Slimme Thermostaat?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik heb mijn tado binnen het jaar teruggestuurd en ben nu aan het wachten op terugbetaling.
reden is dat de tado bij bij tot 2x zijn batterijen leeg waren, en dat op 1 jaar tijd terwijl ik hem eigenlijk niet aanraakte...
heb dan even de honeywell lyric t6 besteld bij coolblue, maar die ging spijtig genoeg retour wegens geen warmwater controle.
en dan nu maar een nest 3rd gen... die mijn novy dampkamp op willekeurige momenten doet aanspringen *sigh*
reden is dat de tado bij bij tot 2x zijn batterijen leeg waren, en dat op 1 jaar tijd terwijl ik hem eigenlijk niet aanraakte...
heb dan even de honeywell lyric t6 besteld bij coolblue, maar die ging spijtig genoeg retour wegens geen warmwater controle.
en dan nu maar een nest 3rd gen... die mijn novy dampkamp op willekeurige momenten doet aanspringen *sigh*
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Manueel... maw. als de Tado servers er morgen mee ophouden dan is je thermostaat zo goed als waardeloos.axs schreef:Zonder internet kan je nog steeds steeds manueel op de thermostaat de temperatuur instellen.
De EvoHome blijft zonder internet gewoon volledig werken... het enige wat je niet meer kan is hem remote bedienen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Wel met de laatste nieuwe versie van Home Assistant dacht ik
Add (EU-based) Honeywell evohome CH/DHW controller (@zxdavb - #16427) (evohome docs) (climate.evohome docs) (climate.honeywell docs) (new-platform)
Add (EU-based) Honeywell evohome CH/DHW controller (@zxdavb - #16427) (evohome docs) (climate.evohome docs) (climate.honeywell docs) (new-platform)
-
- Deel van't meubilair
Geen idee hoe het werkt maar volgens mij spreek die eveneens de Honeywell server aan (en als je EvoHome geen internet connectie heeft of Honeywell zou stoppen dan ben je niets verder). De laatste keer dat ik gezocht heb was het protocol tussen EvoHome en Honeywell nog niet reverse-engineered (wel tussen app en server).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Hier al een jaar of 2 een evohome in gebruik. (generatie 2 (?), zonder losse gateway).
Zonder internetverbinding blijft het ding gewoon schakelen, en op de 'controller' kan je je programma steeds aanpassen etc...
Zoals collega-UB-ers al aangaven kan je zonder internet niet langer via de app/webpagina het systeem benaderen of IFTT rules laten toepassen.
De batterijen in de kranen gaan hier dik anderhalf jaar mee (in kranen die veel 'regelen'). De 'venster-open' feature ingebouwd in de kranen werkt bij ons niet: onze slaapkamervensters staan (ook in de winter) overdag open, en we hadden meermaals dat we vergaten om die tijdig te sluiten. Resultaat: volle bak stoken met open vensters
. Dit is nu gelukkig opgelost door gebruik te maken van de externe aansluiting op de kranen, gekoppeld aan een venstermagneetje.
Zonder internetverbinding blijft het ding gewoon schakelen, en op de 'controller' kan je je programma steeds aanpassen etc...
Zoals collega-UB-ers al aangaven kan je zonder internet niet langer via de app/webpagina het systeem benaderen of IFTT rules laten toepassen.
De batterijen in de kranen gaan hier dik anderhalf jaar mee (in kranen die veel 'regelen'). De 'venster-open' feature ingebouwd in de kranen werkt bij ons niet: onze slaapkamervensters staan (ook in de winter) overdag open, en we hadden meermaals dat we vergaten om die tijdig te sluiten. Resultaat: volle bak stoken met open vensters
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Die werken wsl wel maar het principe is: bij snelle temperatuurdaling schakelt hij een half uur naar 5 graden. Als het altijd open staat dan is er geen snelle daling.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Premium Member
Zou idd wel kunnen kloppen, maar nu hebben we een absoluut fool-proof systeem
En eigenlijk ook een pluim voor de fabrikant: een externe aansluiting toevoegen op de kranen ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
'k Heb het nooit getest, maar ik vraag me af wat er na dat half uur op 5° gebeurd? Begint hij dan alsnog te stoken?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
'k Heb het nooit getest, maar ik vraag me af wat er na dat half uur op 5° gebeurd? Begint hij dan alsnog te stoken?
-
- Deel van't meubilair
Hoe moet ik dat zien... is dit een speciaal model van kraan dan ? (die van mij hebben het niet)tdemeyer schreef:Dit is nu gelukkig opgelost door gebruik te maken van de externe aansluiting op de kranen, gekoppeld aan een venstermagneetje.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Jatdemeyer schreef:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Premium Member
@r2504: de standaard HR92... Op de zijkant zit een klein klepje, als je dat weghaalt kan je daar de ACS90 (verbindingskabel) op inpluggen, gecombineerd met de HCA30 (extern raamcontact).
@Goztow: ouch...
@Goztow: ouch...
-
- Premium Member
oei, weet ik niet zo direct meer.. Als ik snel een beetje Googel dan kom ik rond de 15€ uit.
Voor contact zelf heb ik standaard magneetcontactjes van inbraakalarm gebruikt..(en dus niet de HCA30)
Voor contact zelf heb ik standaard magneetcontactjes van inbraakalarm gebruikt..(en dus niet de HCA30)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Tgoh ja, 't is beter als niks, maar in plaats van er een standaard terminal op te zetten waar je zelf de kabels kan invijzen zetten ze er een connector op en 'moet' je hun verloopkabel kopen. Meer dan een magnetisch aan/uit contact van een paar euro is dat niet. Die contacten zitten hier standaard op de ramen voor het alarmsysteem, moest ik die willen gebruiken ben ik dus verplicht hun verloopkabel te kopen. Zoiets krijgt geen pluim van mij...tdemeyer schreef:En eigenlijk ook een pluim voor de fabrikant: een externe aansluiting toevoegen op de kranen
-
- Premium Member
'k zou bij gelegenheid er eens eentje moeten uittrekken, maar ik denk dat die plug redelijk standaard is (mini USB).
Maar ik ben te lui om dat allemaal uit te zoeken, dus is het mij die €15 meer dan waard geweest...
En ik heb dus idd ook de magneetkontakten die in mijn raamwerk zitten gebruikt.
Maar ik ben te lui om dat allemaal uit te zoeken, dus is het mij die €15 meer dan waard geweest...
En ik heb dus idd ook de magneetkontakten die in mijn raamwerk zitten gebruikt.
-
- Deel van't meubilair
Mijn slaapkamervensters hebben in 15 jaar nog nooit dicht geweest... die staan 24u per dag op kip (heb dan ook geen EvoHome kranen in de slaapkamer). Heb trouwens even nagekeken en inderdaad er zit zo'n klepje... was me nog niet opgevallen.tdemeyer schreef:onze slaapkamervensters staan (ook in de winter) overdag open
Nee, want als één kraan een open-venster dedecteerd is dit geldig voor gans de zone.heist_175 schreef:Als je een ruimte hebt met meerdere ramen en meerdere verwarmingen, moet je elke raam met elke verwarming verbinden?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Dus wel want als je maar 1 raam doet, detecteer je ook maar 1 raam...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
Ja, maar je mag meerdere ramen koppelen aan dezelfde kraan... maakt niet uit welke.
Splitter schreef:ik heb mijn tado binnen het jaar teruggestuurd en ben nu aan het wachten op terugbetaling.
Als je een melding krijgt dat de batterijen leeg zijn dan kun je nog maanden wachten om ze te vervangen. Ze blijven werken dus ik vermoed dat het een software probleem is. Zelfs 4 maanden later werkt alles nog perfect!
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 6 keer
Probleem is dat de knoppen dan soms het pinnetje van de radiator niet meer kunnen indrukken, en er dus onnodig opgewarmd wordt. Of soms dezelfde temperatuur rapporteren (flatline). Best in de gaten houden als je signaal negeert.Bierten schreef:Als je een melding krijgt dat de batterijen leeg zijn dan kun je nog maanden wachten om ze te vervangen. Ze blijven werken dus ik vermoed dat het een software probleem is. Zelfs 4 maanden later werkt alles nog perfect!
@Splitter: heb je LR6 batterijen gebruikt? Tado raadt die aan omdat R6 en heroplaadbare batterijen resp. een te lage capaciteit en spanning hebben; ik moet die ongeveer eens per jaar vervangen. Zijn overigens niet duur, €10 voor 40 op Amazon.
Heb je dit zelf al ondervonden? Indien dit correct is zal ik het best in de gaten houden. Voorlopig nog niets gemerkt.maleadt schreef:Probleem is dat de knoppen dan soms het pinnetje van de radiator niet meer kunnen indrukken, en er dus onnodig opgewarmd wordt. Of soms dezelfde temperatuur rapporteren (flatline). Best in de gaten houden als je signaal negeert.Bierten schreef:Als je een melding krijgt dat de batterijen leeg zijn dan kun je nog maanden wachten om ze te vervangen. Ze blijven werken dus ik vermoed dat het een software probleem is. Zelfs 4 maanden later werkt alles nog perfect!
@Splitter: heb je LR6 batterijen gebruikt? Tado raadt die aan omdat R6 en heroplaadbare batterijen resp. een te lage capaciteit en spanning hebben; ik moet die ongeveer eens per jaar vervangen. Zijn overigens niet duur, €10 voor 40 op Amazon.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 6 keer
Flatline temperatuur en een koude kamer: ja. Maar dat merk je snel genoegBierten schreef:]Heb je dit zelf al ondervonden? Indien dit correct is zal ik het best in de gaten houden. Voorlopig nog niets gemerkt.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ja, niet dus hoor... de 1ste keer viel het nog iets of wat mee, de 2de keer kreeg ik die melding en als ik de thermostaat aanraakte rebootte die...Bierten schreef:Als je een melding krijgt dat de batterijen leeg zijn dan kun je nog maanden wachten om ze te vervangen. Ze blijven werken dus ik vermoed dat het een software probleem is. Zelfs 4 maanden later werkt alles nog perfect!
jep, speciaal op gelet toen ik ze na een halfjaar moest vervangen, en een halfjaar na datum was het weer prijs.maleadt schreef:@Splitter: heb je LR6 batterijen gebruikt? Tado raadt die aan omdat R6 en heroplaadbare batterijen resp. een te lage capaciteit en spanning hebben
nog net op het nippertje binnen hun refund-garantie periode, dus daar maar gebruik van gemaakt.
heb er wel spijt van, want de nest is, vind ik, in vergelijking, euh... "nest".
heb aan tado ook doorgegeven dat ik het niet zou geretourneerd hebben moest er een optie zijn om het te kunnen voeden zoals de nest of de honeywell lyric t6 (via een module tussen de ketel en de thermostaatdraden), dus hopelijk gaan ze daar wat mee doen.
tot op heden ben ik in ieder geval minder tevreden van de nest: slechtere home/away, slechtere geolocatie, geen deftige rapportering, ....
gewoonweg een echte downgrade, maar het probleem was dus dat ik niet 2x/jaar wou zitten rondlopen met het vervangen van batterijen,
en de honeywell lyric t6 geen warm water controle had, dus bleef er eigenlijk maar weinig over
-
- Plus Member
- Twitter: DirkRonsmans
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 5 keer
De tado v3+ draait hier nu een kleine 2 weken en tot nu toe toch al zeer tevreden over.
Ben wel benieuwd naar de batterijen of dat echt zo'n probleem zal zijn.
Gewoon zeer handig om te zien wat de ketel nu juist doet en wanneer en om remote even te kunnen bijsturen.
Echt home/away gebruik ik (nog) niet maar gewoon een routine schema omdat de vriendin toch redelijk vaste uren heeft.
Aansluiting was echt 2x niets en het ding ziet er nog goed uit ok.
Tot nog toe, zeer tevreden!
Ben wel benieuwd naar de batterijen of dat echt zo'n probleem zal zijn.
Gewoon zeer handig om te zien wat de ketel nu juist doet en wanneer en om remote even te kunnen bijsturen.
Echt home/away gebruik ik (nog) niet maar gewoon een routine schema omdat de vriendin toch redelijk vaste uren heeft.
Aansluiting was echt 2x niets en het ding ziet er nog goed uit ok.
Tot nog toe, zeer tevreden!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
tado v3+ in huis
Zijn de radiotorknoppen uit Duitsland (amazon) idem met Benelux?
https://smile.amazon.de/dp/B07FYK2QYS/? ... _lig_dp_it
238 € +/- voor 4 stuks is scherp geprijsd.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
https://smile.amazon.de/dp/B07FYK2QYS/? ... _lig_dp_it
238 € +/- voor 4 stuks is scherp geprijsd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Heeft iemand die honeywell radiatorkoppen al geprobeerd met kwaliteitsvolle oplaadbare batterijen met lage zelfontlading? Ik bedoel dan bijvoorbeeld panasonic eneloops ofzo. Die honeywells hebben dacht ik een instelling om aan te geven dat het om NiMH batterijen gaat, en dan houdt die rekening met de lagere spanning. Als dat werkt is dat wel interessant.maleadt schreef:@Splitter: heb je LR6 batterijen gebruikt? Tado raadt die aan omdat R6 en heroplaadbare batterijen resp. een te lage capaciteit en spanning hebben; ik moet die ongeveer eens per jaar vervangen. Zijn overigens niet duur, €10 voor 40 op Amazon.
Achtergrond:
- NiMH heeft heeft andere characteristieken bij het ontladen, waardoor de spanning die het apparaat meet altijd lager is dan die werkelijke energieinhoud van de cel. Hierdoor denkt het apparaat bijna altijd verkeerdelijk dat de cel leeg is. => Dit is opgelost door het apparaat slimmer te maken, wat honeywell precies gedaan heeft.
- De meeste NiMH batterijen ontladen op zichzelf al redelijk snel. Na enkele maanden in de kast zijn de meesten al werkelijk leeg. Daardoor zijn die niet geschikt om te gebruiken in apparaten die zo weinig stroom nodig hebben dat meerdere maanden verder kunnen op een niet-oplaadbare batterij. => De oplossing hier is kwaliteitsvolle oplaadbare batterijen gebruiken. Helaas zijn die nergens te vinden waar je ook met ecopassen kan betalen
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Maha Powerex AA 2700 Pro
https://mahapowerex.eu/powerex-nimh-aa- ... 0-mah.html
PANASONIC HIGH CAPACITY 4X AA 2700MAH
https://www.amazon.de/dp/B00JVV8HRW/ref ... CDbRW7X6J2
toch heel krachtig?
https://support.tado.com/hc/nl/articles/207810043
Gebruik alleen alkalinebatterijen (LR03 of LR6).
Gebruik geen zink-koolstof (R03 of R06) batterijen. Hoewel ze dezelfde vormfactor hebben als de LR03 of LR6 batterijen, hebben ze een lagere capaciteit en zijn ze daarom niet geschikt voor gebruik met tado°.
https://mahapowerex.eu/powerex-nimh-aa- ... 0-mah.html
PANASONIC HIGH CAPACITY 4X AA 2700MAH
https://www.amazon.de/dp/B00JVV8HRW/ref ... CDbRW7X6J2
toch heel krachtig?
https://support.tado.com/hc/nl/articles/207810043
Gebruik alleen alkalinebatterijen (LR03 of LR6).
Gebruik geen zink-koolstof (R03 of R06) batterijen. Hoewel ze dezelfde vormfactor hebben als de LR03 of LR6 batterijen, hebben ze een lagere capaciteit en zijn ze daarom niet geschikt voor gebruik met tado°.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
1) Bij die twee voorbeelden zie ik geen spec over zelfontlading. Aan die 2700mAh heb je niets als die cel na 2 maanden in de schuif vanzelf ontladen is. Het feit dat die Panasonics (dit zijn geen eneloops) aangeprezen worden voor "high drain devices" zegt eigenlijk al genoeg: steek ze in een apparaat dat 1A verbruikt en je merkt nooit dat de zelfontlading rotslecht is. Deze kranen zijn "low drain" devices.
2) Dat Tado zegt geen oplaadbare batterijen te gebruiken is "goed" aangezien zij hun product er niet voor ontworpen hebben. Dat is nu juist het pluspunt aan die kranen van honeywell. Ze zeggen expliciet dat oplaadbare batterijen wel werken, en dat je daarvoor een setting moet aanpassen. Ik wil van die feature juist eens een opinie horen van iemand die dat getest heeft.
3) Die pagina van tado is niet consequent: "Gebruik alleen alkalinebatterijen (LR03 of LR6)." en een paar regels verder "Gebruik geen verschillende soorten batterijen door elkaar, bijvoorbeeld Alkaline met NiMH.".
2) Dat Tado zegt geen oplaadbare batterijen te gebruiken is "goed" aangezien zij hun product er niet voor ontworpen hebben. Dat is nu juist het pluspunt aan die kranen van honeywell. Ze zeggen expliciet dat oplaadbare batterijen wel werken, en dat je daarvoor een setting moet aanpassen. Ik wil van die feature juist eens een opinie horen van iemand die dat getest heeft.
3) Die pagina van tado is niet consequent: "Gebruik alleen alkalinebatterijen (LR03 of LR6)." en een paar regels verder "Gebruik geen verschillende soorten batterijen door elkaar, bijvoorbeeld Alkaline met NiMH.".
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik gebruik niet oplaadbare industrial duracells in mijn Honeywellkranen en ik heb niet het gevoel dat ik ze veel moet vervangen.
Het systeem geeft het aan, enig nadeel, als je meerdere kranen in 1 zone hebt, weet je niet vanop het systeem welke het is. Het icoontje op de kraan geeft het wel aan.
Ze gaan ook allemaal ongeveer evenlang mee, ongeacht of het nu kranen zijn die veel of weinig moeten werken.
J.
Het systeem geeft het aan, enig nadeel, als je meerdere kranen in 1 zone hebt, weet je niet vanop het systeem welke het is. Het icoontje op de kraan geeft het wel aan.
Ze gaan ook allemaal ongeveer evenlang mee, ongeacht of het nu kranen zijn die veel of weinig moeten werken.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ja, de laatste heb ik ook in Duitsland besteld.satsurfer schreef:tado v3+ in huis![]()
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Hoi,
Vraagje ivm Tado
Ik heb wel interesse in het apart sturen van verschillende zones. Hoewel leefruimte en veranda één open ruimte zijn, koelt de veranda uiteraard sneller af.
Dus ik dacht aan de Tado v3+ en een paar radiatorkranen ... maar ik zie dat je ook een multi zone uitbreiding hebt voor het aansturen van verschillende zones ? Maar dat doen die kranen toch ook ? Waarom zou je een extra multi zone moeten hebben ?
Vraagje ivm Tado
Ik heb wel interesse in het apart sturen van verschillende zones. Hoewel leefruimte en veranda één open ruimte zijn, koelt de veranda uiteraard sneller af.
Dus ik dacht aan de Tado v3+ en een paar radiatorkranen ... maar ik zie dat je ook een multi zone uitbreiding hebt voor het aansturen van verschillende zones ? Maar dat doen die kranen toch ook ? Waarom zou je een extra multi zone moeten hebben ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Omdat ik hier ook 7 zones heb, gewoon met de radiatorknoppen, heb ik even snel gegoogled want had er nog nooit van gehoord.spacekiek schreef:maar ik zie dat je ook een multi zone uitbreiding hebt voor het aansturen van verschillende zones ? Maar dat doen die kranen toch ook ? Waarom zou je een extra multi zone moeten hebben ?
En hoera, blijkbaar hebben ze eindelijk een oplossing voor een oud probleem. Temperatuur meten aan de knoppen zelf is verre van ideaal, omdat je gewoon veel te dicht bij de verwarmingsbron zit. Ideaal wil je gewoon een kamerthermostaat elders in de ruimte. Vroeger kon dit enkel door de standaard Tado thermostaat te gebruiken, maar zonder die dus aan ketel te verbinden, wat wel vrij duur was. Blijkbaar hebben ze nu dus eindelijk toch een losse thermostaat zonder de ketelbesturing.
EDIT: of toch niet, als ik zo op de site van Tado zelf kijk, lijkt het me nog altijd de standaard thermostaat. Enkel kan je die dus ook standalone kopen zonder dat er dan een gateway bij zit.
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Dat klinkt idd wel logischTomby schreef:Temperatuur meten aan de knoppen zelf is verre van ideaal, omdat je gewoon veel te dicht bij de verwarmingsbron zit. Ideaal wil je gewoon een kamerthermostaat elders in de ruimte.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Idealiter zou ik liever direct aan het verdeelstuk bij de ketel de leidingen willen open/toe zetten, ipv het water door gans het huis te laten lopen.
En warmtevraag regelen via KNX met drukknoppen die temp. meting ondersteunen.
Helaas is die intelligentie erin steken een pak moeilijker dan zo'n kant en klare oplossing à la Tado en Nest
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Je kan meerdere thermostaten ook koppelen als je dat echt wilt, en dan gaat die de kranen voor die kamer aansturen.
Of je meet ergens in de kamer waar je wilt met een gewone thermometer en stelt temperatuur correctie in voor die kamer...
Hier sedert een anderhalve maand tado, maar ook in de living heb ik automatische kranen gezet zodat die niet opwarmt als de badkamer opwarmt. 8 kranen en thermostaat, gelukkig gekocht alst blackfriday was.
De software mag nog wat manuele aanpassingen krijgen als je het mij vraagt, meer scheduling - babysit modus - kopiëren van schema’s etc. Maar verder dan dat tot nu tevreden van.
Of je meet ergens in de kamer waar je wilt met een gewone thermometer en stelt temperatuur correctie in voor die kamer...
Hier sedert een anderhalve maand tado, maar ook in de living heb ik automatische kranen gezet zodat die niet opwarmt als de badkamer opwarmt. 8 kranen en thermostaat, gelukkig gekocht alst blackfriday was.
De software mag nog wat manuele aanpassingen krijgen als je het mij vraagt, meer scheduling - babysit modus - kopiëren van schema’s etc. Maar verder dan dat tot nu tevreden van.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
EvoHome heeft hiervoor de zonekleppen... niet echt goedkoop want je hebt dan in de kamer een aparte thermostaat en besturing van de zoneklep nodig wat neerkomt op zo'n 300 euro terwijl een radiatorkraan slechts 59 euro kost. Een zoneklep is dus pas goedkoper als je een ruimte hebt met 7 radiators (welke dan allemaal op dezelfde kring zitten want anders lukt het nog niet).spacekiek schreef:Idealiter zou ik liever direct aan het verdeelstuk bij de ketel de leidingen willen open/toe zetten, ipv het water door gans het huis te laten lopen.
Het is eigenlijk goedkoper van gewoon de radiatorkraan dan bij de ketel te zetten en aan aparte thermostaat te kopen (dan betaal je 130 euro voor een kring).