synchronisatie probleem

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Vanmorgen is omstreeks een uur of 9 de synchronisatie van mijn Fritzbox weg gevallen. Ik kwam nogal laat uit mijn bed want ik had de nacht gehad waardoor ik dus het probleem nogal laattijdig opmerkte.

Na wat zoeken, wisselen van Fritzbox, DSL kabel, nakijken van de fysische kabel, etc heb ik uiteindelijk in de late namiddag een ticket aangemaakt.
Wat hierbij opmerkelijk is, is dat Edpnet een diagnose test van de lijn opstartte en dat mijn Fritzbox op dat moment onmiddellijk terug synchroniseerde.

Uit de test bleek dat DLM actief stond, uiteraard, en dat deed mij uiteindelijk in die richting denken qua oorzaak. Wat ik vermoed is dat DLM een bevestiging van het oude profiel of een nieuw profiel op de lijn wou uitvoeren en dat daar een fout is opgetreden in de her-synchronisatie van de modem. DLM is volgens mij "blijven hangen" en door de diagnose test van Epnet terug "wakker" geschoten.

Ik weet het, veel aanhalingstekens en veronderstellingen als het over DLM gaat, het is een blijft een groot mysterie :-D

Ik lig niet echt wakker van de downtime, maar ik ben wel curieus naar de uiteindelijke oorzaak. DSL is geen exacte wetenschap, maar misschien dat hier wel krakken zitten die een verklaring willen/mogen uitbraken.

Wat mij uiteindelijk in die richting van DLM doet denken is volgende dat ik zag passeren in de analyses :
Eerste diagnose test :
Number ********
Result Red
Short description Pre-Troubleshooting - Launched for : *********** WBA VDSL2 WOV - Executed on : ******** WBA VDSL2 WOV
External Summary Diagnose at 04/09/2019 16:37:02 for *********** WBA VDSL2 WOV Red Diagnose Result The copper measurements indicate no fault but the synchronization is not detected. --- A DLM profile is active. Before the repair ticket creation, be sure that this profile is not the reason of your problem (instability, quality issue, ...). If you suspect it, first launch a TBF and wait for the results. --- If you decide to create a case you will be able to create a field intervention
En dan de diagnose na de geslaagde synchronisatie :
Number ********
Result Green
Short description Pre-Troubleshooting - Launched for : ********* WBA VDSL2 WOV - Executed on : *********** WBA VDSL2 WOV
External Summary Diagnose at 04/09/2019 17:15:31 for ************* WBA VDSL2 WOV Green Diagnose Result The measurements indicate no fault. --- A DLM profile is active. Before the repair ticket creation, be sure that this profile is not the reason of your problem (instability, quality issue, ...). If you suspect it, first launch a TBF and wait for the results. --- If you decide to create a case it will be analysed by our helpdesk
Bij deze ook nog maar eens een dikke merci aan Edpnet om deze analyses te delen...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”