Op 14/6 's avonds heb ik online Scarlet Trio besteld voor mijn grootmoeder, t.v.v. haar Telenet triple play abo.
De volgende werkdag, op 17/6, mooi de gangbare mailtjes gekregen met bevestiging van de bestelling en de installatiedatum: 26/6.
Aangezien ik niet 100% zeker was over de info die ik online doorgegeven had omtrent bestaande vaste lijn, heb ik kort na besteldatum contact opgenomen met Scarlet. Ik heb gemeld dat er ooit een Proximus telefoonlijn geweest is, maar dat al 10+ jaar gelden is, en we deze zelf alvast niet vonden. Hoogstwaarschijnlijk een nieuwe aansluiting nodig dus.
Op 26/6 stonden er effectief installateurs aan de deur. Niet de Scarlet technieker die ik verwacht had, maar direct (zoals gehoopt) de mannen die 't voetpad open graven om een nieuwe aansluiting binnen te brengen. Zij hebben een nieuwe aansluiting voorzien (kabel naar binnen, klein aansluitdoosje tegen de muur). Prima.
Vanaf dan is het echter helemaal misgelopen. Er kwam niet direct verdere reactie van Scarlet uit, dus had ik zelf gebeld voor de installatiedatum van bbox / TV setup box te vragen. Die datum heb ik gekregen, maar de dag ervoor hebben ze afgebeld. Ik heb dan nadien nog een keer gebeld, en met wat moeite kunnen achterhalen dat de werkmensen die ter plaatse geweest zijn, het werkorder niet correct hadden afgemeld waardoor het systeem niet wist dat dit al afgerond was, en de installatie naar de volgende fase kon.
Nu ja, kan gebeuren, hé. Zou doorgegeven worden, en ze zouden bellen voor een nieuwe afspraak. Never happened. Ik heb in 't totaal een keer of 4 gebeld ("afspraak technieker" in hun keuzemenu), telkens een week tussen. Nooit een degelijke uitleg gekregen. Inmiddels zijn we weer bijna een maand verder, zonder enige reactie.
Naast Trio had ik op dezelfde dag ook het Scarlet Red gsm abo besteld voor haar. Die simkaart en instructies werden vlot geleverd. Overname van haar vorige Telenet nummer ging snel en probleemloos. Die facturen worden sindsdien keurig betaald.
Waarom Scarlet m'n grootmoeder blijkbaar niet als klant wil is mij een raadsel. Ondertussen kunnen we ons ook afvragen of we Scarlet überhaupt nog willen: als ze al niet komen installeren, wat zal het dan zijn in geval van technische problemen of pannes?
Maar goed, desondanks zou ik 't nog willen redden. Zou ik echter wel stilaan willen weten waarom dit zo moeilijk loopt.
Iemand enige suggesties / tips om Scarlet wakker te krijgen?
Scarlet wil niet komen installeren...
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Vanaf de eerste administratieve fout begin je best schriftelijk te communiceren: [email protected] (vermeld steeds je klantennummer en je persoonsgegevens)
Als het probleem niet opgelost geraakt via e-mail, dan dien je klacht in via http://www.ombudsmantelecom.be/ (Alle schriftelijke communicatie met Scarlet kan je dan doorgeven aan de Ombudsman Telecom zodat die perfect op de hoogte is van jouw probleem)
Zonder schriftelijke communicatie sturen ze jou van het kastje naar de muur want je krijgt steeds een andere telefonist aan de lijn waarbij je je verhaal steeds opnieuw moet doen...
Als het probleem niet opgelost geraakt via e-mail, dan dien je klacht in via http://www.ombudsmantelecom.be/ (Alle schriftelijke communicatie met Scarlet kan je dan doorgeven aan de Ombudsman Telecom zodat die perfect op de hoogte is van jouw probleem)
Zonder schriftelijke communicatie sturen ze jou van het kastje naar de muur want je krijgt steeds een andere telefonist aan de lijn waarbij je je verhaal steeds opnieuw moet doen...
Heb dit ook meegemaakt begin dit jaar. In totaal 4 keer een afspraak gemaakt en telkens werd dit op het laatste moment door Scarlet geannuleerd. Nooit een deftige uitleg gekregen waarom deze installatie niet kon doorgaan (op de plaats lag er wel nog een actieve telefoonlijn). Zoek je op het web naar recensies over Scarlet, dan kom je dit verhaal ook meerdere keren tegen. Heeft in totaal zo'n drie maand geduurd en dan was het geduld op, ze moesten niet meer komen.
-
- Premium Member
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
Scarlet durft ook de Ombudsman negeren, maar gelukkig zetten die doorraf1 schreef:Als het probleem niet opgelost geraakt via e-mail, dan dien je klacht in via http://www.ombudsmantelecom.be/ (Alle schriftelijke communicatie met Scarlet kan je dan doorgeven aan de Ombudsman Telecom zodat die perfect op de hoogte is van jouw probleem)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik maakte het tegendeel mee. Men belde mij op met de vraag of men vroeger dan de voorziene datum mocht komen installeren. Dat kan dus ook.