Tadaam
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Is er chromecast ondersteuning?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
fendtje schreef:
Boontje ,
minder gamen gaat uw sociale contacten zeker ten goede komen.
Het heeft in feite niets te maken met gamen want dat staat op een betrekkelijke laag pitje.
Kijk het verbrui kvan proximus reset iedere 31ste/1ste
Ik zit nu al terug aan 155 Gb verbruik. Maar wat wil je ik hou soms 5-6 streams open. Is dat nodig nee. MAar eigenlijk is streams kijken nu 80 procent van men tijdsverdrijf thuis.(wetende dat ik vandaag en gisteren van 7u sochtends tot 8u savonds geen streams keek)
Ben weer goed op weg voor juli te evenaren haha
Juni was 934 GB en vorige maand wasq 1,3 TB
Ik heb ook maar 5 euro moeten betalen. MAar aangezien hun limiet op 300 GB staat wordt het een retourke haha
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Wie ben je inderdaad om iemand door z'n internet verbruik af te doen als "vriendenloze gamer welke meer buiten moet zitten".
Ik zit gemiddeld ook over de 2TB per maand aan verbruik en doe dat zonder al te veel te doen.
Sinds ik een (tijdelijk) 4K scherm heb is dat nog harder gegroeid eigenlijk inderdaad. Maar te zeggen dat mensen met zulk verbruik maar "buiten moeten gaan in plaats van op internet zitten" is nogal degraderend, laat staan denigrerend naar ons toe...
Ik ken genoeg mensen die voor hun job met thuiswerken of andere zaken daar ook makkelijk aan komen. Of mensen die inderdaad kinderen hebben of zelf vaak op YT/Twitch/Spotify/... tegelijk open hebben staan in de hoogste kwaliteit.
Want we verwachten in 2019 namelijk gewoon ongelimiteerd internet waarbij dat allemaal kan. Het is geen 1930 meer waar we met rations moeten werken of Daens' tijd. Bandbreedte is cheap en we zijn niet meer in de begintijden van het internet dus het mag op. Dus mag je ook gewoon verwachten dat je ISP je niet in de weg zit.
Ik zit gemiddeld ook over de 2TB per maand aan verbruik en doe dat zonder al te veel te doen.
Sinds ik een (tijdelijk) 4K scherm heb is dat nog harder gegroeid eigenlijk inderdaad. Maar te zeggen dat mensen met zulk verbruik maar "buiten moeten gaan in plaats van op internet zitten" is nogal degraderend, laat staan denigrerend naar ons toe...
Ik ken genoeg mensen die voor hun job met thuiswerken of andere zaken daar ook makkelijk aan komen. Of mensen die inderdaad kinderen hebben of zelf vaak op YT/Twitch/Spotify/... tegelijk open hebben staan in de hoogste kwaliteit.
Want we verwachten in 2019 namelijk gewoon ongelimiteerd internet waarbij dat allemaal kan. Het is geen 1930 meer waar we met rations moeten werken of Daens' tijd. Bandbreedte is cheap en we zijn niet meer in de begintijden van het internet dus het mag op. Dus mag je ook gewoon verwachten dat je ISP je niet in de weg zit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
idd je zou gewoon aan je ISP moeten kunnen betalen voor snelheid, niet voor volume...
maar ja dan komt er de overboekingsfactor en reklame "wij zijn sneller"
maar ja dan komt er de overboekingsfactor en reklame "wij zijn sneller"
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Volgens mijn Telenet contact is Tadaam vooral bedoelt voor de Waalse markt omdat daar de kabel penetratie laag is.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Met het Tweakers artikel is de geest uit de fles .
Alle Vlaamse media hebben het opgepikt en aangezien het best een goed aanbod is (prijs, product, concept), verwacht ik wel wat klanten.
Alle Vlaamse media hebben het opgepikt en aangezien het best een goed aanbod is (prijs, product, concept), verwacht ik wel wat klanten.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Als het niet mag uitlekken zou ik er alvast niet aan denken om het voor iedereen - incl. zoekmachines - online toegankelijk te maken.CCatalyst schreef:Heb zo'n vermoeden dat TN niet te happy is met het uitlekken hiervan.
Daar had een clubje topingenieurs ook wel rekening mee kunnen houden.
Hoe heeft de starter van dit topic (Rubinho) het eigenlijk gevonden?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Hun Twitter account werd al in maart 2019 aangemaakt: https://twitter.com/tadaamofficialboonpwnz schreef:Ik vraag me wel af als het niet mag uitlekken waarom ze dan een instagramaccount hebben
Die al meer dan 2 weken bestaat.
https://www.instagram.com/tadaamofficial/
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
@selder, er zit geen ethernet aansluiting op het basisstation zeker ?
Internetsnelheid al getest ?
Kan mij voorstellen dat in sommige huizen er toch een issue is met ontvangst, nIet ?
Internetsnelheid al getest ?
Kan mij voorstellen dat in sommige huizen er toch een issue is met ontvangst, nIet ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- selder
- Moderator
Pakketje is geleverd zie ik, dus vanavond (of een van de volgende dagen) meer info met foto's en testjes...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Wat me opvalt aan je screenshots, selder: bij het maxi abo spreken ze daar van 1 stream inbegrepen ipv 3 streams zoals op website vermeld staat...
-
- Elite Poster
Op de main page staat dat nog altijd van die 3 streams, maar daar is TV wel nog in beta. Dat stond er gisteren niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ze hebben hun fair use policy inzake internet dus aangepast
Concreet betekent dit dat van zodra je internetverbruik meer dan 300GB bedraagt in de lopende periode dan kan het zijn dat we je snelheid terugbrengen naar 5Mbps, hetgeen nog ruimschoots voldoende is om op een kwalitatieve wijze TV te kijken met TADAAM. Desalniettemin zullen we dus enkel ingrijpen indien we merken dat andere TADAAM-klanten hinder ondervinden bij het gebruiken van hun dienst. Je volume blijft onbeperkt.
Concreet betekent dit dat van zodra je internetverbruik meer dan 300GB bedraagt in de lopende periode dan kan het zijn dat we je snelheid terugbrengen naar 5Mbps, hetgeen nog ruimschoots voldoende is om op een kwalitatieve wijze TV te kijken met TADAAM. Desalniettemin zullen we dus enkel ingrijpen indien we merken dat andere TADAAM-klanten hinder ondervinden bij het gebruiken van hun dienst. Je volume blijft onbeperkt.
-
- Elite Poster
Het lijkt me dan eerder een EDPNet achtig iets qua FUP om zichzelf in te dekken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Telt TV mee in de berekening van die eerste 300gb (mits je het over je over de Tadaam verbinding gebruikt) ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Er zijn toch verschillen hoor.
EDPnet verwijst in hun FUP niet naar expliciet getal, Tadaam wel: 300GiB en 5Mbps.
Eigenlijk is het enige verschil met een harde limiet bij Tadaam het feit dat ze de woorden "dan kan het zijn dat we jou limiteren" gebruiken in hun FUP.
Dus als blijkt dat ze consequent na de 300GiB de snelheidslimiet inschakelen, dan hebben we te maken met een platte volumelimiet zoals bijna elke provider die heeft.
EDPnet verwijst in hun FUP niet naar expliciet getal, Tadaam wel: 300GiB en 5Mbps.
Eigenlijk is het enige verschil met een harde limiet bij Tadaam het feit dat ze de woorden "dan kan het zijn dat we jou limiteren" gebruiken in hun FUP.
Dus als blijkt dat ze consequent na de 300GiB de snelheidslimiet inschakelen, dan hebben we te maken met een platte volumelimiet zoals bijna elke provider die heeft.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Schandalig dat zoiets in dit land gewoon als "ongelimiteerd" mag verkocht worden though. Het is inderdaad exact hetzelfde als een normale limiet met """smallband""" na een bepaalde limiet te overschrijden.
Ze nemen gewoon exact dezelfde tactiek aan als mobiele abbo's dus, in het gigantisch groot, bombastisch luid "ongelimiteerd" overal etc, en dan in kleine lettertjes als je wil bestellen pas dat je kan zien na het zoeken ernaar dat je na een bepaalde hoeveelheid gecapped wordt. "Maar je kan blijven surfen dus het is ongelimiteerd toch?" Ja, Zo ook BGC en Telenet in de beginjaren met hun 10GB limiet, dat was evenzeer "unlimited" dan.
Dat je erna surfte aan pre-inbelsnelheden maakt niet uit, je kan ongelimiteerd voort blijven surfen toch?
Ik hoop dat ze het echt enkel doen bij zwaar misbruik, niet pompaf na 300GB...
Het leek eerst interessant, maar met zoiets erbij niet echt.
Ze nemen gewoon exact dezelfde tactiek aan als mobiele abbo's dus, in het gigantisch groot, bombastisch luid "ongelimiteerd" overal etc, en dan in kleine lettertjes als je wil bestellen pas dat je kan zien na het zoeken ernaar dat je na een bepaalde hoeveelheid gecapped wordt. "Maar je kan blijven surfen dus het is ongelimiteerd toch?" Ja, Zo ook BGC en Telenet in de beginjaren met hun 10GB limiet, dat was evenzeer "unlimited" dan.
Dat je erna surfte aan pre-inbelsnelheden maakt niet uit, je kan ongelimiteerd voort blijven surfen toch?
Ik hoop dat ze het echt enkel doen bij zwaar misbruik, niet pompaf na 300GB...
Het leek eerst interessant, maar met zoiets erbij niet echt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
dus als je vanaf dag 1 alles volpompt en na 300 GB op smallband komt heb je na 1 dag een lijn met adsl snelheden en kan je in theorie op een maand zo'n 1800GB down/uploaden
- jutuiz
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Heb even laten bezinken. Lijkt me een zeer goed businessmodel. Telenet is dan toch bij de pinken.
Ik ken een hele grote en steeds maar aangroeiende doelgroep senioren mét tweede verblijf die voor 40 euro, 300 gb en één stream meer dan content zullen zijn met dit aanbod.
Een tadaam-router inpluggen en een mibox aansluiten is nu de grote moeite niet.
Ik ken een hele grote en steeds maar aangroeiende doelgroep senioren mét tweede verblijf die voor 40 euro, 300 gb en één stream meer dan content zullen zijn met dit aanbod.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Maakt niet uit, Ik snap dat het net omdat het een gedeeld medium is als 4G dat er limieten moeten zijn maar ik blijf erbij. Dit verkopen als "ongelimiteerd" blijft boerenbedrog.splinterbyte schreef:... op een maand zo'n 1800GB down/uploaden
Of vind je de dat de goedkopere abbo's bij mobile carriers of vast internet ook "ongelimiteerd" zijn dan?
Mijn huidige PPP sessie is nog geen 2 weken actief en ik zou al over die 1800GB zitten bijvoorbeeld .
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 29 keer
https://www2.telenet.be/nl/landing-page ... t-aan-zee/jutuiz schreef:Heb even laten bezinken. Lijkt me een zeer goed businessmodel. Telenet is dan toch bij de pinken.
39 euro voor tv en internet
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Correctie:Doktor Avalanche schreef:Volgens mijn Telenet contact is Tadaam vooral bedoelt voor de Waalse markt omdat daar de kabel penetratie laag is.
Vooral voor de Waalse markt omdat Liberty Global de Waalse intercommunale VOO nog niet heeft kunnen overkopen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 17 keer
Een gedeeld medium betekent niet dat je geen last van anderen kunt ondervinden. Een zendmast kan niet oneindigveel data tegelijkertijd uitstralen...de vraag is dan ook of ze een limiet hard toepassen of ze gewoon er voor zorgen dat je een lagere prioriteit krijgt op de zendmast, waardoor je enkel last hebt als anderen met jou de zendmast zwaar belasten.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
hmm dus je moet 5 euro betalen, ze sturen je alles op...
en je krijgt een voucher van 80 euro voor een mediaspeler?
wat staat er bij de kleine lettertjes van die voucher?
(anders lijkt het me zeer interessant om een keer te testen en te kijken of het me aanspreekt, was toch namelijk al aan het denken een mi box te kopen)
en je krijgt een voucher van 80 euro voor een mediaspeler?
wat staat er bij de kleine lettertjes van die voucher?
(anders lijkt het me zeer interessant om een keer te testen en te kijken of het me aanspreekt, was toch namelijk al aan het denken een mi box te kopen)
- selder
- Moderator
De kleine letters zeggen "Bij gebruik van deze code is er een specifieke aflossingstabel van toepassing bij stopzetting van de dienst binnen de 4 maanden". Lijkt me niet meer dan normaal eigelijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
't Zal met die promo's/vouchers zijn dat ze klanten gaan proberen te lokken eenmaal de dienst echt lanceert. In de VS doen cordcutter providers dat ook als ze lanceren. DIRECTVNOV stuurde je zelfs zomaar een Apple TV in ruil voor 3 maanden prepay.
Geniet ervan en wacht niet te lang want die promo's blijven nooit duren.
Geniet ervan en wacht niet te lang want die promo's blijven nooit duren.
- jutuiz
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Ja, maar bovenop uw bestaand abonnement.Bababa schreef:https://www2.telenet.be/nl/landing-page ... t-aan-zee/jutuiz schreef:Heb even laten bezinken. Lijkt me een zeer goed businessmodel. Telenet is dan toch bij de pinken.
39 euro voor tv en internet
Als er geen kids meer thuis zijn, pak je toch zo'n Tadaam bakje gewoon mee van thuis naar de zee en dan betaal je 40 euro voor alles.