mappen durven te steken? (oei dat zijn 2vragen lol)



bedankt voor jullie hulp :-D
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Juke schreef:ik vraag me dus gewoon af moest een hacker mijn verborgen map vinden of ie die zal kunnen openen

Hij zal eerst en vooral niet weten dat het om een truecypt volume gaat.
Dan moet hij, om het te kunnen kraken, een brute force aanval uitvoeren.
Dit wil zeggen dat hij gewoon tal van mogelijke paswoorden probeert.
Neem dus een niet voor de hand liggend en lang genoeg paswoord, en je bent veilig. :wink:

Juke schreef:kan ik mijn "verborgen mappen" enkel openen als ik het programma truecrypt geinstalleerd heb? of kan dit ook nog op een andere manier?

Je moet het programma geinstalleerd hebben. Dat is natuurlijk wel een nadeel als je het op een externe schijf gebruikt.

Juke schreef:en vertrouwen jullie dit programma zo hard dat jullie zelf paswoorden op in de verborgen mappen durven te steken? (oei dat zijn 2vragen lol)

Ik wel :wink:
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Wat je altijd kan doen is je harde schijf in 2 partities opdelen, een van een paar meg (al zou ik zelf 100 MB nemen) waar je dan truecrypt (de installer) op zet. Ik zou het 100 meg maken zodat je nog snel wat documentjes kan overzetten zonder dat je op de andere pc truecrypt moet zetten.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Je moet niet per sé een volledige partitie encrypten.
Je kan ook gewoon een file op je schijf zetten die dan door truecrypt gemount wordt.
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Lukse schreef:Je moet niet per sé een volledige partitie encrypten.
Je kan ook gewoon een file op je schijf zetten die dan door truecrypt gemount wordt.


OK, ik ga die Truecrypt eens uitgebreider bekijken, ziet er wel nice uit :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”