Tadaam
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Kan de simkaart in ander toestel werken? Ook al mag het niet [emoji3]
Maar vooral kan er een sim van andere provider in de router werken? Handig voor mij om hem internationaal te kunnen gebruikenn
Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Maar vooral kan er een sim van andere provider in de router werken? Handig voor mij om hem internationaal te kunnen gebruikenn
Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Volgens mij kon ik naar mijn Synology via DDNS (synology.me) zonder in mijn Fritzbox te prutsen.
De VPN verbinding naar mijn fritzbox is wel handiger & stabieler.
De VPN verbinding naar mijn fritzbox is wel handiger & stabieler.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Naar je Synology zelf wel via de web interface, maar dat heeft op zich niets te maken met de poorten in je router?
Wat wel kan, is dat je Synology VPN Server via UPnP automatisch de juiste poorten heeft opengezet op je router. Je hebt in de settings inderdaad ergens een 'automatic port forwarding configuration' of zo voor bepaalde ondersteunde routers.
Wat wel kan, is dat je Synology VPN Server via UPnP automatisch de juiste poorten heeft opengezet op je router. Je hebt in de settings inderdaad ergens een 'automatic port forwarding configuration' of zo voor bepaalde ondersteunde routers.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
En werkt dat laatste achter CGNat? Ik vrees er voor.
Ik hoop hem hier sebiet in mijn handen te hebben seh... Kan ik vanavond beginnen spelen.
Ik hoop hem hier sebiet in mijn handen te hebben seh... Kan ik vanavond beginnen spelen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
De Tadaam boxen zijn al uitverkocht (zie bericht van een Tweaker in het Tadaam topic daar: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 8#59925498)
Dus ofwel hadden ze maar heel weinig voorzien ofwel is het een enorm succes!Bedankt om als één van de allereersten voor TADAAM te kiezen. Uw TADAAM-bestelling is nu bevestigd!
We hebben echter veel bestellingen ontvangen en zijn nu tijdelijk uitverkocht! We zullen je pakket dus morgen niet kunnen leveren. Geen zorgen echter, we zijn vollop bezig met het maken van nieuwe TADAAM-paketten. We doen ons best zodat je nog deze week en ten laaste begin volgende week je TADAAM-pakket in ontvangst kan nemen.
Maar er is ook goed nieuws! Als een bedankje om als één van de eerste TADAAM te worden krijg je de eerste maand aan slechts 5 euro.
Mocht dit een probleem zijn, is het geen probleem om je bestelling alsnog te annuleren. Stuur ons dan gewoon een mailtje naar [email protected] of stuur een sms naar 0460/23 23 20.
Het TADAAM team
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Er zit blijkbaar geen CGNAT op.ygeffens schreef:En werkt dat laatste achter CGNat? Ik vrees er voor.
Verder zou VPN achter een NAT moeten kunnen werken, maar dan wel onedirectional (maw de VPN achter de Tadaam router moet de connectie opstarten).
Ik denk ook dat OpenVPN hier mogelijk stabieler gaat zijn (TCP of UDP ipv ESP, gebruikt maar 1 port, is altijd client-server architectuur, ...)
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Hoe werkt het detecteren van het aantal streams
Is dit ook het belachelijke telenet gedoe om een aantal toestellen toegang te geven en dat staat dan vast voor de komende 3 maanden?
Of is het echt gebaseerd op aantal streams zonder toestelbeperking?
Is dit ook het belachelijke telenet gedoe om een aantal toestellen toegang te geven en dat staat dan vast voor de komende 3 maanden?
Of is het echt gebaseerd op aantal streams zonder toestelbeperking?
-
- Elite Poster
@Jodewitte
Als eerste post kan dat wel tellen...
Blijkbaar een duidelijke mening over Telenet. Misschien dat je dan gewoon moet overwegen om het niet te doen. Of in de veronderstelling dat je die keuze al had gemaakt, denk ik dat je reactie misschien onnodig was?
Om op je vraag te antwoorden:
Je kan slechts gelijktijdig naar 1 stream kijken.
Je moet de toestellen allemaal activeren. Ik zit ondertussen aan 4, en ik heb nog geen melding gehad dat ik aan mijn limiet zit.
Maar wat ik wel merkte: ik was via mijn AppleTV aan 't kijken, ik schakel de TV uit, de stream was nog aan 't lopen, en ik kon niet op mijn iPad niet kijken. Logisch, maar het is dus wel de aandacht waard, want zo zou je 300Gb er snel door zijn (in de veronderstelling dat TV mee telt voor je quota).
Blijkbaar een duidelijke mening over Telenet. Misschien dat je dan gewoon moet overwegen om het niet te doen. Of in de veronderstelling dat je die keuze al had gemaakt, denk ik dat je reactie misschien onnodig was?
Je moet de toestellen allemaal activeren. Ik zit ondertussen aan 4, en ik heb nog geen melding gehad dat ik aan mijn limiet zit.
Maar wat ik wel merkte: ik was via mijn AppleTV aan 't kijken, ik schakel de TV uit, de stream was nog aan 't lopen, en ik kon niet op mijn iPad niet kijken. Logisch, maar het is dus wel de aandacht waard, want zo zou je 300Gb er snel door zijn (in de veronderstelling dat TV mee telt voor je quota).
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
ygeffens schreef: Maar wat ik wel merkte: ik was via mijn AppleTV aan 't kijken, ik schakel de TV uit, de stream was nog aan 't lopen, en ik kon niet op mijn iPad niet kijken. Logisch, maar het is dus wel de aandacht waard, want zo zou je 300Gb er snel door zijn (in de veronderstelling dat TV mee telt voor je quota).
Wat vind je van de internetsnelheid ?
Ik ben de snelheid gewoon van fiber 200 (YUGO pakket) ..
Maak me wat zorgen dat het te traag zou zijn.
Is de stream stabiel ? Zoja hoever staat de router/modem van jouw tv ongeveer ?
Zou het mogelijk zijn om er een eigen router aan te hangen via de ethernet poort ?
Thanks
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
ik heb hier Fiber gehad van Proximus, nu heb ik Love van Orange en Tadaam en ik moet zeggen dat ik niets merk van snelheidsverlies. Gisteren voetbal (allez de Rode Duivels) gekeken via stream en ondertussen wat gesurfd en geen enkel probleem vastgesteld.bertv96 schreef:ygeffens schreef: Maar wat ik wel merkte: ik was via mijn AppleTV aan 't kijken, ik schakel de TV uit, de stream was nog aan 't lopen, en ik kon niet op mijn iPad niet kijken. Logisch, maar het is dus wel de aandacht waard, want zo zou je 300Gb er snel door zijn (in de veronderstelling dat TV mee telt voor je quota).
Wat vind je van de internetsnelheid ?
Ik ben de snelheid gewoon van fiber 200 (YUGO pakket) ..
Is de stream stabiel ? Zoja hoever staat de router/modem van jouw tv ongeveer ?
Zou het mogelijk zijn om er een eigen router aan te hangen via de ethernet poort ?
Thanks
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Vanaf 30Mbps merk je hogere snelheden niet meer bij het surfen.bertv96 schreef: Ik ben de snelheid gewoon van fiber 200 (YUGO pakket) ..
Je kan dat zelf simuleren door uw hetzij uw wifi, hetzij de telefoon te limiteren op wifi-G, dan krijg je nog max 54Mbps.
Als je downloadt, voel je het natuurlijk wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Welke toestellen?ygeffens schreef:Je moet de toestellen allemaal activeren. Ik zit ondertussen aan 4, en ik heb nog geen melding gehad dat ik aan mijn limiet zit.
Bedoel je specifiek toestellen met een of andere tadaam streaming app?
Of elk toestel dat via die router connecteert?
Want dat laatste heeft totaal geen nut.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Gewoon via je user/pasw op alle apps/devices...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
@Ykeffer: Slecht geslapen?ygeffens schreef:@Jodewitte
Momenteel is het zo dat telenet 5 toestellen toelaat op 90 dagen.
Maar men was wel vergeten te melden dat dit via cookies werkt, dus niet via streams.
Dus als je cookies wist, dan is hetzelfde toestel ineens niet meer toegelaten.
Advies helpdesk: geen cookies verwijderen
Dus lijkt me dit geen onredelijke vraag voor een product waarvan ze beweren dat men op 3 schermen tegelijk kan kijken
- selder
- Moderator
Modbreak: Doe maar rustig, nog één zo’n opmerking en je mag 2 weken uitrusten. We gaan hier respectvol met elkaar om.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Starter Plus
heist_175 schreef:Vanaf 30Mbps merk je hogere snelheden niet meer bij het surfen.bertv96 schreef: Ik ben de snelheid gewoon van fiber 200 (YUGO pakket) ..
Je kan dat zelf simuleren door uw hetzij uw wifi, hetzij de telefoon te limiteren op wifi-G, dan krijg je nog max 54Mbps.
Als je downloadt, voel je het natuurlijk wel.
Heb eens in de devtools in Chrome snelheid beperkt tot 50 up and 50 down. Merk je inderdaad niets van in laden van een pagina bv...
Ga het eens proberen die Tadaam denk ik.
- selder
- Moderator
wat weerhoudt je ervan om een Tadaam box voor €5 te bestellen, er 300GB door te jagen en te zien wat het gevolg is?
-
- Starter Plus
Ik heb net besteld.
Het was nog steeds 5 euro.
De app werkt vlot en is overzichtelijk. Heeft een betere tvgids dan die van YUGO.
Je kan vrijwel direct de Tadaam app gebruiken en tv kijken op de gsm.
Heel stom is wel dat er nog geen chromecast functionaliteit ingebouwd is in de app ...
Heb hen een berichtje gestuurd met de vraag wanneer dit er zal inzitten, want voorlopig is dit anders niet zo handig.
Wifi box moet nog worden opgestuurd...
Het was nog steeds 5 euro.
De app werkt vlot en is overzichtelijk. Heeft een betere tvgids dan die van YUGO.
Je kan vrijwel direct de Tadaam app gebruiken en tv kijken op de gsm.
Heel stom is wel dat er nog geen chromecast functionaliteit ingebouwd is in de app ...
Heb hen een berichtje gestuurd met de vraag wanneer dit er zal inzitten, want voorlopig is dit anders niet zo handig.
Wifi box moet nog worden opgestuurd...
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Wel, misschien dat ik het ooit bestel. Maar voorlopig ben ik goed met Orange Flybox + AntenneTV voor 30 euro. Nu ben ik gewoon curieus. En sowieso ga ik zoiets niet bestellen zonder echt te weten hoe het in elkaar zit.selder schreef:wat weerhoudt je ervan om een Tadaam box voor €5 te bestellen, er 300GB door te jagen en te zien wat het gevolg is?
-
- Member
Ze zouden beter die tadaam app aanbieden met internet via de kabel vind ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Klopt, ook voor scarlet, proxi, ...
Ik vind het een mooi produkt. Niet geschikt voor mij, of toch geen 50 euro waard, maar kan me wel voorstellen dat dit voor veel mensen een topprodukt wordt.
Nu nog een standalone tv app, voor bvb 15 euro, en dan kunnen ze mij wel overhalen. Ik kwam gisteren al de app tegen op mijn. Shield
Ik vind het een mooi produkt. Niet geschikt voor mij, of toch geen 50 euro waard, maar kan me wel voorstellen dat dit voor veel mensen een topprodukt wordt.
Nu nog een standalone tv app, voor bvb 15 euro, en dan kunnen ze mij wel overhalen. Ik kwam gisteren al de app tegen op mijn. Shield
de koe zegt boe
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Tadaam is volgen mij een fantastische aanvulling op het aanbod dat Telenet reeds heeft. Geen gedoe met kabels ingraven in je voortuin : gewoon stekker van het toestel in het stopcontact steken en je bent klaar.
Alleen spijtig dat je het alleen kan bestellen als je een kredietkaart hebt. Zodra ze ook andere betaalwijzen aanbieden stap ik meteen naar hen over.
Alleen spijtig dat je het alleen kan bestellen als je een kredietkaart hebt. Zodra ze ook andere betaalwijzen aanbieden stap ik meteen naar hen over.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Eigenlijk zou dit andere "topproduct" Stievie kunnen zijn , maar die hebben geen AndroidTV app .bambipower schreef:Klopt, ook voor scarlet, proxi, ...
Heb anderhalf jaar Stievie Premium gehad en het is uiteraard zeer gelijkaardig qua app / TV-beleving.
Onlangs opgezegd omdat we over zouden stappen naar Scarlet Trio, maar toch maar eerst de Tadaam testen. (De trio had vertraging wegens Proximus die moest komen graven)
-
- Elite Poster
@ITnetadmin
Ik heb de modem nog niet. Dus mijn bevindingen over TV gaan enkel over de Tadaam App die ik gebruik via mijn Proximus verbinding.
De toestellen die ik nu dus in gebruik heb:
- 2 Apple TV's
- 1 iPad
- 1 iPhone
Ik heb de modem nog niet. Dus mijn bevindingen over TV gaan enkel over de Tadaam App die ik gebruik via mijn Proximus verbinding.
De toestellen die ik nu dus in gebruik heb:
- 2 Apple TV's
- 1 iPad
- 1 iPhone
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Tadaam kan op elke android box iddbertv96 schreef:
Ik veronderstel dat die dan voor elke soort TV-box device te downloaden is en dus ook voor de Xiaomi mi Box ?
de koe zegt boe
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 6 keer
Toch niet op de Xiaomi Mi box met Android TV 6.0, waar je meestal moet sideloaden:bambipower schreef:Tadaam kan op elke android box iddbertv96 schreef:
Ik veronderstel dat die dan voor elke soort TV-box device te downloaden is en dus ook voor de Xiaomi mi Box ?
https://www.mi.com/global/mibox/
Ik stelde de vraag eerder al aan de Tadaam support dienst, en volgens hun zal het niet werken op de Xiaomi Mi Box met android TV:
Dag xxx,
Bij sideloaden gaat onze applicatie niet werken; vanaf Android 7 moet de applicatie probleemloos werken.
Kind regards,
Michel
TADAAM Support
-
- Starter Plus
Volgens Coolblue staat (https://www.coolblue.be/nl/product/8262 ... ifications) deze versie al op 8.1. Dus zou moeten werken verder... Zijn ook aan het werken aan app voor samsung tv die werkt met Tizen OS.yezzer schreef:Toch niet op de Xiaomi Mi box met Android TV 6.0, waar je meestal moet sideloaden:bambipower schreef:Tadaam kan op elke android box iddbertv96 schreef:
https://www.mi.com/global/mibox/
Ik stelde de vraag eerder al aan de Tadaam support dienst, en volgens hun zal het niet werken op de Xiaomi Mi Box met android TV:
Dag xxx,
Bij sideloaden gaat onze applicatie niet werken; vanaf Android 7 moet de applicatie probleemloos werken.
Kind regards,
Michel
TADAAM Support
Bert
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Ik stelde volgende vraag aan Tadaam ([email protected]):
""" Hallo,
Vooraleer ik Scarlet Trio opzeg heb ik de volgende vraag:
Ik gebruik Tadaam Premium sinds donderdag 5 september.
Mijn TV "kijkgedrag" en internet gebruik is niet gewijzigd tov Scarlet gebruik:
Scarlet Trio (40 € per maand), verbruikt volume voor de afgelopen zes maanden (enkel data)
149 GB maart
86 GB april
106 GB mei
67 GB juni
104 GB juli
84 GB augustus
Momenteel bij Tadaam (50 € per maand):
PERIODE VERBRUIKT VOLUME:
9/2019 75.855 GB (wellicht internet en TV hier samen gerekend?)
Ik ga dus zeker over de 300 GB zitten deze maand!
Val ik dan terug op een lagere snelheid?
Dan blijf ik beter bij Scarlet... """"
Ik wacht nu op een antwoord van Tadaam
""" Hallo,
Vooraleer ik Scarlet Trio opzeg heb ik de volgende vraag:
Ik gebruik Tadaam Premium sinds donderdag 5 september.
Mijn TV "kijkgedrag" en internet gebruik is niet gewijzigd tov Scarlet gebruik:
Scarlet Trio (40 € per maand), verbruikt volume voor de afgelopen zes maanden (enkel data)
149 GB maart
86 GB april
106 GB mei
67 GB juni
104 GB juli
84 GB augustus
Momenteel bij Tadaam (50 € per maand):
PERIODE VERBRUIKT VOLUME:
9/2019 75.855 GB (wellicht internet en TV hier samen gerekend?)
Ik ga dus zeker over de 300 GB zitten deze maand!
Val ik dan terug op een lagere snelheid?
Dan blijf ik beter bij Scarlet... """"
Ik wacht nu op een antwoord van Tadaam
Laatst gewijzigd door ivybec 09 sep 2019, 13:29, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
TV wordt bij je verbruik geteld. Zo'n streams tikken snel aan...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Verbruik sinds 5 augustus tot september=ca 76 GB. Dat is toch in lijn met je scarlet maandverbruik!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gelijkaardig verhaal hier, al was bij verhuis de Scarlet Trio nog niet geïnstalleerd.
Scarlet staat nu on hold om Tadaam te proberen.
Hier ook op een dag of 5 een dikke 60 GB aan verbruik. De limiet van 300 GB gaat het dus duidelijk niet trekken. Ook niet met gewoon gebruik...
Even afwachten, want ik ben wel tevreden over snelheid, gebruiksgemak, Android TV app,...
Hier ook op een dag of 5 een dikke 60 GB aan verbruik. De limiet van 300 GB gaat het dus duidelijk niet trekken. Ook niet met gewoon gebruik...
Even afwachten, want ik ben wel tevreden over snelheid, gebruiksgemak, Android TV app,...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
En zo is het anno 2019 alweer die datalimiet die nog steeds de beperkende factor is voor comfortabel internetgebruik...kurt schreef:Gelijkaardig verhaal hier, al was bij verhuis de Scarlet Trio nog niet geïnstalleerd.