Ik heb een nieuwbouw appartement en heb daar in mijn berging een box hangen van telenet met een glasvezel kabel in.
![Afbeelding](https://i.imgur.com/HlmBlBx.jpg)
![Afbeelding](https://i.imgur.com/cDVArCx.png)
Heeft hier iemand al meer info over?
Ik heb al getelefoneerd naar telenet maar daar nog wisten ze van niets?
En wat wil je dan te weten komen?WalterB1 schreef:Ik zou aanraden om naar Telenet te bellen met die vraag
philippe_d schreef:
Voor jou als eindklant maakt het niets uit of er nu glasvezel of coax binnenkomt.
Als jij Telenet aanvraagt, zal Telenet een glazvezel modem plaatsen. Deze modem levert dan terug coax voor televisie en ethernet en wifi voor internet. Je krijgt dus gewoon dezelfde producten, diensten, snelheden (en limieten) als de andere Telenet-klanten.
Herlees mijn vorige bericht ...TheCeet schreef:Maar voor uw situatie in een appartement is wel raar want op hun site vind je precies niets terug over consument glasvezel.
De vraag is wel of dit de installatie is die TN doet op nieuwe locaties (net zoals Proximus op nieuws locaties glasvezel legt).philippe_d schreef:Nogmaals: er is helemaal geen "consumer glasvezel" of aparte glasvezel formules, waarom zou er dan iets op hun website moeten staan?
Ja links is inderdaad de ONTP van proximus maar het is dat bakje van telenet waar ik nieuwsgierig naar ben.svermassen schreef:Technieker zegt toch dat het Proximus is, dus heeft niets met Telenet te maken.
De aansluiting is momenteel gratis enkel activatie maar dat is altijd bij edpnet.svermassen schreef: Dus EDPNet kan daar in principe op.
Maar dan zit je met de installatiekosten.
Soms is het dan beter om eerst Proximus te nemen en nadien over te schakelen.
Ik zal eens proberen of ik daar binnen kan (complex bestaat uit meerdere gebouwen en waar de glasvezel binnen komt is niet het gebouw waar ik in zit)svermassen schreef: Kan jij eigenlijk in de technische ruimte waar dat samen komt?
Zal wel ergens op een gemeenschappelijk punt moeten binnenkomen.
Dat staat toch duidelijk in het artikel (link) ik mijn vorige post ...svermassen schreef:Vermoed dan ook eerder dat Telenet ook glasvezel aan het voorbereiden is..
Telenet heeft inderdaad FTTH projecten.Micha Berger schreef:Bij nieuwe residentiële verkavelingen bekijkt Telenet wel waar het rendabel is om glasvezel tot aan de woning aan te leggen. In september start een proefproject met de eerste residentiële klanten in Leuven. "De eindklant merkt er niks van. De glasvezelkabel komt in de modem binnen, maar die modem levert wel weer coax voor televisie en ethernet en wifi voor internet", aldus Berger. Het gaat dan om een modemoplossing op basis van RFoG (Radio Frequency over Glass). Klanten krijgen er voorlopig wel gewoon dezelfde producten en diensten als de andere Telenet-klanten. "Er zijn ook plannen voor bijkomende ftth-projecten in Gent, Antwerpen en Brussel", voegt Bart Acke, vp engineering bij Telenet daar nog aan toe.
Dat is toch geen bakje meer … dat is een doos dat bedoeld is voor meerdere fibers, soort verdeeldoos.Philiper schreef:Ja links is inderdaad de ONTP van proximus maar het is dat bakje van telenet waar ik nieuwsgierig naar ben.
Waarschijnlijk om die mini-node in te bouwen.ITnetadmin schreef:Enig idee waarom dat TN bakje zoveel groter is dan dat PX bakje?
'k Denk niet dat daar nog eens een mini node in komt, dit ziet er een normale splicebox uit.dwdm schreef:Waarschijnlijk om die mini-node in te bouwen.ITnetadmin schreef:Enig idee waarom dat TN bakje zoveel groter is dan dat PX bakje?
bvb: https://www.teleste.com/broadband-netwo ... ntial-node