Beste,
Ik was tot medio 2017 Easy Internet @ Home klant en had daarvoor de door Orange gehermerkte (TP-Link) Archer MR200 "Flybox". Voor degenen met een meer visueel geheugen:
https://images.yaoota.com/Rcgj2t0nIv3WE ... e42bd4.jpg
Nu wil ik opnieuw klant worden. Ik ging vandaag naar de Orange-winkel omdat ik bij bestelling via internet kennelijk verplicht was hun nieuwe Flybox er bij te nemen voor EUR 39 en een minimumcontractduur van 12 maanden, hoewel ik vermoed dat mijn "oude" Archer MR200 nog perfect bruikbaar is. De verkoper raadde me aan om die nieuwe modem er bij te nemen aangezien "de oude Flybox" een update nodig had en al veel klanten een nieuwe Flybox waren komen halen omdat hun oude door de update gebrickt was.
Ploos het zelf even na en vond de volgende aankondiging van Orange:
https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... nstalleren
Is blijkbaar een zeer recente verandering. En de enige oude Flybox waarvan sprake is, is de (Huawei) B310s-22, dus niet relevant in mijn situatie.
Belde dan maar even naar de helpdesk maar de medewerkster leek mijn vraag niet te begrijpen en kon enkel het standaardantwoord geven.
Kan er iemand mij kan vertellen of de Archer MR200 nog werkt als Orange Flybox?
Dank
Is Archer MR200 (vorige gen Flybox) nog bruikbaar met Orange?
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
@stefan1234 een dergelijke Flybox TP-Link Archer MR200 werkt hier nog perfect (van eind december 2017 tot heden), passeert evenwel nog steeds eerst via de Flybox-pagina vooraleer naar het internet te kunnen gaan
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Me too. Gepost met die verbinding. En mijn ouders hebben nog een eerste generatie Mobistar Flybox zonder enige software update sinds aankoop en die werkt ook nog.M_016 schreef:@stefan1234 een dergelijke Flybox TP-Link Archer MR200 werkt hier nog perfect (van eind december 2017 tot heden), passeert evenwel nog steeds eerst via de Flybox-pagina vooraleer naar het internet te kunnen gaan
Hoe dit product te kopen zonder Flybox weet ik niet maar vanuit technisch standpunt kan dat niet nodig zijn. Ik zou een ander verdeelpunt proberen.
Of vragen of je het kunt kopen zonder kortingstarief van 39 euro met contract maar tegen volle prijs en dan direct te Flybox teruggeven voor volledige terugbetaling maar het abonnement behouden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Misschien dat zij dadelijk de hete adem van Tadaam in hun nek voelen en iets soepeler worden. Of naar een shop gaan en geen contract MET flybox aanvaarden lijkt ook te werken. Het lijkt wel of zij niet willen verkopen
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Op het Orange Community-forum is een bericht gepost dat de eerste generatie Flyboxen niet meer zouden werken sinds 4 september. Kan dat (nog) niet bevestigen. Mijn ouders die zo'n oude Flybox hebben zijn nog niet thuis al zal dat niet lang meer duren.
Ik heb daar ook een vraag gepost voor verdere toelichting van Orange medewerkers. En ook een verwijzing naar hier eigenlijk over het bricken van die toestellen bij update.
https://community.orange.be/t5/Netwerk/ ... /m-p/21653
Ik heb daar ook een vraag gepost voor verdere toelichting van Orange medewerkers. En ook een verwijzing naar hier eigenlijk over het bricken van die toestellen bij update.
https://community.orange.be/t5/Netwerk/ ... /m-p/21653
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
Dank voor de antwoorden. Ik ben een overeenkomst aangegaan voor Easy Internet @ Home 150 zonder Flybox zelf, en alles werkt nog perfect met mijn oude Archer MR200. Was niet dat ze geen overeenkomst zonder Flybox wouden aangaan, de verkoper eergisteren probeerde het me gewoon te ontraden. Degene die er de tweede keer was leek van heel de kwestie niet op de hoogte en vond het vanzelfsprekend dat om het even welke Flybox zou moeten werken.
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
M_016 schreef:@stefan1234 een dergelijke Flybox TP-Link Archer MR200 werkt hier nog perfect (van eind december 2017 tot heden), passeert evenwel nog steeds eerst via de Flybox-pagina vooraleer naar het internet te kunnen gaan
En werkt de Archer MR200 sinds vandaag nog bij jullie?WalterB1 schreef:Me too. Gepost met die verbinding.
Ik zit sinds vandaag in dezelfde situatie als deze persoon: https://community.orange.be/t5/Mobiel-i ... td-p/38142
Van het ene moment op het andere wordt een product dat nog perfect werkt ge-end-of-lifed.
Goed dat ik zeer skeptisch tegen de uitdeinende cloud en de steeds voortschrijdende appificatie sta, anders was de hinder veel groter geweest...
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier ook sinds vandaag geen internet meer, geen idee sinds hoelaat want ben pas deze avond thuis gekomen.
4G router: Archer 200 ofzoiets
Probleem
redirect naar: https://denial.orange.be/not_modem
Leuk zo, best dat mijn GSM nog beetje data reserve heeft.
Nog mensen die problemen hebben.
Al iemand naar de klanten dienst gebeld?
4G router: Archer 200 ofzoiets
Probleem
redirect naar: https://denial.orange.be/not_modem
Code: Selecteer alles
Home
Image Modem
Easy Internet @Home: Modem error
Beste klant,
Deze SIM-kaart kan niet worden gebruikt in dit apparaat.
Om een verbinding te maken met het internet, plaats de SIM-kaart in de modem van uw Easy Internet @Home aanbod.
Heeft u nog vragen? Surf naar www.orange.be of contacteer onze klantendienst.
Image Modem
Easy Internet @Home: Erreur modem
Cher client,
Cette carte SIM ne peut pas être utilisée dans cet appareil.
Pour vous connecter à Internet, veuillez utiliser la carte SIM dans le modem de votre offre Easy Internet @Home.
Vous avez d’autres questions ? Consultez notre site web (www.orange.be) ou contactez le service clientèle.
© Orange 2016
Leuk zo, best dat mijn GSM nog beetje data reserve heeft.
Nog mensen die problemen hebben.
Al iemand naar de klanten dienst gebeld?
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
Zou die draad van de Orange Tribe die ik gelinkt heb gewoon in het oog houden morgen.
Toeval dat vandaag eveneens de ondersteuning voor Windows 7 stopgezet werd? Misschien een Windows 7-systeem bij Orange dat een rol speelde in het blijvend laten werken van oudere generaties Flyboxen?
Toeval dat vandaag eveneens de ondersteuning voor Windows 7 stopgezet werd? Misschien een Windows 7-systeem bij Orange dat een rol speelde in het blijvend laten werken van oudere generaties Flyboxen?
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Bij werkte het terug de volgende ochtend (rond 8u getest)
Ondertussen nu weer een dag verder en het werkt nog.
We zullen wel niet "alleen" (2 gebruikers hier + gebruiker op Orange Tribe) geweest zijn, vermoedelijk wel nog een hoop meer.
Ondertussen nu weer een dag verder en het werkt nog.
We zullen wel niet "alleen" (2 gebruikers hier + gebruiker op Orange Tribe) geweest zijn, vermoedelijk wel nog een hoop meer.